Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittat en fullkomligt livsfarlig sida, vet att jag sett den tidigare men nu blev jag ju sjukt sugen igen på att spendera alla mina surt förvärvade ettöringar! :arghh:

https://www.byggfabriken.com/

Jaha! Som av en ödets ironi, så råkar nu min nya promenadväg till och från jobbet gå precis utanför en av deras butiker. Med stora jävla skyltfönster. Med väldigt lockande varor i. :arghh::arghh:
 
I helgen firade jag min 30 årsdag med shopping på Ikea och Bauhaus. Fick bordet av min familj och stolarna av sambons familj. Lampan och granen köpte jag och sambon tillsammans.
Vitrinskåpet blev kvar när vi köpte huset och vi kommer måla om det så småningom då det inte riktigt passar till övriga inredningen.

EDA4B3A8-3D3B-4B20-9632-2B1BAA028511.jpeg
 
Någon som har bra idéer hur man kan inreda ett loft?

Vi har just köpt hus som har ett loft vi klurar på vad man ska göra med.. det är som ett vanligt större rum i storlek, med glasräcke mot vardagsrummet nedanför som är öppet upp till nock. Snedtak. De som sålt hade en extra säng och bord med stolar för typ pyssel där. Skulle vara rätt mysigt med typ ett extra TV-rum men eftersom det är öppet till vardagsrummet blir det ju lite dumt..Det är bara sambon och jag, inga barn än men kanske i framtiden.

Idéer? :D
Bibliotek med sköna stolar att sitta och läsa i! :love: Man kommer undan men har ändå kontakt med resten av huset. :D
 
Någon som har bra idéer hur man kan inreda ett loft?

Vi har just köpt hus som har ett loft vi klurar på vad man ska göra med.. det är som ett vanligt större rum i storlek, med glasräcke mot vardagsrummet nedanför som är öppet upp till nock. Snedtak. De som sålt hade en extra säng och bord med stolar för typ pyssel där. Skulle vara rätt mysigt med typ ett extra TV-rum men eftersom det är öppet till vardagsrummet blir det ju lite dumt..Det är bara sambon och jag, inga barn än men kanske i framtiden.

Idéer? :D
Jag tänkte också gästrum. Men kanske arbetsrum eller hobbyrum typ, beroende på vad era intressen är. :up:
 
Jag är en blandning, gillar att det ska vara lite stilrent men piffar till det med saker från länder jag känner anknytning till, Korea, Kenya, England, Sverige. Så mitt hem speglar mig. När jag har råd ska jag byta soffa eftersom den här är gammal, aldrig riktigt trivts i den och haft två katter, en som kloat (och tyvärr läckt lite urin) och den nuvarande som tuggar.
 
Känns lite synd med gästrum då det är mysigt däruppe och då kommer ju vi aldrig vara där typ.. finns andra rum till det 😅 tack för tips! :love:
Jag skulle göra ett rum för att spela spel, lägga pussel, lyssna på musik (med hörlurar om det stör neråt?), läsa böcker. Sköna fåtöljer, ett runt bord, vilsamma färger/tapeter, mycket mjuk belysning. Ett må-bra-rum med utrymme för gemenskap 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 244
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp