Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 688

Bukefalos 30 år!

Påminner om någon "följetalong" med inlägg på Facebook. :D
Var någon som ställt ut en "ful" katt likt denna i ett bostadsområde som flyttades runt till olika platser utomhus bland husen.
Och det påminner mig om när pappa hittade en jättestor klotrund porslinskatt i en trädgårdsbutik som han inte kunde gå därifrån utan. Han hade en gammal stubbe i trädgården i hyreshuset han ägde då som den passade perfekt på, men redan första eller andra helgen så var det några fyllon som gick förbi som hade sönder den😢 😡

Pojkvännen köpte skitsöt katt på tradera 😍
Visa bifogad fil 188136

Jag har också en trollkarlskatt 😍
20260715_131323.webp

Vad fint du har det! Och älskar katten. 😍
Katten är helt underbar! Det är hemma hos pojkvännen. Jag bor där just nu för min lägenhet är kaos och katastrof typ. Jag tycker jättemycket om det gråa hos honom, men jag har det betydligt mer färgglatt hos mig 😅 Insåg dock nu att jag har inte en enda helt aktuell bild så detta är nog bilderna på vardagsrummet och extrarummet som är närmast hur det ser ut nu. Köket och sovrummet ser ut som både tredje och fjärde världskrigen dragit fram, men sovrummet/sovhörnan påminner om vardagsrummet fast med fler älvor och köket är vitt och svart. Du kan se en del av det på mittenbilden
IMG_9495.webp

Katten är helt underbar! Det är hemma hos pojkvännen. Jag bor där just nu för min lägenhet är kaos och katastrof typ. Jag tycker jättemycket om det gråa hos honom, men jag har det betydligt mer färgglatt hos mig 😅 Insåg dock nu att jag har inte en enda helt aktuell bild så detta är nog bilderna på vardagsrummet och extrarummet som är närmast hur det ser ut nu. Köket och sovrummet ser ut som både tredje och fjärde världskrigen dragit fram, men sovrummet/sovhörnan påminner om vardagsrummet fast med fler älvor och köket är vitt och svart. Du kan se en del av det på mittenbilden
Visa bifogad fil 188198
Wow vad fint! 😍 Allt från mattorna till älvorna och allt grönt. Och gosehästarna. 🥰 Så himla fint! Var tvungen att titta en stund innan jag svarade, för det fanns så många fina saker att titta på. Jag älskar inredning!

Tavlan ovanför soffan - är det dina hundar som är i himlen nu? ❤️

Wow vad fint! 😍 Allt från mattorna till älvorna och allt grönt. Och gosehästarna. 🥰 Så himla fint! Var tvungen att titta en stund innan jag svarade, för det fanns så många fina saker att titta på. Jag älskar inredning!

Tavlan ovanför soffan - är det dina hundar som är i himlen nu? ❤️
Tack så mycket 🥰 Ja, det är mycket detaljer! Folk antingen älskar det eller hatar det 😅
Jag älskar också inredning 😃 Så jag hoppas verkligen att jag får ordning på kaoset snart så jag kan få börja sätta tillbaka allting igen och göra en massa förbättringar jag planerar!

Ja, det är det. Jag verkligen älskar de tavlorna! Det är Bella till vänster (hon lever fortfarande) och sedan Pärla, Poppy och Ping. De små är uppifrån Ping, Poppy, Bella och Pärla
IMG_7970.webp

Tack så mycket 🥰 Ja, det är mycket detaljer! Folk antingen älskar det eller hatar det 😅
Jag älskar också inredning 😃 Så jag hoppas verkligen att jag får ordning på kaoset snart så jag kan få börja sätta tillbaka allting igen och göra en massa förbättringar jag planerar!

Ja, det är det. Jag verkligen älskar de tavlorna! Det är Bella till vänster (hon lever fortfarande) och sedan Pärla, Poppy och Ping. De små är uppifrån Ping, Poppy, Bella och Pärla
Visa bifogad fil 188224
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ @Lyan

Ok.. har länhgte stört mig på mina sänglampos. De är inte fula inte alls men jag har tröttnat. Inköpta för ca 20 år sedan från Ikea tror de finns kvar än idag :rofl:

ok googlade de finns inte kvar hos Ikea längre men ändå. Det gäller denna iallafall
R.fdc94e02c5de118a996355537e1fc2af

Men igår så gick jag igenom sambons alla lampor och hittade 2 som var nästan exakt lika i färg så nu skruvades de upp!

Närbild och i nästa så ser ni när de är uppe

Bifogade filer

• 91b3a99d-e444-4b54-b979-a0d25521d947.webp
    91b3a99d-e444-4b54-b979-a0d25521d947.webp
    92,3 KB · Visningar: 83
Bortse från ostädat runtom :D

Brukar ha sängöverkastet på men varit lata och bara lagt det på sidan. Tänker försöka byta ut sängram och nattduksbord mot ljust träfärgat så småningom men det ligger långt framme Sängramen är ju bara ca 2m medans sängen är 210 men vill inte ha något i tyg sp, verkar vara det enda som finns ute just nu

lampor.webp

Så himla glad! Jag fick tag i en röd chipsskål från Bruka design (likadan som de jag visade tidigare) på Tradera för under hundralappen! Snacka om tur! Fick hem den idag och den är superfin :heart . Perfekt till "julsäsongen" - har några röda tallrikar och ett par skålar som är tänkt som "julporslin". Yay!

Jag är egentligen lite anti att köpa grejer till en viss högtid. Men julen känns okej, de sakerna använder jag faktiskt i minst en månad iaf och rött är ju gångbart annars också.

Eftersom vi ändå börjat prata om jul. :angel:

Jag har plats för en gran nu och klurar lite på vilka färger som kan passa ihop med blått och champagne. Mer champagne? Eller skulle det se dumt ut i en gran? Drömmer om att shoppa en massa vackra julgranskulor…

Eftersom vi ändå börjat prata om jul. :angel:

Jag har plats för en gran nu och klurar lite på vilka färger som kan passa ihop med blått och champagne. Mer champagne? Eller skulle det se dumt ut i en gran? Drömmer om att shoppa en massa vackra julgranskulor…

Champagne är jättefint i en gran - har sett flera som har det! Kör! :up:

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur