Inredningstråden nr3

Satte mig i soffan idag och kände plötsligt hur nöjd jag är med den här delen av rummet 🥰
20250411_191007.webp

Idag var det ett år sedan som jag flyttade. Har haft svårt att känna hur jag vill ha det på en del ställen och behövt känna efter.
För en vecka sedan tapetserade en kompis och jag min hall och jag är så nöjd! Innan var den läskigt vit och ointressant, nu ska den bli färgsprakande konstgalleri!

IMG_7689.webp

Äntligen fått se bilder på nya taket som lades på i höstas i sommarstugan!
image0000031.webp

Blev lite lustigt med de avsågade plankorna (kan inte minnas att de såg ut sådär förut) men de är bara där vid kanten, resten ser ut som den i mitten så jag väljer nog att se det som charmigt :D
Främst av allt, det är inte längre öppet i takfoten! :up: Man kunde nästan se ut där förut.

Senast ändrad:
Såhär ser resten av taket ut.
image0000011(1).webp

En av takstolarna på fotot är nog lite fuktskadat men snickaren bedömde nog att den inte behövde åtgärdas.

image0000001(3).webp

Nu kliar det dock i fingrarna att riva ned den här gamla tapeten! Och antagligen måla i grått som den del av väggen redan är målad i föregående inlägg.
Men jag funderar på vad man ska måla taket i 🤔 Jag hade inget emot trä färgen där förut men nu är det lite väl stora kontraster mellan nytt och gammalt.
De fläckiga takstolarna skulle man ju kunna passa på att måla i vitt igen så att de matchar de som redan är vita. Men vad för färg passar att ha på taket då? Eller olja? Förslag?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska... 2
Svar
27
· Visningar
1 934
Senast: pepp
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: Gunnar
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
14 332
Senast: EZMK
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 925
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31