Insikter genom hitta.se

Glömde det i mitt inlägg på sid. 1 här i tråden men..Det sker tydligen i snitt 28 inbrott/månaden i min kommun :eek: :eek: :eek:
Nog för att jag visste att det var en del, men inte så här mycket....
 
Hittade inte alls så mycket som vissa andra. :confused:

BOENDE
Boende: Singlar, sambos, 65+
Intressen: Konst, föreningsverksamhet, korsord, soduku, teater, energisparande, sjukdomar och sjukvård. :cautious: (Antar det har att göra med det höga antalet av pensionärer?)
Medelinkomst: 16 061 SEK (Innan/ efter skatt?)
Snittbelåning: 339 037 SEK
Inbrottsstatistik: +60% över snittet (Porten låses till kvällen, men det hade ju vart skönt med kod ö.tid.)
Vanligaste bilarna: Volvo, Saab (check!), Audi
Röstar: Vänster, men SD har 51% fler röster än snittet (spännande kombination)

JOBB
Singlar, sambos, 65+
Hårvård, alternativ hälsovård, astrologi, datorer, skönhetsvård, vidareutbildning
10 091 SEK
239 187 SEK
10 inbrott/ månad (är inte förvånad, tyvärr)
Ford, Mercedes, Peugeot
Vänster, 201% Fler V röster än snittet :eek: (det var rätt förvånande! Men när jag tänker efter så är det kanske ändå inte det. Många hemmamammor, många som läser vidare och många arbetslösa.)

Medelinkomst 16 lax innan skatt! :nailbiting: Kaozzzz alltså. Vad jobbar folk med?

Hur ser man brottslighet osv? Stod inget om det på min sida!
 
Medelinkomst 16 lax innan skatt! :nailbiting: Kaozzzz alltså. Vad jobbar folk med?

Hur ser man brottslighet osv? Stod inget om det på min sida!
Jobbar nog inte utan lever på kapitalet :)

Hos oss är snittbelåningen i genomsnitt 5,9 miljoner och med en medelinkomst på 19' lär det ta ett tag innan folk blir skuldfria ...
 
Men känner du inte alls till att det finns människor i Sverige med låg inkomst? :confused:

Ja men självklart. Fattar bara inte hur man kan tjäna 16 lax innan skatt? Folk kanske jobbar deltid?
Eller lever på ärvda pengar iofs?
 
Kristdemokraterna har 212 % fler röster i mitt område än snittet.

Med tanke på röstetalen så måste nog alla kristdemokrater bo här, utom de som är i exil?
Eller så är pocenten helt enkelt väldigt devalverade bland Jesus moderna följare.

Hmm. Undras hur de får sin data? Lite utpekande och väl korrekt.

"
Vanliga intressen är jakt, rida, snickra/måla och bygga, värdepapper och värdepappersaffärer, sportfiska, friluftsliv, energisparande och skattefrågor.
"

* Vi driver turridning.
* Grannen nästgårds lever på aktieaffärer
* Ytterligare nästa gård driver kajak och sportfiske-firma
* Sedan är det paret där ena parten jobbar på SKV och andra är byggkonsult inom energifrågor.

Och de flesta utom undertecknad är med i jaktlaget.

Statistik blir lite väl talande när människorn i underlaget är få?
 
Hmm. Undras hur de får sin data? Lite utpekande och väl korrekt.

"
Vanliga intressen är jakt, rida, snickra/måla och bygga, värdepapper och värdepappersaffärer, sportfiska, friluftsliv, energisparande och skattefrågor.
"

* Vi driver turridning.
* Grannen nästgårds lever på aktieaffärer
* Ytterligare nästa gård driver kajak och sportfiske-firma
* Sedan är det paret där ena parten jobbar på SKV och andra är byggkonsult inom energifrågor.

Och de flesta utom undertecknad är med i jaktlaget.

Statistik blir lite väl talande när människorn i underlaget är få?

Alltså nyfiken-i-en-strut; vem tusan är det som tycker om att snickra och måla? :idea:
 
Det finns en del fula arbetsgivare som anställer folk på typ 6 timmar dag. För att få jobbet får du gå med på att jobba 8-9 timmar per dag. Utan lön...

Ja, dessutom har vi ingen minimilön i Sverige vilket gör att riktigt utsatta tycker att 20 kr per timme är mycket bättre än att inget få alls. Det går bra att göra helt öppet och enligt alla gällande lagar.
 
Kristdemokraterna har 212 % fler röster i mitt område än snittet.

Med tanke på röstetalen så måste nog alla kristdemokrater bo här, utom de som är i exil?
Eller så är pocenten helt enkelt väldigt devalverade bland Jesus moderna följare.
De bor där jag jobbar. Däremot är de knappt mätbara där jag bor.
Det skiljer dessutom typ 15 papp i månadsinkomst..
 
Senaste bilköpet i närheten gjordes i maj 2016 och var en åtta år gammal grå Volvo. Volvo, Volkswagen och Ford är tydligen populära i området. - Har jag faktiskt aldrig tänkt på.

Medelinkomsten är 14 565 kr, vilket är 46% lägre än genomsnittet i Sverige. - Inget konstigt där, dels finns en det många studentlägenheter men också en hel del ekonomiskt utsatta människor.

Valdistriktet röstar vänster. Feministiskt initiativ får 387% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 19,5% av rösterna. - Lite förvånad att Fi var så pass starka även om jag antagligen gissat på att området är mer åt Vänster.

Medelåldern bland de som bor i området är 32 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 20-34, överrepresenterade i området. Vänliga är styrketräning, film, spela dataspel/tv-spel, jämställdhetsfrågor, andra länders kultur, gympa och workout, följa populära tv-serier, konst, utförsåkning och modenyheter. - Som sagt, många studentlägenheter och hyresrätter drar nog ner medelåldern. Styrketräning, gympa och workout, med tanke på all kvarg vi säljer så. :angel: Utförsåkning var väl the odd one out. :eek:
 
Medelinkomst 16 lax innan skatt! :nailbiting: Kaozzzz alltså. Vad jobbar folk med?

Här var det också runt 16 000:-. Men många här jobbar heltid under vintern och sen betydligt mindre på sommaren och hösten, och snålar för att klara sig. Och så studenter och pensionärer. Vet inte hur stort ett "område" är men med många studenter och/eller många pensionärer så lär ju det dra ned ganska rejält?
 
Senast köpta bil: En Volvo, 7 år gammal. Gissar på grannen som verkar samla på bilar..... ;)
Medelinkomst 4 % högre än riksgenomsnittet. Inte så förvånande, bor på landet och här bor nog ett antal med ganska höga inkomster.
SD får 78 % fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största partiet. Angående SD: :yuck: men inte så förvånad. VI bor på landet .... Utanför en typisk gammal bruksort, finns nog tyvärr många som är lite svenssonrasister här.
49 år är medelåldern. Haha, jag är yngre än medelåldern i området!
Intressen: Jakt, motorcyklar, meka med bilar, motorsport, sportfiske, snickra/måla och bygga, rida och utförsåkning. O_o
Närmsta förskola ligger drygt 5 km bort.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp