Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet de som tapetserat höns och ankhus med vaxduk för att lätt kunna rengöra vid behov, verkar funka riktigt bra. Kan ju vara något för dig att ha på insidan i buren.En massa steg med en massa dyra produkter med andra ordMen nästa gång får det ändå bli det för även om det skulle börja flaga så lär det inte vara mer ömtåligt än dekorplasten. Fast helmatt färg till marsvin hade aldrig funkat då honorna pissar bakåt på varandra om de blir sura för att någon är för närgången
Det behöver vara iallafall glansgrad 20 för att kunna torkas av ordentligt. Jag har haft 7-10 någon gång och det funkar fram till man behöver få dem riktigt rena
Jag har iofs inte tapetserat vaxduk med klister, men att bara sätta dit vaxduk så tycker jag att färg och fog är fräschare och lättare att hålla rent, men tack för tipsetVet de som tapetserat höns och ankhus med vaxduk för att lätt kunna rengöra vid behov, verkar funka riktigt bra. Kan ju vara något för dig att ha på insidan i buren.
Jag tror det kan vara snyggt om de är lite mörkare rosa med vita knutar.Såhär ser det ut nuSka husen vara rosa med vita knutar eller vita med rosa knutar
Jag har massor annat att göra innan jag kan fixa dem, men funderar under tiden. Och jag har ingen aning om vad jag ska göra med tavlorna
Visa bifogad fil 190925
De har tapetserat med våtrumsklister och spolar sedan bara av med vatten och rengöringsmedel när det behövsJag har iofs inte tapetserat vaxduk med klister, men att bara sätta dit vaxduk så tycker jag att färg och fog är fräschare och lättare att hålla rent, men tack för tipset![]()
Jag får citera mig själv för ingen här inklusive jag själv minns ju hur denna såg ut typ.. Jag köote alltså den här byrån i december och NU är den klar. Handtagen är i mässing och jag hittade dem billigt på tradera, de var ett helvete att putsa kan jag säga då de var kolsvarta när jag köpte dem..Visa bifogad fil 181299
Jag har eventuellt tagit mig lite vatten över huvudet med detta projekt. 100 kr kostade den iaf.
Nedre lådan har ett glapp för att ena "bommen" i botten har släppt och dessutom är lite fuktskadad så den svällt, baksidan måste limmas. Det finns ingen nyckel.
Tänkte spackla igen nyckelhålen och måla i nån mörk blå eller grön färg och sedan sätta dubbla handtag på varje låda istället. Lite osäker på hur jag ska göra med underredet så måste researcha lite.
Mörkare rosa har jag inte tänkt på, men det hade kanske kunnat vara fint!Jag tror det kan vara snyggt om de är lite mörkare rosa med vita knutar.
Oki! De jag har sett som använder vaxduk till marsvin brukar bara häfta eller tejpa fast den och då blir det lätt veck om man sätter den lite högt. Jag har plastduk i bottnen som inte suger åt sig smuts som en del vaxdukar kan göra och eftersom den inte går så högt upp och jag har tejpat de få vecken som blev så kommer den vara lätt att hålla rent. Jag hade samma sorts duk i förra buren och med tanke på priset så trodde jag inte att den skulle hålla, men den har både hållit jättebra och varit väldigt lättstädadDe har tapetserat med våtrumsklister och spolar sedan bara av med vatten och rengöringsmedel när det behövs
Men blir nog rätt så mycket skitigare i ett hönshus än hos marsvinen![]()
Vart kommer mattan ifrån? Den är jättefin
Fö kan jag säga att jag ÄLSKAR plädarna från Mio som du influensade mig till att köpa![]()
![]()