Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen är jag innerligt trött på gardinerna så måste hitta nytt men vad?

20191006_153610.jpg
 
Tycker längder skulle passa bättre. Som sitter bredvid fönstret så de inte snor ljus

Funderade också på det. Dock har jag ytterligare 3 fönster nära. Just nu har jag samma på alla 4.

Lägger in bild. Här sitter jag i soffan med 2 likadana fönster och där kan jag inte ha längder pga av soffan.

20191007_121800.jpg
 
Bild från andra hållet. Nu är mörkläggningsrullgardinen nere pga att jag är hemma från jobb och behöver se dataskärmen 😁
 

Bifogade filer

  • 20191007_122050.jpg
    20191007_122050.jpg
    240,3 KB · Visningar: 66
Kanske hade kunnat vara fint att separera matplatsen från vardagsrummet med långa gardiner i "matrummet" och korta till soffan? Gillar verkligen ditt matbord 😍

Tror du man ska köra samma mönster på gardinerna då?

Tänkt lite i samma banor. Ska åka till en textilfabrik här i närheten. Tänkte sy upp själv (med hjälp av svärmor då) men har ingen aning om vad för mönster mm jag vill ha
 
Tror du man ska köra samma mönster på gardinerna då?

Tänkt lite i samma banor. Ska åka till en textilfabrik här i närheten. Tänkte sy upp själv (med hjälp av svärmor då) men har ingen aning om vad för mönster mm jag vill ha

Finns många alternativ å välja på å mkt som kan bli fint, 😊 hade kunnat vara fint å ta upp nån av färgerna i kuddarna i soffan, vet inte vad som finns i dom rutiga? Kanske mönster på långa gardinerna och en kompletterande färg (enfärgade) i vardagsrummet? Kanske ta med nån av kuddarna när man köper tyg? Är så kul att förnya och skönt med syhjälp 👍 kanske nått storrutigt med samma färger som i kuddarna i soffan fast mera dämpat kan vara fint, om det nu finns 😜 fast då kanske det är finare över soffan och enfärgade i matrummet? Kanske lättare att välja när man har ett hum om utbudet ☺️
 
Finns många alternativ å välja på å mkt som kan bli fint, 😊 hade kunnat vara fint å ta upp nån av färgerna i kuddarna i soffan, vet inte vad som finns i dom rutiga? Kanske mönster på långa gardinerna och en kompletterande färg (enfärgade) i vardagsrummet? Kanske ta med nån av kuddarna när man köper tyg? Är så kul att förnya och skönt med syhjälp 👍 kanske nått storrutigt med samma färger som i kuddarna i soffan fast mera dämpat kan vara fint, om det nu finns 😜 fast då kanske det är finare över soffan och enfärgade i matrummet? Kanske lättare att välja när man har ett hum om utbudet ☺

Och kom på om du har mönster i vardagsrummet och enfärgade i matrummet kan det vara fint med (vet inte vad det heter, men sånt tyg som går runt dom långa gardinerna) i samma tyg som det över soffan? 🙂
 
Finns många alternativ å välja på å mkt som kan bli fint, 😊 hade kunnat vara fint å ta upp nån av färgerna i kuddarna i soffan, vet inte vad som finns i dom rutiga? Kanske mönster på långa gardinerna och en kompletterande färg (enfärgade) i vardagsrummet? Kanske ta med nån av kuddarna när man köper tyg? Är så kul att förnya och skönt med syhjälp 👍 kanske nått storrutigt med samma färger som i kuddarna i soffan fast mera dämpat kan vara fint, om det nu finns 😜 fast då kanske det är finare över soffan och enfärgade i matrummet? Kanske lättare att välja när man har ett hum om utbudet ☺

:rofl:

Låter lika virrigt som jag. Jag velar mellan enfärgat, storblommigt, byta kuddar mm mm :D
 
Hugger ett av dina inlägg med en bild på schäslongen.
Nu när du har haft den ett litet tag, hur trivs du med den? Är den skön att softa i? Läsa i? Dricka vin i?
Jag har fått ett litet begär efter en liknande eller kanske en likadan då den matchar min (mormors) Emma i stilen :love:
Men jag måste få veta om den fungerar IRL :p

Eftersom jag har legat nedhasad i schäslongen och iväntat döden medan jag kollat oavsbrutet på nedtflix medan jag druckit vinslattar senaste dagarna infekterad av fusion av spanska sjukan och tbc kan jag säga såhär:
Sen är bekväm, ger bra stöd men är ngt "hård". Det är väl en smaksak om man vill liksom sjunka ner i ett fluff eller ej om du fattar. Jag gillart!
 
Just nu har jag sammetgardiner men hade gärna haft ett par i ngn form av brokad. Orkar ej sy själv.. Mitt problem är att jag måste ha gardinlängder som är minst 3.20 långa. Några tips?
 
Köp tyg du tycker om och lämna till någon som kan sy typ en rak söm. :D

Ja kanske får göra det! Har själv ingen symaskin. Men sen måste det väl vara ngn form av kanal högst upp eller ngn fäst-anordning. De gardiner jag har nu har typ dolda "hällor" upptill på baksidan. Känns för avancerat haha.
 
Ja kanske får göra det! Har själv ingen symaskin. Men sen måste det väl vara ngn form av kanal högst upp eller ngn fäst-anordning. De gardiner jag har nu har typ dolda "hällor" upptill på baksidan. Känns för avancerat haha.

Lämna in för fix när du köpt tyg.
Rekommenderar Björnens Kemtvätt (på den där gatan jag bott på) hon är magisk och mycket prisvärd.
 
Någon som har tips på billiga/prisvärda skrivbord som lämpar sig för gaming? (Dvs man kan lägga upp benen på bordet och få plats med stor, stationär dator)

Och lampor! Vi har kvar alla lampor från förra ägarna - BARA plafonder ca tidigt 90-tal. Men vad ska man annars ha för lampor..

Mvh Har ej öga för inredning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
678
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 360
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp