Inredningstråden, del 2

behöver lite hjälp och kanske råd, vill ha upp vita gardiner till våra fönster, de ska i så fall hänga på sidorna av fönsterna för att ha maximalt ljusinsläpp, men väggarna är helt orörda betongväggar och vid diskmaskinen så är där egentligen inte plants för en längd när man öppnar.
Kan man ändå ha gardin där utan att det ser "dumt" ut? Det är ju inte så att jag bara kan hänga upp och testa för vi måste borra och väggarna är "förstörda"

Tycker det blir för kalt utan gardiner.
Eller så hänger du gardinen mellan fönsterna, bakom TVn.
 
Vi har fått golven slipade och behandlade i hela lägenheten och jädrar vilken skillnad det gjorde! Alla rum känns mycket ljusare och större nu. Vårt huvudsakliga mål var att dels ta hand om det fina ekgolvet så att det skulle överleva ett bra tag till (föregående ägare misshandlade det rätt rejält tyvärr), och dels att bli av med de fula märken som tillkommit p.g.a ovan nämnda tidigare ägare. Det blev väldigt lyckat! På gränsen till för glansigt och gult för min smak i vissa ljus, men det kommer ju att mattas av och ändra nyans lite allteftersom.

Före:
bef3_5f9d9a549606ee60f6d85308.jpg


Efter:

aft1_5f9d9a52ddf2b3555e527e73.jpg


Före:

bef1_5f9d9a58ddf2b3557e8243c6.jpg


Efter:
aft3_5f9d9a4d2a6b22102e5f42cb.jpg


aft2_5f9d9ac9ddf2b355461fbba4.jpg


(man ser också hur mycket löven på träden i allén utanför hann falla av under de 4 dagar som arbetet pågick :laugh:)
 
Jag har för övrigt kommit in i nån slags kris och fått för mig att jag vill byta ut typ allt i vårt vardagsrum förutom TV:n, matbordet och stolarna. Vill ha ny soffa, ny matta, nya soffkuddar, nytt TV-bord, nytt allt! Helst i helt andra färger än vi redan har... 🙄
 
Dom loppisar jag var på var inte alls välbesökta nu. På den ena var jag själv förutom ägaren och på den andra var det jag och ett par till. Kändes ändå Corona-ok tänker jag.
Hade det vart mer folk hade jag antingen väntat tills det lugnat ner sig eller struntat i det!
 
Nu är "mina" hästar på plats. Från tradera. Helt i läder jag tycker de är fantastiskt vackra :love: Tycker platsen är rätt bra också.
Nu säger dock sambon stopp på hästsaker... Räknade på det förut och jag tycker inte alls jag har tillräckligt med hästdetaljer. Bara en vacker rund trätavla med hästhuvud, 2 gamla engelska tavlor på hästar, ett stort hästhuvud i guld, Några porslinshästar som jag gömt i en hylla, en större träbyst av ett hästhuvud, 2 stora gunghästar i trä som står i fönstren, en plåtask med häst på samt 2 eller fler krokar med häst... Förstår inte riktigt vad an menar sambon med hästsstopp :rofl:

126020246_10157953672646819_2778660054191371042_o.jpg
 
Nu är "mina" hästar på plats. Från tradera. Helt i läder jag tycker de är fantastiskt vackra :love: Tycker platsen är rätt bra också.
Nu säger dock sambon stopp på hästsaker... Räknade på det förut och jag tycker inte alls jag har tillräckligt med hästdetaljer. Bara en vacker rund trätavla med hästhuvud, 2 gamla engelska tavlor på hästar, ett stort hästhuvud i guld, Några porslinshästar som jag gömt i en hylla, en större träbyst av ett hästhuvud, 2 stora gunghästar i trä som står i fönstren, en plåtask med häst på samt 2 eller fler krokar med häst... Förstår inte riktigt vad an menar sambon med hästsstopp :rofl:

126020246_10157953672646819_2778660054191371042_o.jpg
Jättefina!!
Man kan aldrig få för många hästar! Sambon borde uppskatta att de inte är stora och levande i varje fall 🐎😄
 
Nu är "mina" hästar på plats. Från tradera. Helt i läder jag tycker de är fantastiskt vackra :love: Tycker platsen är rätt bra också.
Nu säger dock sambon stopp på hästsaker... Räknade på det förut och jag tycker inte alls jag har tillräckligt med hästdetaljer. Bara en vacker rund trätavla med hästhuvud, 2 gamla engelska tavlor på hästar, ett stort hästhuvud i guld, Några porslinshästar som jag gömt i en hylla, en större träbyst av ett hästhuvud, 2 stora gunghästar i trä som står i fönstren, en plåtask med häst på samt 2 eller fler krokar med häst... Förstår inte riktigt vad an menar sambon med hästsstopp :rofl:

126020246_10157953672646819_2778660054191371042_o.jpg
Se upp bara så de små vilddjuren inte får några idéer eftersom det är läder. ;)
 
Nu är "mina" hästar på plats. Från tradera. Helt i läder jag tycker de är fantastiskt vackra :love: Tycker platsen är rätt bra också.
Nu säger dock sambon stopp på hästsaker... Räknade på det förut och jag tycker inte alls jag har tillräckligt med hästdetaljer. Bara en vacker rund trätavla med hästhuvud, 2 gamla engelska tavlor på hästar, ett stort hästhuvud i guld, Några porslinshästar som jag gömt i en hylla, en större träbyst av ett hästhuvud, 2 stora gunghästar i trä som står i fönstren, en plåtask med häst på samt 2 eller fler krokar med häst... Förstår inte riktigt vad an menar sambon med hästsstopp :rofl:

126020246_10157953672646819_2778660054191371042_o.jpg
Åh, jag har den vänstra. Köpte den när jag gick på högstadiet, så den är snart 30 år. :)
 

Liknande trådar

Svar
824
· Visningar
43 781
Senast: pepp
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
508
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
455
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 757

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp