Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såja :)
20200901_141556-01.jpeg
 

Är fortfarande mest grovjobb här hemma, det går sakta men det går i alla fall... 😏 har köpt tapeter till hall och sovrum också, den rutiga blir i hallarna och troligen nån av dom andra två till sovrummet. Gillar den röda bäst men vet inte om den är för porrig/bordellig😅 Dom kostade typ 20 spänn rullen så köpte på chans 🤷🏼‍♀️
57464DFE-A763-46BB-AB9C-9B80C800D95D.jpeg
 
Vi ska tapetsera några väggar här hemma men vet inte vilka! Vi har ett gammalt hus med många vinklar och vrår. Hur har ni gjort? Vi ska tapetsera den lilla hallen och två väggar i sovrummet. Men resten? Hur tapetsera man en öppen planlösning men som ändå liksom snirklar sig fram. Har sökt så mycket för inspiration men hittar inget om detta.
 
Vi ska tapetsera några väggar här hemma men vet inte vilka! Vi har ett gammalt hus med många vinklar och vrår. Hur har ni gjort? Vi ska tapetsera den lilla hallen och två väggar i sovrummet. Men resten? Hur tapetsera man en öppen planlösning men som ändå liksom snirklar sig fram. Har sökt så mycket för inspiration men hittar inget om detta.
Jag tycker det är superfint med matchande färger och tapeter som delar upp en öppen planlösning i zoner. Ett generellt tips är också att använda sig av korta/udda väggar och tapetsera dem för att få in färg och dela upp det öppna.
 
Jag behöver lite hjälp!

Har köpt lägenhet vilket känns skitkul, dock var den redan möblerad och inte riktigt i min stil. Den är väldigt ljus och orange :p Har ni några tips på hur man kan ge den en liten makeover helst utan att behöva köpa nya möbler? Tankar om möbleringen osv? Kanske ny väggfärg? Har fixat lite småsaker som kuddar och växter men jag blir så velig när det kommer till större förändringar.

IMG-20200807-113617-01.jpg

IMG-20200807-114338-01.jpg

IMG-20200807-114949-01.jpg

IMG-20200807-113158-01-01-01.jpg

IMG-20200807-113252-01-01.jpg

IMG-20200807-114731-01.jpg

Om du skaffar ett par typ kelimmattor i brunt och målar de ljusa trämöblerna mörkbruna. Och sätter upp lite tavlor på väggen. Så blir det ju mer som i exemplet du postade, utan att byta ut något.
Och så ett fint överkast..
 
Vi ska tapetsera några väggar här hemma men vet inte vilka! Vi har ett gammalt hus med många vinklar och vrår. Hur har ni gjort? Vi ska tapetsera den lilla hallen och två väggar i sovrummet. Men resten? Hur tapetsera man en öppen planlösning men som ändå liksom snirklar sig fram. Har sökt så mycket för inspiration men hittar inget om detta.

Vi har lite samma bekymmer med öppen planlösning som snirklar sig fram. Lägg dessutom till att jag starkt ogillar fondväggar så är det verkligen inte lätt!

Vi försöker tänka kring vilka ytor vi ska upplevas som ett, var det ska vara ”rum i rummet” osv. Och att välja tapeter/färg som passar ihop så att övergången blir snäll :)
 
Vi har lite samma bekymmer med öppen planlösning som snirklar sig fram. Lägg dessutom till att jag starkt ogillar fondväggar så är det verkligen inte lätt!

Vi försöker tänka kring vilka ytor vi ska upplevas som ett, var det ska vara ”rum i rummet” osv. Och att välja tapeter/färg som passar ihop så att övergången blir snäll :)
Ja precis så tänker vi också. Men vi måste nog ha lite fondväggigt för annars funkar det inte att ha tapeter och jag vill ju så gärna ha det på vissa ställen.
 
Ja precis så tänker vi också. Men vi måste nog ha lite fondväggigt för annars funkar det inte att ha tapeter och jag vill ju så gärna ha det på vissa ställen.

Klart ni ska ha fondväggar om ni gillar det! Jag skrev det bara för att beskriva hur det gjorde det hela ännu knepigare för mig.

Att jag inte gillar fondväggar är bara tycke och smak. Vissa tycker det är fult med randigt och jag med fondväggar typ :D
 
Klart ni ska ha fondväggar om ni gillar det! Jag skrev det bara för att beskriva hur det gjorde det hela ännu knepigare för mig :p

Att jag inte gillar fondväggar är bara tycke och smak. Vissa tycker det är fult med randigt och jag med fondväggar typ :D
Hahaha jag menade att jag inte heller är så förtjust i fondväggar. Glömde nog skriva det. Gjorde två saker samtidigt. :o:D
 
Vi har lite samma bekymmer med öppen planlösning som snirklar sig fram. Lägg dessutom till att jag starkt ogillar fondväggar så är det verkligen inte lätt!

Vi försöker tänka kring vilka ytor vi ska upplevas som ett, var det ska vara ”rum i rummet” osv. Och att välja tapeter/färg som passar ihop så att övergången blir snäll :)
Det är något jag inte tänkt på men det ligger mycket i att med en öppen planlösning blir det betydligt svårare att ha rum i olika stilar och färger utan att det blir brokigt.
 
Fler tapetfrågor. Vi älskar den här tapeten. Frågan är om vi ska sätta den vid TVn och soffan (isf tre väggar...två lite större och en liten) eller i vår lilla hall där vi går in från stall mm.
Vad tror ni? För plottrig på större väggar?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200907-205525.jpg
    Screenshot_20200907-205525.jpg
    266,9 KB · Visningar: 86
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 240
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp