Silverkedjan
Trådstartare
Eftersom vi fick köa 13 mån för dagisplats för Vidar (och man inte får ställa sig i kön förrän barnet är 8 mån) så anmälde vi lillebror Eskil så tidigt det gick. Med reservplan att ta ut fler föräldradagar (jag har bara gjort av med 90 det första året) om det inte skulle gå att få på samma dagis som storebror förrän långt senare.
Men nu har vi fått tid för inskolning på drömdagiset redan i februari
Jättebra att få plats (i den här kommunen är INGENTING givet
) så vi måste förstås ta den!
Men eftersom förra ungen var nästan två år när han började har jag ingen inskolningserfarenhet alls, han skolade in sig själv på 2 sekunder och ville aldrig följa med hem
Lillebror blir ju bara 13 månader
Han gillar dock nya miljöer och verkar väldigt trygg när vi lämnat honom hos tex farmor några timmar. Och han fullkomligt DYRKAR sin storebror som alltså finns på samma avdelning.
Sambon som burit tyngsta barnlasset senaste halvåret ska få tid att studera på heltid igen, vilket inte funkar med två vilda barn hemma
Min plan nu är att se hur länge den minsta verkar tycka det är OK på dagis och jobba (pyttelite för min bransch där den halvtid jag jobbat senaste året snittar 160 timmar/månad) deltid motsvarande den tiden. Resten av tiden får jag ju ledig med båda barnen då och kan hinna dra med dem ut innan det blir mörkt och hinna handla och greja innan det är dags för mat-bolibompa-kvällsceremonier
Men jag får hål i magen av att lämna en så liten på dagis
Hur har ni som skolat in tidigt gjort och hur har era små reagerat? Hur mycket är man med på dagiset i början? Vilka tider kan vara lättast?
Jag har tagit helledigt i två månader så jag ska kunna vara så flexibel som möjligt under inskolningen. (helledigt = kan jobba de timmar som barnen är på dagis men inte mer)
Men nu har vi fått tid för inskolning på drömdagiset redan i februari
Jättebra att få plats (i den här kommunen är INGENTING givet
Men eftersom förra ungen var nästan två år när han började har jag ingen inskolningserfarenhet alls, han skolade in sig själv på 2 sekunder och ville aldrig följa med hem
Lillebror blir ju bara 13 månader
Sambon som burit tyngsta barnlasset senaste halvåret ska få tid att studera på heltid igen, vilket inte funkar med två vilda barn hemma
Men jag får hål i magen av att lämna en så liten på dagis
Hur har ni som skolat in tidigt gjort och hur har era små reagerat? Hur mycket är man med på dagiset i början? Vilka tider kan vara lättast?
Jag har tagit helledigt i två månader så jag ska kunna vara så flexibel som möjligt under inskolningen. (helledigt = kan jobba de timmar som barnen är på dagis men inte mer)