Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 242
  • Visningar Visningar 80 621

Bukefalos 30 år!

Denna blev jag jättenöjd med!
IMG_2839.webp

Tills jag såg att plasten gått sönder bara av att jag stötte till med ena lådan när jag satte in den 😑 Jaja, den är jättefin på håll iallafall!
IMG_2840.webp

En massa steg med en massa dyra produkter med andra ord 😅 Men nästa gång får det ändå bli det för även om det skulle börja flaga så lär det inte vara mer ömtåligt än dekorplasten. Fast helmatt färg till marsvin hade aldrig funkat då honorna pissar bakåt på varandra om de blir sura för att någon är för närgången 🤢 Det behöver vara iallafall glansgrad 20 för att kunna torkas av ordentligt. Jag har haft 7-10 någon gång och det funkar fram till man behöver få dem riktigt rena
Vet de som tapetserat höns och ankhus med vaxduk för att lätt kunna rengöra vid behov, verkar funka riktigt bra. Kan ju vara något för dig att ha på insidan i buren.

Vet de som tapetserat höns och ankhus med vaxduk för att lätt kunna rengöra vid behov, verkar funka riktigt bra. Kan ju vara något för dig att ha på insidan i buren.
Jag har iofs inte tapetserat vaxduk med klister, men att bara sätta dit vaxduk så tycker jag att färg och fog är fräschare och lättare att hålla rent, men tack för tipset 🙂

Jag har iofs inte tapetserat vaxduk med klister, men att bara sätta dit vaxduk så tycker jag att färg och fog är fräschare och lättare att hålla rent, men tack för tipset 🙂
De har tapetserat med våtrumsklister och spolar sedan bara av med vatten och rengöringsmedel när det behövs 😊
Men blir nog rätt så mycket skitigare i ett hönshus än hos marsvinen 😊

Visa bifogad fil 181299

Jag har eventuellt tagit mig lite vatten över huvudet med detta projekt. 100 kr kostade den iaf.

Nedre lådan har ett glapp för att ena "bommen" i botten har släppt och dessutom är lite fuktskadad så den svällt, baksidan måste limmas. Det finns ingen nyckel.

Tänkte spackla igen nyckelhålen och måla i nån mörk blå eller grön färg och sedan sätta dubbla handtag på varje låda istället. Lite osäker på hur jag ska göra med underredet så måste researcha lite.
Jag får citera mig själv för ingen här inklusive jag själv minns ju hur denna såg ut typ.. Jag köote alltså den här byrån i december och NU är den klar. Handtagen är i mässing och jag hittade dem billigt på tradera, de var ett helvete att putsa kan jag säga då de var kolsvarta när jag köpte dem..

Ja det är lite stökigt på den men jag är nöjd med resultatet! Enda problemet nu är att lådorna liksom är lite äckliga på insidan. De är målade med rosa kalkfärg och de är liksom.. sträva och obehagliga. Funderar på om det finns nåt lätt sätt att typ lägga en matta eller så i botten av lådorna. Tapet? Dekorplast?

20260915_161521.webp

Varit hos mina föräldrar och fått lite grejer. Två stolar till köksbordet (det ska snart flyttas från gamla lägenheten), inte säker på hur bra det blir med olika träfärger, men jag pallade inte att köpa nya, de här var bekväma och gratis.

IMG_0058.webp

Jag tror det kan vara snyggt om de är lite mörkare rosa med vita knutar.
Mörkare rosa har jag inte tänkt på, men det hade kanske kunnat vara fint!
De har tapetserat med våtrumsklister och spolar sedan bara av med vatten och rengöringsmedel när det behövs 😊
Men blir nog rätt så mycket skitigare i ett hönshus än hos marsvinen 😊
Oki! De jag har sett som använder vaxduk till marsvin brukar bara häfta eller tejpa fast den och då blir det lätt veck om man sätter den lite högt. Jag har plastduk i bottnen som inte suger åt sig smuts som en del vaxdukar kan göra och eftersom den inte går så högt upp och jag har tejpat de få vecken som blev så kommer den vara lätt att hålla rent. Jag hade samma sorts duk i förra buren och med tanke på priset så trodde jag inte att den skulle hålla, men den har både hållit jättebra och varit väldigt lättstädad

Jag vill ha denna texten som jag har nere i lokalen ovanför nya buren också. Jag vet inte om jag ska klippa/måla något själv igen eller om jag ska redigera ihop en bild och beställa som poster. Annat typsnitt ska det vara iallafall för nu ser det bara ut som att det står carry felstavat istället för cavy 😅
IMG_2920.webp

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur