Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@VLMF har du ngn bild på ditt kök? Vore kul att se! :)


Dålig bild från mäklarannonsen när jag köpte lägenheten. Väldigt tidstypiska släta skåpsluckor, kallskafferi, fyra olika typer av vreden/lås på skåpsluckorna. Diskbänken höjd för att få in diskmaskin.

Förra ägarna verkade gilla kaktusar :D
 

Bifogade filer

  • 15C5DF44-C04C-4196-A596-BC51E5A35B60.jpeg
    15C5DF44-C04C-4196-A596-BC51E5A35B60.jpeg
    94,8 KB · Visningar: 374
Senast ändrad:
Dålig bild från mäklarannonsen när jag köpte lägenheten. Väldigt tidstypiska släta skåpsluckor, kallskafferi, fyra olika typer av vreden/lås på skåpsluckorna. Diskbänken höjd för att få in diskmaskin.

Förra ägarna verkade gilla kaktusar :D

Åh vad nice! Älskat gasspis!
 
Det är mkt möjligt att det styckats av! Det är nog nästan mer regel än undantag?

Köket är nu liksom infällt i väggen, undra om man tagit upp väggen nyligen?

Visa bifogad fil 32594

Det hade varit intressant!
Undrar också varför en våning i huset (min våning) har extra hög takhöjd. Det syns också utifrån då fönstren på den våningen är högre och har en extra rad spröjs. Man undrar ju om det fanns någon anledning till att det byggdes såhär (förmodligen tänker jag?).
Kan det inte ha varit en dörröppning där? Till rummet bakom som då var större och gick ihop med ett rum som nu finns i lägenheten bredvid?
 
Det är garderob där bakom det infällda köket nu men med dörr från hallen. En extremt välfylld sådan :angel:
Det förstod jag (tänkte det eller badrum) men du skrev ju själv att köket inte låg där förut, och då är det rimligt att det infällda utrymmet var en garderob från början. Lagom stort för det verkar det som (för såna som inte samlar kläder som vi alltså :angel:).
 
@VLMF Vad är det för märke på spisen + ugnen och var/ hur förvarar ni gastuberna?
Är nämligen inne på att skaffa mig en gasspis. Tänkte vanlig ugn, men är inte helt hundra.
 
Undrar också varför en våning i huset (min våning) har extra hög takhöjd. Det syns också utifrån då fönstren på den våningen är högre och har en extra rad spröjs. Man undrar ju om det fanns någon anledning till att det byggdes såhär (förmodligen tänker jag?).
Paradvåning, kanske byggherren själv skulle bo där eller så var den reserverad för någon annan rik person. Sen har lägenheten/lägenheterna delats upp i mindre vid någon tidpunkt när inte flera hundra kvadratmeter stora lägenheter var gångbara längre. Det är ju förstås bara min gissning utan att känna till huset, men ofta är det så :)
 
Det är mkt möjligt att det styckats av! Det är nog nästan mer regel än undantag?

Köket är nu liksom infällt i väggen, undra om man tagit upp väggen nyligen?

Visa bifogad fil 32594

Det hade varit intressant!
Undrar också varför en våning i huset (min våning) har extra hög takhöjd. Det syns också utifrån då fönstren på den våningen är högre och har en extra rad spröjs. Man undrar ju om det fanns någon anledning till att det byggdes såhär (förmodligen tänker jag?).

Eller tvärtom. Vår tvåa på Kungsholmen var från början två ettor. Badrummet hade tidigare varit kök.
 
@VLMF Vad är det för märke på spisen + ugnen och var/ hur förvarar ni gastuberna?
Är nämligen inne på att skaffa mig en gasspis. Tänkte vanlig ugn, men är inte helt hundra.

Det är en Smeg och vi har stadsgas i Malmö, jag behöver alltså inte ha några gastuber utan gasen dras in i huset från gatan i ledningar :)

Vanlig ugn men gashäll är bästa kombinationen tycker jag!
 
Jag har alltid så svårt att hitta tavlor jag gillar och som känns värda att lägga pengarna på. Men nu har jag beställt tre stora målningar från konstlagret, här är en av dem!
Så fin 😍
0795CADD-44FE-4FED-B55F-BF2229DA3750.jpeg


Min sambo förstår inte varför jag köpte en (hans ord) så ”porrig” tavla 😆, men jag gillar den verkligen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
375
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 240
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp