Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Japp, det gör man. Men vid såna tillfällen tar jag alltid en hel annars somnar inte jag. Jag är aldrig trött när jag lägger mig. Mitt problem är inte att sova utan att somna in. Så jag är pigg som på dagen när jag tar min och dom dagar det känns som att jag klarar mig på mindre så tar jag en halv.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jo, det är klart. Jag vågar dock inte ta en hel då jag inte ens prövat med en hel halva än. Och enligt läkaren så ska jag ta en halv, till hel så jag tolkar det som att jag ska börja med en halv?

Men om det inte funkar med en halv, vad gör jag då? Är jag körd för resten av natten då?
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Ja du kommer antagligen att somna. Men gör ingenting efter att du tagit tabletten, ligg helst bara under täcket och blunda. För även om det tar en halvtimme för den att kicka in, så borsta tänder, duscha och sånt INNAN du tar den. Annars kan hjärnan rätt lätt lära sig att ignorera effekten.

Missar man "somna-ögonblicket" av en insomningstablett så är den ganska värdelös, imho. Nu är du ny för zopiklon och fortfarande känslig, men känsligheten är även mental. Dvs när man vant sig vid känslan så är det lätt att ignorera den. Alla med sömnproblem är ju jättebra på att ignorera trötthet, jag kan t ex ta en zopiklon mitt i en film och tänka att jag ska somna när den tar slut, men missa "somna-ögonblicket" för att jag är koncentrerad på filmen, och då känner jag knappt av tabletten knappt alls. Så stäng av allt (datorer/telefon/sex/lampor/ansvar) först, ta tablett sen. Då kommer det funka
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

*KL*

Jag har zopiklone 7,5 mg. Jag tar endast 1/4 tablett och det funkar bra för mej. Känner mej inte bakis dagen efter....
När jag har jobbat kväll och dagen efter ska börja kl 7 brukar jag ta en bit för annars ligger jag bara och vänder och vrider på mej för att jag VET att jag måste sova.

Har provat propavan en gång och kände mej bakis hela dagen efter, inget för mej med andra ord. ;)
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jo, det är klart. Jag vågar dock inte ta en hel då jag inte ens prövat med en hel halva än. Och enligt läkaren så ska jag ta en halv, till hel så jag tolkar det som att jag ska börja med en halv?

Men om det inte funkar med en halv, vad gör jag då? Är jag körd för resten av natten då?

Hur jobbigt det än är så klarar man sig bättre än man tror vid sömnbrist så jag tycker verkligen du ska prova en halv och så om det inte funkar så provar du mer vid ett annat tillfälle.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

KL

Jag tar imovane (ytterst sällan) men dem funkar jättebra på mig. Minuset är den fruktansvärda smaken som jag får i munnen.

Skuggan_
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 815
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp