Inredningstråden, del 2

Vad har jag gett mig in på 😅 Bänkskivorna som ska upp är snortunga!
70C6E32B-1292-43F4-9BBB-8AEB7A15AEB8.jpeg
 
Nu har vi målat klart köket. Rekommenderar det inte när man är tämligen höggravid och dunderförkyld, trodde jag skulle lägga mig ner och dö igår kväll 😅 Men nu är det i varje fall klart och jag blev väldigt nöjd!

Skralt här inne just nu och är inte säker på att vi ska ha just det bordet just där. Men en start!

FA2CEBB0-7E52-420C-B2F0-505B3C4CCE18.jpeg
 
Även matsalsbordet är på plats! Fullkomligt älskar det. Stolarna har vi ärvt, de är inte de mest estetiskt tilltalande stolarna men de är sköna och får duga just nu. Förr eller senare ska vi väl ha 4 stolar på varsin sida också. Väggfärg (ljus beige/greige) och gardiner (tunna vita baktill och beige linne framtill) i takskenor ska till, samt ljuskronan ska givetvis hängas på rätt plats.

071CB8C6-5915-44E1-A1BC-B407C2478F51.jpeg
 
Inser också att "inredning" känns lite som ett overstatement just nu. Jag är van vid att bo litet med enbart vuxna i hushållet och då kan man putsa varenda vrå. Har man begränsat med yta, möbler och dessutom möjligheten att prioritera form före funktion så är det ju betydligt enklare att få till saker snyggt. Just nu känns det som ett berg att bestiga att ens möblera huset så det inte känns tomt, och att i nästa steg måla. Vi får i mycket högre grad utgå från de förutsättningar som finns i huset, snarare än att göra egna val, och göra det bästa vi kan med lite ihopplock av egna och ärvda möbler. Funktion är ju en annan sak som är ny. Hur gärna jag än skulle vilja slippa en förvaringsmöbel i vardagsrummet så kommer vi behöva ha en där för leksaker osv.

Så för en som är van vid att kunna vara kräsen är det en utmaning att acceptera vart man är i livet. Men... också lite befriande måste jag säga. Lite som att äta en kanelbulle om dagen när man är gravid. It is what it is, och det finns en charm i det också.
 
Inredningstråden på sida 10? Nej nej nej. Aktualiserar med mina nya (och vuxenlivets första) väggklocka! Barnets kompis har efterfrågat en, man måste faktiskt ha en så man slipper fråga hela tiden. Den här följde med vid mitt husköp, men verkade tyvärr död efter 30+ år i ett ouppvärmt utrymme. Har inte haft hjärta att slänga den då jag tycker den är så fin och idag anade jag puls i tystnaden. Et voila!

334906000_1148114519213289_5553912760820079232_n.jpg
 
Hej alla!

Jag har en fråga till er som bor tillsammans med er partner :).
Har ni några tips när det gäller att flytta ihop, när det gäller inredningen?

:)
 
Hej alla!

Jag har en fråga till er som bor tillsammans med er partner :).
Har ni några tips när det gäller att flytta ihop, när det gäller inredningen?

:)

Jag sålde alla mina möbler när jag och sambon flyttade ihop. Vi har ganska liknande smak. Så lite saker som möjligt, men kommer nog välja lite mer möbler som inte är vita i framtiden. :laugh:
 
Jag bestämmer 😎 och lurar sambon att tro att han har något att säga till om 🤪

Haha :p

Vi har väldigt lika smak så det har aldrig varit några diskussioner om det, har valt det mesta tillsammans.
Vi har lite rosa grejer i köket som jag gillar och sambon inte bryr sig om.

Okej! :)

Jag sålde alla mina möbler när jag och sambon flyttade ihop. Vi har ganska liknande smak. Så lite saker som möjligt, men kommer nog välja lite mer möbler som inte är vita i framtiden. :laugh:

Oj! Kändes det inte konstigt att inte ha dina möbler omkring dig? Fast du hade kanske andra saker?

----

Jag och pv har rätt så olika smak :p Vi tycker nog inte om någonting som är den andras 😅. Det blir spännande det här!
 
Hej alla!

Jag har en fråga till er som bor tillsammans med er partner :).
Har ni några tips när det gäller att flytta ihop, när det gäller inredningen?

:)
Min man är inte speciellt inredningsintresserad så jag bestämmer det mesta pga hans ointresse. Dock gillar han inte grönt av någon anledning, så det brukar vara en av hans få önskningar om vi ska måla/tapetsera om. Inte grönt. Men annars brukar det mesta gå bra... :)
 
Min man är inte speciellt inredningsintresserad så jag bestämmer det mesta pga hans ointresse. Dock gillar han inte grönt av någon anledning, så det brukar vara en av hans få önskningar om vi ska måla/tapetsera om. Inte grönt. Men annars brukar det mesta gå bra... :)

Okej :)

Vi är intresserade båda två vilket jag tycker är roligt och vi ska nog få det att funka så båda trivs bra tror jag :) Blir kul att se hur det blir!
 
Haha :p



Okej! :)



Oj! Kändes det inte konstigt att inte ha dina möbler omkring dig? Fast du hade kanske andra saker?

----

Jag och pv har rätt så olika smak :p Vi tycker nog inte om någonting som är den andras 😅. Det blir spännande det här!

Nej inte så mycket, jag tog typ bara med mig mina kläder, växter, hobby-utrustning/grejer och porslin/köksutrustning han inte hade när jag flyttade ihop med min sambo. Jag är/var inte så fäst vid saker. Vill ha så lite som möjligt.
 

Liknande trådar

Svar
668
· Visningar
34 902
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 713
Senast: Marita73
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 007
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp