Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 683

Bukefalos 30 år!

Lampan gör sig väldigt fin till dessa sängkläder.
Tillfällig lägenhet så åter igen väggfärg jag inte alls vill ha 😅 så bortse från den
IMG_0766.webp

Nu ska jag äntligen se till att ta tag i min lägenhet igen när (förhoppningsvis!) silverfiskarna är väck! Jag var helt säker på att jag ville tillbaka till min ombonade älvlandskap, men nu vet jag inte längre för jag är så rädd att få tillbaka silverfiskarna i sovrummet om jag hänger upp gardinerna igen plus att jag bara ser allt damm som kommer att samlas i dem. Fast samtidigt så vet jag att jag inte kommer att trivas om det är för kalt heller och jag måste ju kunna få det mörkt i sovrummet också.

Jag känner att jag hade nog också velat byta ut mina posters för de har hängt med sedan jag bodde hemma och börjar bli väldigt bleka och slitna, men då hade jag helst velat ha canvastavlor istället och det är inte billigt ens på de billiga ställena 😕

Sängen på plats! Så i helgen ska jag försöka hinna förbi ikea. Har tänkt mig en smal liten tavelhylla vid fotändan där gryningslampan ska stå.

Sen vill jag få upp min fina bild jag köpte. Provade att skriva ut på jobbet, men färgerna blev alldeles dassiga. Tips på ställe där man kan beställa typ planscher?

IMG_9933.webp

Sängen på plats! Så i helgen ska jag försöka hinna förbi ikea. Har tänkt mig en smal liten tavelhylla vid fotändan där gryningslampan ska stå.

Sen vill jag få upp min fina bild jag köpte. Provade att skriva ut på jobbet, men färgerna blev alldeles dassiga. Tips på ställe där man kan beställa typ planscher?

Visa bifogad fil 189787
Crimson har jag använt och varit nöjd!

När jag var och köpte Ljung till min balkong såg jag att de hade bra glasburkar, köpte ett gäng till mitt badrumsskåp 😊
Tre mindre till tamponger och två större till tops och bomullspads. Mycket trevligare än en drös olika förpackningar.
20260819_082900.webp

Visa bifogad fil 189787
Hur gjorde du sängen av lådor? jag vill gärna köra min gästrumssäng till tippen, men rummet ser helt klart bättre ut med säng

Jag fick en till enhörning så nu behöver jag en större garderob för de ramlar ned 🤣 Och nya dörrar till garderoberna som syns i spegeln för de har ramlat ned 😫 Det var bara ren tur att jag stod bredvid och kunde fånga den ena så varken jag, hund eller grejer blev platta! Den andra plockade jag ned för ett tag sedan för att jag såg att gångjärnen höll på att ge upp
IMG_2162.webp

Efter en mindre vattenskada måste nu vår groventré göras om. Ett problem vi har haft tidigare är att vi inte har haft någon bra förvaring för stövlar. Alltså har de stått på golvet, lite fösta åt sidan bara 😳 Bor på landet så finns förstås både gummistövlar till både mig och sambon och ett gäng av mina ridstövlar. Så måste hitta på en bättre stövelförvaring. Är det någon som har någon supersmart lösning som ni vill dela med er av?
Alltså jag är mer för praktisk nytta än att det ska vara jättesnyggt så så här gjorde jag. Två enkla hyllor av breda brädor som jag klädde med vaxduk (för att det inte ska droppa ner på hyllan nedanför och vara lätt att torka av).

Efter att bilden togs har klädkroken för arbetskläder flyttats upp något så kläderna hänger ovanför hyllplanet. Plus att en hylla till satts upp ovanför fönstret där vi har ridhjälmar, huggarhjälmar och slalomhjälm.
1787610159277.webp

Kanske dum fråga men det är inte tänkt att sova på denna? Utan mer inför försäljning av bostad?

Nä, den är bara till för att min mäklare anser att man inte kan sälja en lägenhet utan att det syns var sängen kan tänkas stå. Jag ville flytta min vanliga säng till min nya lägenhet och då blev det här en kompromiss. Man kan givetvis inte ens sitta på ”sängen”.

Jag ska bygga en ny marsvinsbur och kan inte bestämma mig för vilken färg den ska vara. Jag lovade mig själv att aldrig ha en vit och svart bur igen för varenda dammkorn syns, men det matchar ju köket så bra! Funderar också på helsvart med rosa detaljer och inredning eller helrosa med svarta detaljer och inredning. Rosa och svart hade varit häftigt, gulligt och väldigt Lyan, men det kommer inte att matcha resten av köket alls 😅 Grå med vitt eller svart är också ett alternativ, men det känns nog lite för diskret för att vara jag. Såhär ser hörnan där den ska stå ut. Resten av köket är äggvitt (vad jag hatar äggvitt!) med svarta dekorationer och grå vägg mellan köksbänkarna och överskåpen. Tar ingen bild där nu för där är KAOS. Tavlorna ska stanna oavsett hur buren ser ut för de har jag fått från pappa.
IMG_2348.webp

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur