Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kompis och hennes karl har målat om deras vardagsrum, så himla fint!
Blev väldigt sugen själv :love:
32921
 
Trots tre pågående projekt i lägenheten känner jag ett starkt behov av att bränna ytterligare ett par tusenlappar på att byta ut vårt gamla uttjänta och ganska fula matbordsset, som liksom drar ner hela rummet tycker jag, till något betydligt lyxigare. Det suget blev inte mindre när jag hittade det här läckra setet:

Luise+Dining+Set+with+4+Chairs.jpg


Nu ska jag bara övertyga sambon om att det är en strålande idé.
 
Hade tänkt att jag kunde ha en skolplansch på en vit del av väggarna i mitt sovrum (där en kamin stod en gång i tiden) men tyvärr visade sig upphängningen inte funka som jag hade tänkt mig. Och så var en magnet i ramen loss från träet så jag blev lite frustrerad där mot slutet :cautious:
Så den fick hängas upp någon annanstans. Hade planerat att köpa en byrå i år också men nu håller tiden i sommarstugan på att närma sig sitt slut så det kanske blir inte riktigt av :rofl:😅

Men planschet är rätt fint iallafall och gör sig bra i miljön.
32970
 
Vi har länge velat göra något åt vår lilla mörka hall! Så nu tog vi äntligen tag i det och bytte ut ytterdörren mot en ny med fönster. Så nu har vi fått ett rum med ett helt annat ljusinsläpp. Sista bilden är en mäklarbild från när vi köpte huset och jag förstår ju nu varför de lät ytterdörren stå öppen när de tog bilden ;) Sen är vår inredning i hallen inte sådär jättekul men den får duga tills vi bygger om huset om nått år.
 
Hade tänkt att jag kunde ha en skolplansch på en vit del av väggarna i mitt sovrum (där en kamin stod en gång i tiden) men tyvärr visade sig upphängningen inte funka som jag hade tänkt mig. Och så var en magnet i ramen loss från träet så jag blev lite frustrerad där mot slutet :cautious:
Så den fick hängas upp någon annanstans. Hade planerat att köpa en byrå i år också men nu håller tiden i sommarstugan på att närma sig sitt slut så det kanske blir inte riktigt av :rofl:😅

Men planschet är rätt fint iallafall och gör sig bra i miljön.
Visa bifogad fil 32970
Vilken fin plansch! Var har du hittat den? :)
 
Vi har länge velat göra något åt vår lilla mörka hall! Så nu tog vi äntligen tag i det och bytte ut ytterdörren mot en ny med fönster. Så nu har vi fått ett rum med ett helt annat ljusinsläpp. Sista bilden är en mäklarbild från när vi köpte huset och jag förstår ju nu varför de lät ytterdörren stå öppen när de tog bilden ;) Sen är vår inredning i hallen inte sådär jättekul men den får duga tills vi bygger om huset om nått år.
Det skulle vi också behöva göra! Vi har en hall som är så mörk att man skulle kunna använda den som mörkrum.... ;) Det som får mig att tveka är att det är dyrt med en ny dörr, och att det inte är något fel på den gamla dörren. Förutom att den inte har något fönster då..... Det är nästan så att jag önskar att det var en gammal oisolerad ful dörr som man med gott samvete kunde byta ut mot en ny modern - med fönster :D !!
 
Det skulle vi också behöva göra! Vi har en hall som är så mörk att man skulle kunna använda den som mörkrum.... ;) Det som får mig att tveka är att det är dyrt med en ny dörr, och att det inte är något fel på den gamla dörren. Förutom att den inte har något fönster då..... Det är nästan så att jag önskar att det var en gammal oisolerad ful dörr som man med gott samvete kunde byta ut mot en ny modern - med fönster :D !!
Ja, det känns ju lite sådär att byta ut en helt fungerande dörr. Men i vårt fall så håller förrådsdörren på att ge upp så då tänkte vi att vi köper ny ytterdörr och stoppar den gamla ytterdörren i förrådet istället. Frågan är bara hur många månader det kommer ta innan vi får fixat det :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp