Insikter genom hitta.se

Ja, dessutom har vi ingen minimilön i Sverige vilket gör att riktigt utsatta tycker att 20 kr per timme är mycket bättre än att inget få alls. Det går bra att göra helt öppet och enligt alla gällande lagar.

enkelt att lösa genom kollektivavtal. Men eftersom borgarna är lite allergiska mot att facket får teckna det och att det ska ingå i offentliga upphandlingar så får oskicket fortgå under borgerliga applåder.
 
enkelt att lösa genom kollektivavtal. Men eftersom borgarna är lite allergiska mot att facket får teckna det och att det ska ingå i offentliga upphandlingar så får oskicket fortgå under borgerliga applåder.

Eftersom facket är allergiska mot att utsatta icke-medlemmar får förbättringar så får oskicket fortgå under fackliga applåder. Frivilligt tecknade, extremt omfattande kollektivavtal är inte lösningen på att skrupelfria företag utnyttjar de allra svagaste människorna. För de flesta är det självklart.
 
Eftersom facket är allergiska mot att utsatta icke-medlemmar får förbättringar så får oskicket fortgå under fackliga applåder. Frivilligt tecknade, extremt omfattande kollektivavtal är inte lösningen på att skrupelfria företag utnyttjar de allra svagaste människorna. För de flesta är det självklart.

Inte alls, även icke medlemmar omfattas av kollektivavtal.

De är rent äckligt att du tycker att oseriösa företag skall få fortsätta utnyttja de svagaste på arbetsmarknaden.

Varför tycker du att de svagaste på arbetsmarknaden ska ha sämre villkor än andra?
 
Medelinkomst 16 lax innan skatt! :nailbiting: Kaozzzz alltså. Vad jobbar folk med?

Hur ser man brottslighet osv? Stod inget om det på min sida!
Skulle tro att här är några pensionärer som drar ner.

Tycker då att det var värre där jag jobbar, medelinkomsten låg på strax över 10 000.
Då förstår man bättre vilket utsatt område det är både ekonomiskt och socialt. Med hög kriminalitet. :(
 
golit upptäckte att ingen i golits närområde röstar på SD, att alla har inkomst och gillar wisky, handboll och IFK Göteborg.

Intresset för motorfordon, inklusive husbilar är stort, samt att hårlängden är längre än normalt.
Ett väldigt litet och lokalt statistiskt urval.
 
Cillas tomt är ca 960 kvm.
Tomten är ungefär lika stor som andra tomter i området.
Det finns en bygghändelse kopplad till bostaden.
Senaste bilköpet i närheten gjordes i april 2016 och var en tio år gammal grå Peugeot 107.
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området: Volvo, Chrysler, Ford (ingen annan gillar Subaru....)
Här är medelinkomsten 24 265 kr, vilket är 11% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 554 136 kr.
Valdistriktet röstar vänster. Sverigedemokraterna får 141% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 31,3% av rösterna.
Cilla är äldre än genomsnittet i området.
Medelåldern bland de som bor i området är 41 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par med barn, 35-49, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är jakt, motorcyklar, meka med bilar, motorsport, sportfiska, snickra/måla och bygga, rida, utförsåkning, föreningsverksamhet och ishockey.

Jag tror att jag rubbade statistiken en hel del när jag flyttade hit.
 
Medelålder 50-64 år (alla pensionärer drar upp snittet)
Intressen är hockey, hårvård, heminredning, mode, skönhet och fotboll (heminredning passar in på oss, inget av det andra)
Medelinkomst 35 278kr ( en bra bit över snittet alltså)
Snittbelåning 875 748kr
Drygt 10 inbrott/ månad (för hela kommunen)
Vanligaste bilarna är Volkswagen, Ford och Mercedes (vi har Ford)
Röstar borgerligt. 69% fler röster på SD än snittet. Det sistnämnda förstår jag inte, tycker inte att det går ihop med övrig statistik.
 
Singlar och sambor, 50-64
Intressen är Astrologi, Prova nya produkter, Trav och galopp, Konst, Skönhetsvård, Ungdomskultur
Medelinkomst 16 087 kr
Snittbelåning 329 741 kr
120 inbrott/mån
Vanligaste bilarna är Volvo, Renault och Volkswagen.
Valdistriktet röstar Vänster. 160& fler Övriga-röster än rikssnittet.

Inte så likt mig. Men jag trivs ändå :)
 
Inte alls, även icke medlemmar omfattas av kollektivavtal.

De är rent äckligt att du tycker att oseriösa företag skall få fortsätta utnyttja de svagaste på arbetsmarknaden.

Varför tycker du att de svagaste på arbetsmarknaden ska ha sämre villkor än andra?

golit har helt missförstått vad kollektivavtal är, så jag avslutar härmed diskussionen pga den otrevliga tonen.

Varför @golit vill tillåta någon att betala 1 kr per timme i lön till utsatta människor är fortsatt en stor gåta, samma gåta som facket aldrig svarar på.
 
Och nu måste jag kolla upp min barndomsadress också. :o

Förövrigt var det intressant att det ska bo 3 andra personer i min trappuppgång, när det finns fyra andra lägenheter och jag vet att det bor hyresgäster i alla - till och med flera hyresgäster. O_o
 
golit har helt missförstått vad kollektivavtal är, så jag avslutar härmed diskussionen pga den otrevliga tonen.

Varför @golit vill tillåta någon att betala 1 kr per timme i lön till utsatta människor är fortsatt en stor gåta, samma gåta som facket aldrig svarar på.

Nej facket vill att alla ska ha lika villkor och kollektivavtal. Det är äckligt att tycka att utsatta ska ha det sämre än så, äckligt.
 
V:s tomt är ca 1179 kvadratmeter
Tomten är ungefär lika stor som andra tomter i området.
Det finns inga bygglovsansökningar registrerade på bostaden.

Senast köpta bilen i området är en Volvo
Senaste bilköpet i närheten gjordes i november 2015 och var en 19 år gammal mörkblå Volvo 855-516 SE 2.5.

Låter förbannat likt sambons bil:D


I V:s område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 18 243 kr, vilket är 33% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 449 290 kr.

I Åstorp kommun sker 42% fler inbrott än rikssnittet . Ge dem inte chansen!

Sverigedemokraterna är ovanligt starka i V:s område
Valdistriktet röstar vänster. Sverigedemokraterna får 97% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 37,6% av rösterna.

V är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 52 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 65+, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är astrologi, följa populära tv-serier, hårvård, rida, alternativ hälsovård, meka med bilar, ishockey, motorsport, sticka och handarbeta och personbilar.



Det finns fyra förskolor, en grundskola och en gymnasieskola i närheten
153 meter från adressen ligger Kvidinge Fritidshem Fritidsgård.

Närmaste grundskola är Kvidinge Skola (265 meter), som är en kommunal skola med ca 206 elever i årskurserna 1-6. Här har 95% av lärarna lärarexamen och det går 13 elever per lärare.

Den gymnasieskola som ligger närmast är Antilopenskola (4773 meter), som är en kommunal skola med ca 106 elever. Här har 79% av lärarna lärarexamen och det går 13 elever per lärare.

Jaha ja, ja inga direkta överraskningar här. Bortsett från att jag inte hade en aning över att här finns en gymnasieskola.


Astrologi och motorsport:D
 
Här är vi intresserade av sport och skattefrågor. Singlar och sambos i åldern 65+ (med dejtingförslag om Nina, 27). 60 inbrott per år och inkomst på ca 17000 i månaden.

Trevligt.
 
Här är man 42 år och är gift och har barn. Lönen är 31427:- och röstar 96 % mer på Liberalerna. Extremt icke förvånande.

Däremot undrar jag var de får detta med intressena ifrån?

Vanliga intressen är segling, teater, konst, värdepapper och värdepappersaffärer, golf, utförsåkning, arbeta i trädgården, näringsliv och samhällsekonomi, energisparande och ungdomskultur. :laugh: (inget fel på de intressena men hur de passade in på det övriga undrar jag lite!)
 
Hittar ni något kul (eller upprörande) om era områden? :)

Här är moderaterna största parti, senaste bilinköp är grannens skruttiga pendlarbil, jag är yngre än snittet på 49 år, tjänar mer än snittet på 37000 i månaden och har mindre lån än snittet på 3,33 miljoner. Intressena känns lite fancy; utförsåkning, golf, längdskidåkning, besöka sportevenemang, fotboll, gympa och workout, semestra i sverige, ny teknik i vardagslivet, vin och vinprovning och segling.
 
Senast köpta bil i Paddingtons område gjordes augusti 2015 och var en två år gammal Volkswagen
Populära bilar är Peugeot, Volkswagen och Skoda

Här är medelinkomsten 21 111 kr, vilket är 22% lägre än genomsnittet i Sverige

KD är ovanligt starkt i området. Valdistriktet röstar vänster. Kristdemokraterna får 46% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 39,8% av rösterna.

Paddington är yngre än genomsnittet i området. Medelåldern bland de som bor i området är 52 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. intressen är alternativ hälsovård, skönhetsvård, astrologi, datorer, prova nya produkter, följa populära tv-serier, bantningstips, spela dataspel/tv-spel, hårvård och film.

I närheten finns två restauranger och en matbutik (som är riktigt bra).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp