Inredningstråden, del 2

Vi byggde hus och flyttade in juli 2021 och börjar äntligen få lite knas på hur vi vill ha det. Satte upp akustikpaneler i vardagsrum/kök (öppen planlösning) och vi blev så nöjda. Dessutom dämpades ljudet väldigt mycket. :up:



20230304_192746.jpg
 
Suck… Lampa i hallen äntligen inköpt. Men hysteriskt lång sladd och den svarta ”kupan” är för stor för att man ska kunna sätta dit den. :banghead:

3AACC1FD-ECCD-4339-A459-74FC6CBC03E7.jpeg
 
Hjälp! Vi har ett rum på markplan som vi inte fixat så mycket med än, det är L-format och förut var det soffgrupp i korta delen och matsalsbord i långa, men nu har vi ett matsalsbord med 8 platser i köket så det känns onödigt att ha det även där. Fram tills nu gardet varit kontor/syrum tillfälligt men snart är källaren färdig och det kommer flytta ned och då blir det tomt. Vad sjutton ska jag hitta på? Bibliotek?

Vardagsrumsdelen:
74E8ED7A-2738-4F1D-96D4-2A4BE63CB8C5.jpeg

Ursäkta röran…
 
F716E58C-4480-442C-8EED-EDBF2946EBAD.jpeg

Och från hallen (vardagsrummet längst in till vänster)

Det känns som ett rum med hur mycket potential som helst, det är stort och luftigt och jag kan liksom hitta på vad jag vill för det måste inte inrymma nåt särskilt så nu står det HELT stilla.
 
Hjälp! Vi har ett rum på markplan som vi inte fixat så mycket med än, det är L-format och förut var det soffgrupp i korta delen och matsalsbord i långa, men nu har vi ett matsalsbord med 8 platser i köket så det känns onödigt att ha det även där. Fram tills nu gardet varit kontor/syrum tillfälligt men snart är källaren färdig och det kommer flytta ned och då blir det tomt. Vad sjutton ska jag hitta på? Bibliotek?

Vardagsrumsdelen:
Visa bifogad fil 115237
Ursäkta röran…
Vardagsrumsdelen är alltså tänkt att vara kvar men kan flyttas på.
Bibliotek! med inbyggda bokhyllor och läsfåtölj 😬
Skulle jag göra om jag hade plats.
Får nöja mig med ett hörn i vardagsrummet och bokhyllor från stora blågula möbelvaruhuset Och en pall som ena katten äger.
Vi hade tänkt göra ett hack och bygga in dom, men vårt hus är för snett och vint.
 
Jag stör mig på att jag inte kan hitta några bra förvaringslådor för mina adventsstjärnor. De är 80 cm i omkrets så alla lådor jag hittar är för små och de ligger undanskuffade ovanpå en garderob. Där blir de jättedammiga men jag vågar inte lägga upp dom på vinden eftersom mössen säkert knaprar på dem då...


Är det någon som sett några mussäkra lådor i större format? Tänkte att det bör finnas "under sängen- förvaring" som kan passa men de lådor jag hittat är för små.
 
Jag stör mig på att jag inte kan hitta några bra förvaringslådor för mina adventsstjärnor. De är 80 cm i omkrets så alla lådor jag hittar är för små och de ligger undanskuffade ovanpå en garderob. Där blir de jättedammiga men jag vågar inte lägga upp dom på vinden eftersom mössen säkert knaprar på dem då...


Är det någon som sett några mussäkra lådor i större format? Tänkte att det bör finnas "under sängen- förvaring" som kan passa men de lådor jag hittat är för små.
äsch då, diameter ska det förstås stå.
 

Liknande trådar

Svar
898
· Visningar
47 732
Senast: Squie
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
523
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
466
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 782
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp