Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte ens en stegrande häst på de skärbrädor jag gjorde utan gick in för den minimalistiska linjen och sågade bara av en bräda i lämplig storlek. Slöjdläraren tvingade mig sedan att göra ett handtag på skärbräda nr 2 vilket jag inte alls gillade :D

Jag vägrade syslöjd, vilket är ngt märkligt eftersom jag några år senare hamnade i modebranschen 😅😅
 
Jag hade inte ens en stegrande häst på de skärbrädor jag gjorde utan gick in för den minimalistiska linjen och sågade bara av en bräda i lämplig storlek. Slöjdläraren tvingade mig sedan att göra ett handtag på skärbräda nr 2 vilket jag inte alls gillade :D
Min blev så smal, enda stället som det hade gått att skära något på var ju liksom bålen. Typ en redan delad gurka.
 
Men shit. Jag gjorde en ful och helt oanvändbar skärbräda i form av en stegrande häst.
Haha!
Själv valde man träslöjd av en enda anledning - att få flirta med parallellklassens sötaste kille. När vi närmade oss slutet på terminen hade jag inte rört ett verktyg.
Vi skulle visa upp våra alster några veckor senare och jag hade såklart ingenting jag kunde visa.
Julhandeln hade dock dragit igång och på torget stod en äldre tant och sålde diverse snidade saker. Jag köpte en enkel skärbräda i form av ett katthuvud och visade sedan upp den för vår lärare i hopp om att han skulle tro att jag hade gjort den.

Det visade sig att tanten på torget var lärarens svärmor.


(Ja, jag fick IG i träslöjd och killen i parallellklassen dissade mig totalt och blev istället tillsammans med en av tjejerna i mitt gäng. Värdelös termin! 😂)
 
Jag passade på när vi hade en vikarie att påstå att det var visst ok att ta (mycket) material och bygga mig en stallåda :angel:
Den var i storlek som ett mobilt sadelskåp som många har i transporter...
Den hängde med i många år :up::p
Vår var också väldigt snål med träet, men vi hade aldrig någon ovetande vikarie. Jag ville göra en bokhylla men det var direkt nobben.

Sen vill jag säga att även om mina skärbrädor var enkla :D var de bra att använda. Den första behöll jag själv och den kom till användning i nästan femton år innan den kasserades.
 
Har haft ett smärre kaos-dygn. Inleddes med att min köksblandare la av och vatten läckte ut över bänkskivan. Min allt-i-allo handy man dök upp som räddaren i nöden och jakten på ny blandare inleddes. Detta var lättare sagt än gjort då alla köksblandare i retro stil hade skrymmande vred på höger sida och mitt utrymme är minimalt där mot väggen. Jag hittade en blandare jag kunde tänka mig stilmässigt och som rent praktiskt gick in, detta var dock en badrumsblandare. Nu är jag helt mobbad av rörmokaren pga detta.

2B771B6E-5B68-4AB6-92A7-FD2126DF6762.jpeg


Men jag måste ju ha en kranjävel liksom.

Nu undrar jag. Tips på köksblandare i retromodell? Som inte har vred på höger sida?
Hit me! :bow:
 
Jag vet inte, jag antog att den fungerar som en vanlig blandare så att fram-bak är temperatur och utåt vattenmängd men så är det kanske inte?
Jag har ingen sådan överhuvudtaget, så jag vet inte hur de fungerar annat än att jag aldrig lyckas som jag ska när jag försöker med min systers ;)

Jag tänker bara att det borde bli spegelvänt vilket håll man drar den om man snurrar botten så att den är åt andra hållet :) Eller tänker jag fel?
 
Jag har ingen sådan överhuvudtaget, så jag vet inte hur de fungerar annat än att jag aldrig lyckas som jag ska när jag försöker med min systers ;)

Jag tänker bara att det borde bli spegelvänt vilket håll man drar den om man snurrar botten så att den är åt andra hållet :) Eller tänker jag fel?
Nä, du tänker rätt men byter man varm- och kallvattenanslutningarna så borde funktionen också bli spegelvänd och om man sedan vrider kranen ett halvt varv bli rättvänd igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 247
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp