Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är orimligt sugen på denna feta taklampa 🤤

D299CE6A-3FD9-493A-BF19-A94EA7696FD1.jpeg
 
Köket liksom lägenheten är byggt 1960 och jag vill absolut inte riva ut något. Vill dock hemskt gärna ha en diskmaskin, men inget ryms under bänken :p Funderar på att lyxa till det med en fristående från Smegs retroserie:
lvfabrd_4.jpg

Man har rivit ut ett skåp ovanför kylen och lämnat ett fult utrymme, velar mellan att köpa nytt skåp i samma stuk som resten, eller bara fylla ut med mer Smeg:
fab32rli3.jpg

Det är nästan 197 cm högt så det mesta av tomrummet skulle fyllas upp, och jag skulle inte banga på större frys än i nuvarande. Hoppas på en finfin black friday- eller mellandagsrea :angel:
 
Jag kommer ha en köks ö i nya hemmet, där kommer finnas vask/spis/eldstad + ät- möjligheter.
Det kommer m.a.o. både vara lång och bred. Jag vill gärna börja planera vad som kan finnas på den. Någon som vet var man kan hitta bra inspo/ hur ni hade gjort? Tycker pinterest failar.
Kommer ha ett högskåp, kyl/frys/ mindre skåp mittemot och ett rejält skafferi ett par meter därifrån. Men vill ändå kunna ha snygg förvaring/ kryddväxter o.s.v. på ön.
 
Jag kommer ha en köks ö i nya hemmet, där kommer finnas vask/spis/eldstad + ät- möjligheter.
Det kommer m.a.o. både vara lång och bred. Jag vill gärna börja planera vad som kan finnas på den. Någon som vet var man kan hitta bra inspo/ hur ni hade gjort? Tycker pinterest failar.
Kommer ha ett högskåp, kyl/frys/ mindre skåp mittemot och ett rejält skafferi ett par meter därifrån. Men vill ändå kunna ha snygg förvaring/ kryddväxter o.s.v. på ön.

Har du någon bild? Har lite svårt att föreställa mig din beskrivning :)
 
Vi kämpar på med vårt gamla hus.

Lite sorgligt hur de tidigare ägarna har slitit ner det mesta av originaltapeterna, men vi är tacksamma för att det låtit bli golven iaf. Vissa måste vara närmare 40 cm breda :love:

Först ut att bli klart var vårt sovrum, från en grön 90-talstapet med bård till bröstning och diskret mönstrad tapet med linnestruktur samt ett nybyggt elementskydd.

7EDCuub.png

Ftp2Hig.png


Även TV-rummet på motstående sida av den övre hallen fick sig en uppfräschning av samma stuk, dock en nyans mörkare. Här syns linne-strukturen på tapeten bättre.

bYEsytc.png


Nu kvarstår det roliga i det rummet, att få in möblerna och piffa. Och sen fortsätta med kontoret, trapphuset, hallen, groventrén, "cigarrummet" och köket. Så vi har att göra ett tag framöver :angel:
 
Vi kämpar på med vårt gamla hus.

Lite sorgligt hur de tidigare ägarna har slitit ner det mesta av originaltapeterna, men vi är tacksamma för att det låtit bli golven iaf. Vissa måste vara närmare 40 cm breda :love:

Först ut att bli klart var vårt sovrum, från en grön 90-talstapet med bård till bröstning och diskret mönstrad tapet med linnestruktur samt ett nybyggt elementskydd.

7EDCuub.png

Ftp2Hig.png


Även TV-rummet på motstående sida av den övre hallen fick sig en uppfräschning av samma stuk, dock en nyans mörkare. Här syns linne-strukturen på tapeten bättre.

bYEsytc.png


Nu kvarstår det roliga i det rummet, att få in möblerna och piffa. Och sen fortsätta med kontoret, trapphuset, hallen, groventrén, "cigarrummet" och köket. Så vi har att göra ett tag framöver :angel:

Får man fråga hur ni gjorde(eller har ni köpt färdiga?) elementskydden?
 
Vi kämpar på med vårt gamla hus.

Lite sorgligt hur de tidigare ägarna har slitit ner det mesta av originaltapeterna, men vi är tacksamma för att det låtit bli golven iaf. Vissa måste vara närmare 40 cm breda :love:

Först ut att bli klart var vårt sovrum, från en grön 90-talstapet med bård till bröstning och diskret mönstrad tapet med linnestruktur samt ett nybyggt elementskydd.

7EDCuub.png

Ftp2Hig.png


Även TV-rummet på motstående sida av den övre hallen fick sig en uppfräschning av samma stuk, dock en nyans mörkare. Här syns linne-strukturen på tapeten bättre.

bYEsytc.png


Nu kvarstår det roliga i det rummet, att få in möblerna och piffa. Och sen fortsätta med kontoret, trapphuset, hallen, groventrén, "cigarrummet" och köket. Så vi har att göra ett tag framöver :angel:

Alltså golvet 😍 och taket 😍
 
Jag skulle absolut ha några hängande lampor industriella lite nakna.

En vän till mig har en tjock rak gren hängandes i kedjor och på den har hon hängt 3st lampor enbart dessa glödlampor som är dimbara och modell större
9664242679838.jpg
 
Vårt badrum blev äntligen klart igår och vi är så nöjda :love:
Ska testa duschen ikväll och hoppas att det inte blir vatten över hela badrummet 🙈

Börjar med en före bild från mäklarens annons
46BED4C5-1ABF-4217-99A4-D9955608EB59.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 270
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 282
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp