Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej man gör det för att slippa ta ner,blir aldrig bra och dom jävla vävtrådarna sitter ändå kvar här o där eller bildar ett mönster så man ändå får spackla ihjäl sig.
"Min" vävtapet var väldigt enkel att ta med, hela våderna följde med, så det är nog lite olika.
 
Hur funkar en sån där tapetångmaskin? Kan man använda den på alla typer av väggar? Vi har gips (tror jag). Alla olika typer av tapeter? Vi har vävtapet som ska bort men jag vete tusan hur vi ska göra.

Vi började ånga ner tapeten på våra gipsväggar men gav upp för det var så jäkla lätt att även få med pappen som skyddar gipsen. I köket satte vi renoveringstapet men sedan började vi räkna på det och insåg att det både är billigare och mindre jobb med ny gips. Gick så mycket snabbare att göra sovrummet med ny gips än med köket där vi hade tapet.
Vi använde dock vanlig gips (12mm) istället för renoveringsgips och gjorde då inget underarbete alls.
 
Vi började ånga ner tapeten på våra gipsväggar men gav upp för det var så jäkla lätt att även få med pappen som skyddar gipsen. I köket satte vi renoveringstapet men sedan började vi räkna på det och insåg att det både är billigare och mindre jobb med ny gips. Gick så mycket snabbare att göra sovrummet med ny gips än med köket där vi hade tapet.
Vi använde dock vanlig gips (12mm) istället för renoveringsgips och gjorde då inget underarbete alls.
Okej, låter inte då lovande med ånga då helt enkelt. Får kika på gips. 🤔
 
@tornblomma Är inte detta en kran som kan passa till ditt kök?
4008431791661_a_en_r458.jpg

(Finns i svart eller krom)
Handtaget verkar ju sitta mitt i liksom.
 
Surfar lite runt och upptäckte detta insektdraperi som består av chenille-strängar, det ser ut som mjuka gosiga strängar som hänger ned. Har aldrig sett såna förut, bara de i nät.
8719883605630_m_en_r458.jpg

Blev lite fascinerad, och undrar om de verkligen hjälper mot insekter 🤔
 
IMG_20190930_181937_591.jpg

Jag skulle ha haft något på den lilla hyllan under spegeln. Någon idé? Den är väldigt smal. Denna toa är bara "extra" så ingen parfym eller tandborste, utan någon prydnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp