Insikter genom hitta.se

Senaste bilköpet i närheten gjordes i juli 2015 och var en fyra år gammal mörkblå Toyota RAV4.
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:
Volvo Toyota Audi

Här är medelinkomsten 21 151 kr, vilket är 22% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 594 091 kr.

Valdistriktet röstar borgerligt. Centerpartiet får 73% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 29,5% av rösterna.

Medelåldern bland de som bor i området är 38 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par utan barn, 20-34, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är jakt, meka med bilar, motorcyklar, rida, motorsport, astrologi, sportfiska, alternativ hälsovård, antikviteter och snickra/måla och bygga.

Närmaste grundskola är en kommunal skola med ca 289 elever i årskurserna 1-6. Här har 98% av lärarna lärarexamen och det går tolv elever per lärare.
 
Här är medel inkomsten 32 071 kr.

Snittbelåning 744 400 kr

Medel ålder 50 år.

Vanliga bilar Audi, Chevrolet och Ford.

Intressen är fotboll, ishockey, styrketräning, heminredning, skönhetsvård, energisparande.

Största partiet M med 33,3% och F! Fick 1,1%.

Trodde det skulle vara lägre medel inkomst med tanke på att dom flesta är arbetar och inte akademiker.
 
Senaste köpta bilen i området är en Toyota, särskilt populära bilmärken i området är Volvo, Opel, Saab.
Jag är yngre än genomsnittet i området, medelåldern är 41 år och jag är 28 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är hårvård, alternativ hälsovård, astrologi, datorer, skönhetsvård, vidareutbildning/gå på kurser, ungdomskultur, följa populära tv-serier, modenyheter och religionsfrågor.
Man röstar vänster i valdistriktet och Socialdemokraterna får 105% fler röster än riksgenomsnittet.
I mitt område tjänar man 48% lägre än genomsnittet – medelinkomsten ligger på 14134 kr, jag själv tjänar avsevärt över det.
 
Kollade där jag bor nu (bostadsområde hyresrätt centralt):
Senaste bilköpet i området 8 år gammal Chrysler köpt i mars 2016, vanliga bilar är Volvo, Audi, BMW. (Vi köpte Audi i mars också)
Kvadratmeterpris 19 000kr/kvm
I Mitrolles område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 19 781 kr, vilket är 27% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 291 306 kr. (både jag & sambo tjänar mer)
Valdistriktet röstar vänster
Socialdemokraterna är största parti med 37,7% av rösterna.
Mitrolle är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 37 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 20-34, överrepresenterade i området.(Sambo, jag 32 år han 30 år)
Vanliga intressen
är styrketräning, film, spela dataspel/tv-spel, jämställdhetsfrågor, andra länders kultur, gympa och workout, följa populära tv-serier, konst, utförsåkning och modenyheter.(Nja, visst vi kollar väl på film men annars är det ju ridning för min del och motorcyklar och snickra/fixa för hans del)
Matbutiker och restauranger
I närheten finns 31 restauranger och nio mataffärer. (det kommer jag sakna... utbudet)



Jämförde med där jag bor från i höst (villområde i utkanten):
Senaste bilköpet i området två år gammal volvo v70. Vanliga bilar i området Volvo, Reanult, Saab (vi kommer med Audi och VW Golf)

Kvadratmeterpris 22000kr/kvm
I området tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 15 690 kr, vilket är 42% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 186 714 kr. (På gatan bor nästan bara pensionärer... så det drar nog ner. Blir skillnad om några år när det blivit generationsskifte)
Kristdemokraterna är ovanligt starka i området
Valdistriktet röstar borgerligt. Kristdemokraterna får 46% fler röster än riksgenomsnittet. Moderaterna är största parti med 26,1% av rösterna.
Motorcyklar är ett vanligt intresse i området
Medelåldern bland de som bor i området är 65 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par, 65+, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är motorcyklar, meka med bilar, motorsport, arbeta i trädgården, trav och galopp, energisparande, sportfiska, snickra/måla och bygga, rida och bild-/ljudanläggningar. (vi kommer passa in bättre här med våra intressen :D )
 
Jag vet inte om det stämmer riktigt. Min gissning är att mitt område är relativt akademikertätt, här fick F! runt 5%. Iofs fick de fler röster än vänsterpartiet tex. De slutade på runt 4%. Enda partiet som fick färre röster än vänsterpartiet var SD som slutade på ca 3.8%.
Ja, där skriver du väl ungefär just det jag tror om Fi? 5% är ju betydligt mer än de fick i valet sammantaget.
 
Senast ändrad av en moderator:
Det där stämmer bara på närområdet, alltså, vilka som bor i din absolut närmsta närhet. Tittar man på mina föräldrars förra adress tex så ligger området under genomsnittet i lön, när det egentligen är ett av Karlstadsområdets dyraste adresser. Det handlar om att det är pensionärer i husen bredvid. Tar man gatan ovanför (vilket ju är längre från sjön) har massor med procent över medelinkomsten.

Det är väldigt mer nischat än vad man tror. Vad är ett område liksom?
 
Senaste bilköpet i närheten gjordes i oktober 2015 och var en åtta år gammal blå Renault.
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:
Volvo
Volkswagen
Saab

Här är medelinkomsten 31 109 kr, vilket är 15% högre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 2 009 720 kr.

Moderaterna är största parti med 38,1% av rösterna

Medelåldern bland de som bor i området är 46 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par utan barn, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är utförsåkning, golf, längdskidåkning, besöka sportevenemang, fotboll, gympa och workout, semestra i sverige, ny teknik i vardagslivet, vin och vinprovning och segling.

Själv kör jag saab (hade VW innan nuvarande), är yngre än 46 och röstar inte på M, men jag gillar att semestra i Sverige och har börjat nosa lite på segling ;)
 
Det där stämmer bara på närområdet, alltså, vilka som bor i din absolut närmsta närhet. Tittar man på mina föräldrars förra adress tex så ligger området under genomsnittet i lön, när det egentligen är ett av Karlstadsområdets dyraste adresser. Det handlar om att det är pensionärer i husen bredvid. Tar man gatan ovanför (vilket ju är längre från sjön) har massor med procent över medelinkomsten.

Det är väldigt mer nischat än vad man tror. Vad är ett område liksom?

Ja områden med hög andel pensionärer lär ju få en lägre medelinkomst. Tex tror jag att många av de som arbetar i mitt område tjänar mer än snittet runt 40 papp i månaden men den stora andelen pensionärer lär dra ner medelinkomsten.
 
Kollade mitt nu (hu vad läskigt när de berättar vilket våningsplan man bor på!) Centralt, bostadsrätt, Malmö
Senast köpta bilen i området är en Toyota
Senaste bilköpet i närheten gjordes i maj 2016 och var en sju år gammal vit Toyota Aygo. Vanliga märken är Volvo, Ford och Toyota. (Själv rattar jag 16 år gammal Volkswagen)

I Halfreks område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 18 302 kr, vilket är 33% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 632 037 kr. (Jag tjänar mer, dock inte så vansinnigt mycket mer. Det är ett område med mycket studenter och låginkomsttagare)

Feministiskt initiativ är ovanligt starka i Martinas område
Valdistriktet röstar vänster. Feministiskt initiativ får 404% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 25,6% av rösterna. (Vänster yes, det kunde jag räknat ut men att Fi var så starka var mer än jag visste :) )

Halfrek är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 40 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 20-34, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är modenyheter, andra länders kultur, segling, utrikespolitik, näringsliv och samhällsekonomi, vin och vinprovning, konst, jämställdhetsfrågor, skönhetsvård och styrketräning. (Jag är 34 och singel, styrketräning, ja well det glider omkring biffar här det gör det :D)
 
Senast köpta bilen i området är en Nissan
Senaste bilköpet i närheten gjordes i maj 2015 och var en nio år gammal mörkgrå Nissan Double CAB Navara.
Haha, så kul. Jo den har jag ju sett :D


I DarkInNights område tjänar man mer än andra svenskar


Här är medelinkomsten 28 321 kr, vilket är 4% högre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 698 377 kr.
Oj, nog för att huspriserna stiger med rasande fart, men jag visste inte att vi var så högt belånade även här ute på vischan.

SD.png
+47%
Sverigedemokraterna är ovanligt starka i DarkInNights område :wtf: -smileyn berättar exakt vad jag känner för det...SD är inte riktigt min grej...och jag skäms och förfäras över att siffrorna är så höga.
Valdistriktet röstar vänster. Sverigedemokraterna får 47% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 35,3% av rösterna.



DarkInNight är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 40 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är jakt, rida, snickra/måla och bygga, värdepapper och värdepappersaffärer, sportfiska, meka med bilar, arbeta i trädgården, friluftsliv, energisparande och skattefrågor.

Intressant att vi gillar värdepapper! Jakt, motorintresse, ridning och allmänt friluftsliv är jag inte så förvånad över :)
 
Det där stämmer bara på närområdet, alltså, vilka som bor i din absolut närmsta närhet. Tittar man på mina föräldrars förra adress tex så ligger området under genomsnittet i lön, när det egentligen är ett av Karlstadsområdets dyraste adresser. Det handlar om att det är pensionärer i husen bredvid. Tar man gatan ovanför (vilket ju är längre från sjön) har massor med procent över medelinkomsten.

Det är väldigt mer nischat än vad man tror. Vad är ett område liksom?

Ja, och områdesberäkningen kan bli väldigt märklig ibland. Jag bor i en liten by med ganska tätt mellan husen som delas upp i flera områden där det blir absurda skillnader. I ett av dem ligger den genomsnittliga belåningen på 1,4 miljon, i ett annat på bara en halv miljon. Eftersom det är så få personer som bor i varje område så växlar också medelåldern med över 10 år.
 
Senast köpta bilen i området är en Nissan
Senaste bilköpet i närheten gjordes i maj 2015 och var en nio år gammal mörkgrå Nissan Double CAB Navara.
Haha, så kul. Jo den har jag ju sett :D


I DarkInNights område tjänar man mer än andra svenskar


Här är medelinkomsten 28 321 kr, vilket är 4% högre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 698 377 kr.
Oj, nog för att huspriserna stiger med rasande fart, men jag visste inte att vi var så högt belånade även här ute på vischan.

SD.png
+47%
Sverigedemokraterna är ovanligt starka i DarkInNights område :wtf: -smileyn berättar exakt vad jag känner för det...SD är inte riktigt min grej...och jag skäms och förfäras över att siffrorna är så höga.
Valdistriktet röstar vänster. Sverigedemokraterna får 47% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 35,3% av rösterna.



DarkInNight är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 40 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är jakt, rida, snickra/måla och bygga, värdepapper och värdepappersaffärer, sportfiska, meka med bilar, arbeta i trädgården, friluftsliv, energisparande och skattefrågor.

Intressant att vi gillar värdepapper! Jakt, motorintresse, ridning och allmänt friluftsliv är jag inte så förvånad över :)

Kollade mina föräldrar som bor knappt en km bort.

Senast köpta bilen i området är en Fiat

Senaste bilköpet i närheten gjordes i april 2016 och var en helt ny grå Fiat.

Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:
Citroen Fiat Ford


-16%
I DarkInNights föräldrahems område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 22 758 kr, vilket är 16% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 211 846 kr.


SD.png
+47%
Sverigedemokraterna är ovanligt starka i DarkInNights föräldrahems område
Valdistriktet röstar vänster. Sverigedemokraterna får 47% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 35,3% av rösterna.

Hur röstar man i resten av landet? Kolla i livsstilskartan!

Det är mänskligt och samhällsekonomiskt rationellt med lika lön för likvärdigt arbete.

Läs mer om vårt arbete


DarkInNights föräldrahem är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 57 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par, 65+, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är motorsport, jakt, meka med bilar, snickra/måla och bygga, arbeta i trädgården, motorcyklar, trav och galopp, sportfiska, lösa korsord eller sudoku och krukväxter.

Helt plötsligt tjänar byn vi bor i mindre än genomsnittet. Undrar hur de gjort den här statistiken.
 
Där min postlåda bor:
Senast köpta bilen i området är en Saab
Senaste bilköpet i närheten gjordes i augusti 2013 och var en tio år gammal ljusgrå Saab 9-5 Aero Sportcombi.
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området: Volvo, BMW, Audi

I Sandras område tjänar man mer än andra svenskar
Här är medelinkomsten 28 153 kr, vilket är 4% högre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 593 349 kr.

Socialdemokraterna är ovanligt starka i Sandras område
Valdistriktet röstar vänster. Socialdemokraterna får 55% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 48,1% av rösterna.

Sandra är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 59 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 65+, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är antikviteter, trav och galopp, motorcyklar, motorsport, snickra/måla och bygga, krukväxter, arbeta i trädgården, pyssla, bakning och kungligheter.

Det finns tre förskolor, en grundskola och två gymnasieskolor i närheten
Närmaste grundskola är Vinsboskolan, som är en kommunal skola med ca 185 elever i årskurserna 1-6. Här har 86% av lärarna lärarexamen och det går elva elever per lärare.
Den gymnasieskola som ligger närmast är VBU Smedenskolan, som är en kommunal skola med ca 65 elever. Här har 71% av lärarna lärarexamen och det går sex elever per lärare.

Där jag bor just nu:
Senast köpta bilen i området är en Smart
Senaste bilköpet i närheten gjordes i september 2015 och var en 14 år gammal Smart.
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området: Volvo, Audi, Hyundai. (Detta verkar inte uppdaterat, Smarten är vår, men föräldrarna har även köpt en ny Volvo för typ 2 månader sen :rofl: )

I Anettes område tjänar man mer än andra svenskar
Här är medelinkomsten 28 138 kr, vilket är 4% högre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 552 229 kr.

Socialdemokraterna är ovanligt starka i Anettes område
Valdistriktet röstar vänster. Socialdemokraterna får 55% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 48,1% av rösterna.

Anette är äldre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 39 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är motorsport, jakt, meka med bilar, snickra/måla och bygga, arbeta i trädgården, motorcyklar, trav och galopp, sportfiska, lösa korsord eller sudoku och krukväxter.

Det finns en förskola och en grundskola i närheten
xxx meter från adressen ligger Gubbo förskola.

Närmaste grundskola är Vinsboskolan, som är en kommunal skola med ca 185 elever i årskurserna 1-6. Här har 86% av lärarna lärarexamen och det går elva elever per lärare.
 
Hittade inte alls så mycket som vissa andra. :confused:

BOENDE
Boende: Singlar, sambos, 65+
Intressen: Konst, föreningsverksamhet, korsord, soduku, teater, energisparande, sjukdomar och sjukvård. :cautious: (Antar det har att göra med det höga antalet av pensionärer?)
Medelinkomst: 16 061 SEK (Innan/ efter skatt?)
Snittbelåning: 339 037 SEK
Inbrottsstatistik: +60% över snittet (Porten låses till kvällen, men det hade ju vart skönt med kod ö.tid.)
Vanligaste bilarna: Volvo, Saab (check!), Audi
Röstar: Vänster, men SD har 51% fler röster än snittet (spännande kombination)

JOBB
Singlar, sambos, 65+
Hårvård, alternativ hälsovård, astrologi, datorer, skönhetsvård, vidareutbildning
10 091 SEK
239 187 SEK
10 inbrott/ månad (är inte förvånad, tyvärr)
Ford, Mercedes, Peugeot
Vänster, 201% Fler V röster än snittet :eek: (det var rätt förvånande! Men när jag tänker efter så är det kanske ändå inte det. Många hemmamammor, många som läser vidare och många arbetslösa.)
 
Senast köpta bilen i området är en BMW

Senaste bilköpet i närheten gjordes i juni 2014 och var en tre år gammal grön BMW 320D Xdrive.

Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:

Volvo
Opel
Saab


I XX område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 22 649 kr, vilket är 17% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 635 506 kr.


I XX kommun sker 18 inbrott/år .

C.png
+215%
Centerpartiet är ovanligt starka i XXs område
Valdistriktet röstar borgerligt. Centerpartiet får 215% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 22,9% av rösterna.


XX är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 51 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är jakt, meka med bilar, motorcyklar, motorsport, sportfiska, snickra/måla och bygga, rida, arbeta i trädgården, trav och galopp och antikviteter.


Det finns sju förskolor och en grundskola i närheten

Närmaste grundskola är en kommunal skola med ca 153 elever i årskurserna 1-6. Här har 90% av lärarna lärarexamen och det går tio elever per lärare.
 
Det där stämmer bara på närområdet, alltså, vilka som bor i din absolut närmsta närhet. Tittar man på mina föräldrars förra adress tex så ligger området under genomsnittet i lön, när det egentligen är ett av Karlstadsområdets dyraste adresser. Det handlar om att det är pensionärer i husen bredvid. Tar man gatan ovanför (vilket ju är längre från sjön) har massor med procent över medelinkomsten.

Det är väldigt mer nischat än vad man tror. Vad är ett område liksom?

Jag kollade på huset vi ska köpa och sen tog jag två hus bort och fick då en helt annan inkomst på området t.ex. Så det stämmer nog inte så bra :p
 
Hittar ni något kul (eller upprörande) om era områden? :)

golit upptäckte att ingen i golits närområde röstar på SD, att alla har inkomst och gillar wisky, handboll och IFK Göteborg.

Intresset för motorfordon, inklusive husbilar är stort, samt att hårlängden är längre än normalt.
 
Kristdemokraterna har 212 % fler röster i mitt område än snittet.

Med tanke på röstetalen så måste nog alla kristdemokrater bo här, utom de som är i exil?
Eller så är pocenten helt enkelt väldigt devalverade bland Jesus moderna följare.
 
Hos mig är medelinkomsten 35 % lägre än genomsnittet. Snittbelåningen 2 miljoner.
Centerpartiet får 170 % fler röster än riksgenomsnittet.
Intressen: meka med bilar, arbeta i trädgården, antikviteter, trav och galopp, lösa korsord och sudoku, krukväxter, snickra, måla och bygga, motorsport och energisparande. Medelålder 53 år.
Jättespännande - not.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp