Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillade för övrigt den här @Emor :D
whorunthewolrdforsta.jpeg


(Också från posterstore)

Jag tror aldrig jag sett en poster jag egentligen gillat men den här väckte ha-begär. När jag för första gången känner så så är det ju självklart att jag måste ha en. Beställning gjord. Tack för tipset.
 
Känns som att platsens popularitet ökat en aning de senaste åren :D (har varit vid viadukten för typ tio år sedan, dock utan tåg, och det var inte direkt välbesökt )

Jag var där första gången 2008. Först när vi kom dit var det typ tomt. Sen träffade vi en som berättade att tåget kommer om 1,5 timme. Vi gick på en liten vandring och kom tillbaka lagom tills tåget skulle komma. Då var det inte tomt :D

Alltså vi snackar ju inte folkstorm direkt :p men ändå orimligt många

(Haha nu låter det som att jag varit i Glenfinnan och tittat på tåg stup i kvarten :D men lovar, det är inte bara för tågets skull vi har varit där ett par gånger :p )
 
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre :p) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?
 
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre :p) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?

Man kan annars sätta gardiner fast man sätter dem ”utanför” fönstret så att de sitter vid sidan av och inte täcker själva ljusinsläppet.

Får fönstret att se bredare ut också då ögat luras att tro att fönstret fortsätter bakom gardinen fast de egentligen sitter kant i kant, eller med bara litet överlapp.
 
Man kan annars sätta gardiner fast man sätter dem ”utanför” fönstret så att de sitter vid sidan av och inte täcker själva ljusinsläppet.

Får fönstret att se bredare ut också då ögat luras att tro att fönstret fortsätter bakom gardinen fast de egentligen sitter kant i kant, eller med bara litet överlapp.

Ett av fönsterna jag tänker på har typ 5 cm vägg på ena sidan fönstret så det går inte att ha på sidan av där, om man inte har allt på ena sidan vilket kanske ser konstigt ut?
Just nu hänger det gardiner där men det ser inte bra ut. De är uppbundna med sån där gardintråd, kommer inte på vad det heter, men med en tofs på. Så de ser mest ihopträngda ut..
 
Ett av fönsterna jag tänker på har typ 5 cm vägg på ena sidan fönstret så det går inte att ha på sidan av där, om man inte har allt på ena sidan vilket kanske ser konstigt ut?
Just nu hänger det gardiner där men det ser inte bra ut. De är uppbundna med sån där gardintråd, kommer inte på vad det heter, men med en tofs på. Så de ser mest ihopträngda ut..
Vi har liknande i vårt sovrum. Där har jag en längd på den smala sidan och dubbelt på den andra. Drar ihop längderna ordentligt så det blir rätt bra 😊
 
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre :p) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?

Jag inredde förra lägenheten utan gardiner, prydde fönstret med plastrosor runt om :) dessa återanvänder jag nu på detta sätt:
36618
 
Jag funderar på att inte ha gardiner i ett rum eller två (eller tre :p) då ljusinsläppet skulle förbättras en hel del. Alternativet är väl att byta till ljusa gardiner i typ spetsmodell.
Är det någon som inrett utan gardin? Kör du bara gardinlöst eller har du smyckat ut fönstret på något annat vis? Tex klängväxt?
Jag har inte en enda gardin. Och typ 15 fönster. :D jag har "upphängd" blomma i ett fönster tror jag, i resten har jag bara växter på fönsterbrädan.
 
Jag inredde förra lägenheten utan gardiner, prydde fönstret med plastrosor runt om :) dessa återanvänder jag nu på detta sätt:
Visa bifogad fil 36618
Blir det inte dammigt? Jag har alltid varit lite småallergisk mot plastblommor just för att jag alltid tycker dom drar åt sig damm. Att hunden dessutom stjäl och tuggar sönder dom tyckte jag var en utmärkt ursäkt för att slänga alla som fanns i sommarstugan :o
 
Blir det inte dammigt? Jag har alltid varit lite småallergisk mot plastblommor just för att jag alltid tycker dom drar åt sig damm. Att hunden dessutom stjäl och tuggar sönder dom tyckte jag var en utmärkt ursäkt för att slänga alla som fanns i sommarstugan :o

Inte vad jag reagerat på :)
 
Ett av fönsterna jag tänker på har typ 5 cm vägg på ena sidan fönstret så det går inte att ha på sidan av där, om man inte har allt på ena sidan vilket kanske ser konstigt ut?
Just nu hänger det gardiner där men det ser inte bra ut. De är uppbundna med sån där gardintråd, kommer inte på vad det heter, men med en tofs på. Så de ser mest ihopträngda ut..

Vi har en gullranka som gardin i ens köksfönstret då det är samma problem där att en gardin inte skulle funka pga köksbänk och diskmaskin i vägen. Det är så snyggt med gullrankan som växer från ena sidan, tvärs över högst upp och ned på andra sidan. Den har många långa rankor som går bredvid varandra. Får alltid kommentarer om hur snyggt det är av folk som kommer hit.
 
@MM växter som slingrar sig runt fönsterna tycker jag är snyggt istället för gardiner. Annars tycker jag det är snyggare med än utan, med undantag på lite mer annorlunda fönster.

Jag har inte gardiner vid alla fönster men de som inga har har lite mer växtlighet istället som ramar in.
 
Vi har en gullranka som gardin i ens köksfönstret då det är samma problem där att en gardin inte skulle funka pga köksbänk och diskmaskin i vägen. Det är så snyggt med gullrankan som växer från ena sidan, tvärs över högst upp och ned på andra sidan. Den har många långa rankor som går bredvid varandra. Får alltid kommentarer om hur snyggt det är av folk som kommer hit.
Kan du inte visa bild?
 
Vi har en gullranka som gardin i ens köksfönstret då det är samma problem där att en gardin inte skulle funka pga köksbänk och diskmaskin i vägen. Det är så snyggt med gullrankan som växer från ena sidan, tvärs över högst upp och ned på andra sidan. Den har många långa rankor som går bredvid varandra. Får alltid kommentarer om hur snyggt det är av folk som kommer hit.

Funkar Gullranka med katt? Och hur tålig är växten för icke gröna händer? Googlade och det ser super mysigt ut med växterna omkring så :)
 
@MM växter som slingrar sig runt fönsterna tycker jag är snyggt istället för gardiner. Annars tycker jag det är snyggare med än utan, med undantag på lite mer annorlunda fönster.

Jag har inte gardiner vid alla fönster men de som inga har har lite mer växtlighet istället som ramar in.

Ska testa lite ljusare gardiner, eller lite tunnare modell snarare, och se om det ser bättre ut. Även testa att sätta stången lite längre upp med och få mer längd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 240
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp