Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade en diskussion med en gubbe i huset ang mina köksbeslag. Hur gamla tror ni att dom är? Han var övertygad om att de var från 20-talet.

32580
 
Jag har likadana och ytterligare några varianter, min lägenheten är från andra halvan av 30-talet. Men dina ser väldigt välbevarade ut i jämförelse med mina :p
 
Normal! Men köket är flyttat nån gång hyfsat nyligen, dock ska luckor och beslag osv vara "återanvända" liksom. Köket stod tidigare när man kom in, typ i hallen. Där är nu en walk-in-closet, så jag klagar ej ;)

Hmm. Mitt kök med originalluckor är höjt i nutid, men det gick inte in en extra låda på den lilla höjden som på ditt kök, trots att jag också har lister nedtill. Men de kan ju har trixat och fixat och lyckats återanvända en del ändå såklart :) Köken förr var ju platsbyggda så det är inte bara att montera ned och montera upp stommarna på nytt ställe liksom. Ditt nya ser ju också ut att vara platsbyggt.

Är det riktigt gammalt så fanns kanske inte ens din lägenhet så som den ser ut idag. Jag bodde i ett 1890-talshus förut, en trea, och den bestod från början av två lägenheter varav ingen hade toalett utan det fanns på innergården, och de hade ett gemensam/delat kök som inte låg där köket låg idag :) Du kan hämta ut ritningar från stadsbyggnadskontoret i din stad, det är gratis och du kan få dem på PDF :)
 
Hmm. Mitt kök med originalluckor är höjt i nutid, men det gick inte in en extra låda på den lilla höjden som på ditt kök, trots att jag också har lister nedtill. Men de kan ju har trixat och fixat och lyckats återanvända en del ändå såklart :) Köken förr var ju platsbyggda så det är inte bara att montera ned och montera upp stommarna på nytt ställe liksom. Ditt nya ser ju också ut att vara platsbyggt.

Är det riktigt gammalt så fanns kanske inte ens din lägenhet så som den ser ut idag. Jag bodde i ett 1890-talshus förut, en trea, och den bestod från början av två lägenheter varav ingen hade toalett utan det fanns på innergården, och de hade ett gemensam/delat kök som inte låg där köket låg idag :) Du kan hämta ut ritningar från stadsbyggnadskontoret i din stad, det är gratis och du kan få dem på PDF :)

Det är mkt möjligt att det styckats av! Det är nog nästan mer regel än undantag?

Köket är nu liksom infällt i väggen, undra om man tagit upp väggen nyligen?

32594


Det hade varit intressant!
Undrar också varför en våning i huset (min våning) har extra hög takhöjd. Det syns också utifrån då fönstren på den våningen är högre och har en extra rad spröjs. Man undrar ju om det fanns någon anledning till att det byggdes såhär (förmodligen tänker jag?).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 273
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 282
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp