Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 242
  • Visningar Visningar 80 621

Bukefalos 30 år!

Håll tummarna för jag har bara en chans på mig att få det bra 😬 Jag hatar gångjärn!
IMG_2822.webp

Nya mattan på plats 😍
Supernöjd, blev då bra med de nya gardinerna också.
På andra sidan är det totalt kaos 🤣
Har börjat måla hyllan som står mitt på golvet och allt som stod i är i högar längs vägen min ocd gillar inte 😅
Hade också förträngt hur jobbig den var att måla, tre timmar för en strykning i minst sagt oergonomiska positioner.

20260912_135049.webp

På tal om mattor.. Nu har vi rivit ut heltäckningsmattan ur sovrummet och lagt klickgolv istället för att det ska bli enklare att städa om hunden har olyckor.

Det är dock betonggolv här så det blir ruskigt kallt och det vore trevligt med någon typ av matta. Jag funderar på om jag borde ha en stor matta under sängen som sticker ut på sidorna eller om man istället ska ha två mindre mattor på sidorna.

En stor matta inbillar jag mig ser snyggare ut och ligger stadigare men blir såklart typ lika jobbig att rengöra som heltäckningsmattan. Sen vet jag inte om detta är ett problem, hunden gör inte inne "med flit" längre verkar det som utan det är om han typ är dålig i magen och då har det aldrig varit precis vid sidan av sängen utan vid dörren.

Men två mindre mattor är både billigare och kanske smidigare OM det nu skulle behöva rengöras. Men jag inbillar mig att det kanske ser konstigt/fult ut? Samt inte ligger lika stadigt.

Vad tycker ni? Hur har ni hemma hos er? Om nån har små mattor skulle jag gärna se lite bildinspo! :)

På tal om mattor.. Nu har vi rivit ut heltäckningsmattan ur sovrummet och lagt klickgolv istället för att det ska bli enklare att städa om hunden har olyckor.

Det är dock betonggolv här så det blir ruskigt kallt och det vore trevligt med någon typ av matta. Jag funderar på om jag borde ha en stor matta under sängen som sticker ut på sidorna eller om man istället ska ha två mindre mattor på sidorna.

En stor matta inbillar jag mig ser snyggare ut och ligger stadigare men blir såklart typ lika jobbig att rengöra som heltäckningsmattan. Sen vet jag inte om detta är ett problem, hunden gör inte inne "med flit" längre verkar det som utan det är om han typ är dålig i magen och då har det aldrig varit precis vid sidan av sängen utan vid dörren.

Men två mindre mattor är både billigare och kanske smidigare OM det nu skulle behöva rengöras. Men jag inbillar mig att det kanske ser konstigt/fult ut? Samt inte ligger lika stadigt.

Vad tycker ni? Hur har ni hemma hos er? Om nån har små mattor skulle jag gärna se lite bildinspo! :)
Jag har varken eller, men av praktiska skäl hade jag satsat på små mattor bredvid sängen. Speciellt med tanke på hur dammigt och svårstädat det är under sängar!!

Jag har varken eller, men av praktiska skäl hade jag satsat på små mattor bredvid sängen. Speciellt med tanke på hur dammigt och svårstädat det är under sängar!!
Vi har en robotdammsugare så just det är faktiskt inget jätteproblem men smidigare absolut. Jag är mest rädd att det typ ska se dumt ut? Sen verkar jag ha lite svårt att hitta nåt som är i bra storlek men ändå mjuk och fluffigt. Det finns ju tusen jättefina typ badrumsmattor men de tror jag blir lite för små..

Fårskinn är underbart att sätta fötterna på när man kliver ur sängen. Lätta att skaka ur och låta vädras ute. Jag har behandlade som går att tvätta. Fina är de också!

Jag har 2 mindre mattor, tror dom är typ 70x130
Tyvärr ingen bild då jag anlände till skånehuset för några timmar sedan.

Nu är jag nog klara med målandet, får se när det torkat.
Ser det bra ut kanske jag hinner tapetsera lite i em/kväll. Beror på hur mörkt det är då, har som vanligt tusen andra saker att göra 😆
Visa bifogad fil 190798
Denna är ju samma material som mitt! När jag läste om hur jag skulle få det att fästa så var det typ hur många steg med en massa dyra produkter och hur mycket jobb som helst för annars skulle det bara flaga av stod det. Fan vad jag ångrar att jag inte målade nu 😫 Jaja, jag får väl byta ut delarna efterhand som dekorplasten går sönder för jag tänker verkligen inte börja om från början 😅 Då hade jag iofs kunnat rätta till en del av felen jag har gjort, men nej! Nu ska det förhoppningsvis inte behöva byggas någon ny bur på flera år! Hoppas jag iallafall för när jag pratade med en av fastighetsskötarna för ett par dagar sedan så är huset tydligen i sämre skick än vad jag trodde så rätt vad det är så får jag väl ett brev om att allting ska rivas :nailbiting:

Denna är ju samma material som mitt! När jag läste om hur jag skulle få det att fästa så var det typ hur många steg med en massa dyra produkter och hur mycket jobb som helst för annars skulle det bara flaga av stod det. Fan vad jag ångrar att jag inte målade nu 😫 Jaja, jag får väl byta ut delarna efterhand som dekorplasten går sönder för jag tänker verkligen inte börja om från början 😅 Då hade jag iofs kunnat rätta till en del av felen jag har gjort, men nej! Nu ska det förhoppningsvis inte behöva byggas någon ny bur på flera år! Hoppas jag iallafall för när jag pratade med en av fastighetsskötarna för ett par dagar sedan så är huset tydligen i sämre skick än vad jag trodde så rätt vad det är så får jag väl ett brev om att allting ska rivas :nailbiting:

Jag har målat den innan + min kallax som står i hallen och utsätts för mycket mer slitage.
Slipa med sandpapper, målartvätt, häftgrund och färg från riktig färghandel så blir det bra och håller.
Det kostar en del men det blir väldigt bra.

Dock milsvid skillnad på att måla med Rustas färg och riktig färg. Sen vill jag ha specifika nyanser så då skiter det sig direkt 😅
Ja, det är milsvid skillnad. Jag har nyss målat med Rustas snickerifärg hemma, och idag målat med Jotun Lady hos mina föräldrar. Jotun Lady täcker dåligt och rinner på ett helt annat sätt än vad Rustas färg gör.

Ja, det är milsvid skillnad. Jag har nyss målat med Rustas snickerifärg hemma, och idag målat med Jotun Lady hos mina föräldrar. Jotun Lady täcker dåligt och rinner på ett helt annat sätt än vad Rustas färg gör.

Aldrig målat med Jotun.
Köper Nordsjös matta som ger en helmatt, hård yta. Underbar att måla med 👌🌟
Jag har inget emot Rusta, har deras väggfärg i hallen och tapeter i vardagsrummet. Men när det kommer till snickerier vill jag ha bättre grejer, Rustas duger till hinder 😁

Aldrig målat med Jotun.
Jag har inget emot Rusta, har deras väggfärg i hallen och tapeter i vardagsrummet. Men när det kommer till snickerier vill jag ha bättre grejer, Rustas duger till hinder 😁
Poängen var att färgen var köpt i en "riktig" färgaffär. Om jag ska måla snickerier och vill ha en specifik kulör föredrar jag Little Greene. Väldig trevlig färg.

Jag har målat den innan + min kallax som står i hallen och utsätts för mycket mer slitage.
Slipa med sandpapper, målartvätt, häftgrund och färg från riktig färghandel så blir det bra och håller.
Det kostar en del men det blir väldigt bra.

Aldrig målat med Jotun.
En massa steg med en massa dyra produkter med andra ord 😅 Men nästa gång får det ändå bli det för även om det skulle börja flaga så lär det inte vara mer ömtåligt än dekorplasten. Fast helmatt färg till marsvin hade aldrig funkat då honorna pissar bakåt på varandra om de blir sura för att någon är för närgången 🤢 Det behöver vara iallafall glansgrad 20 för att kunna torkas av ordentligt. Jag har haft 7-10 någon gång och det funkar fram till man behöver få dem riktigt rena

Poängen var att färgen var köpt i en "riktig" färgaffär. Om jag ska måla snickerier och vill ha en specifik kulör föredrar jag Little Greene. Väldig trevlig färg.

Klart att det skiljer sig mellan märken där med.
Men iom att jag bara köper på kod så blir det butikens egna färg och där upplever jag en väldig skillnad.
Man betalar ju för det med, att få exakt rätt nyans och inte bara på ett ungefär 😊

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat