Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Zopiklon och imovane är samma sak. Samma verksamma ämne. Olika namn bara. Är väl olika tillverkare därav olika namn.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jag har provat en hel del olika..vissta inte räknade som insomningstabeletter men ger effekt då man blir avslappnad. Imovane kan man bli lite seg av men man vänjer sig vid alla tabletter, det kommer försvinna efter hand. Jag äter Propavan just nu, det är dock inte en insomningstablett utan en som verkar när du väl somnat så du får sova hela natten. Propavan kan ge otroligt jobbigt myrkryp om du inte somnar inom ett par timmar, en jättekonstig biverkning med tanke på vad det är ment att tabletten skall hjälpa för
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jag har nu varit hos läkaren och blivit ordinerad Zopiklon 7,5 mg. En tablett till natten. Någon som har erfarenhet av just detta läkemedlet?
Ja: snåla.

Zopiklon funkar jättebra på mig men som sagt så blir man tillvand väldigt fort om man äter dem regelbundet. Så använd de bara när du verkligen behöver. Gjorde jag allt annat "rätt" (är utomhus mycket, tränar, äter rätt, har bra rytm osv) så räckte det med en kvarts eller en halv 7,5 mg för mig att somna i början. Börja så! Jag har ätit dem i ett år nu, får fortfarande effekt av en halv, och kan bli seg/få huvudvärk om jag tar mer än så.

Också mycket lättare att få förnyat recept om man inte knaprar i sig alla direkt!!
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Kan dock berätta att zopiklon är EXTREMT äckliga när man delat dem. Tricket för att få i sig dem är att lägga dem så långt bak i svalget att man nästan kräks och sen svälja skitfort. Lycka till :D
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Men i början rekommenderar dom oftast att ta tex att ta tre kvällar i rad för att ändra om kroppens sömnvanor, för att sedan övergå till att ta när man behöver.
Det rekommendationen har jag fått av alla läkare som skrivit ut åt mig.
Men helt klart ska man undvika ta dom så mycket som möjligt och som du säger så ska man inte slösa upp hela paketet på en gång för då är dom inte lika villiga att skriva ut åt en igen.

TS, fick du ingen ordination på hur du ska börja ta dom?

Jag tar ju stilnoct och varvar mellan att ta 5 eller 10 mg. Det beror på hur jag känner mig. Kan ta flera dagar i sträck för att sedan hoppa över några dagar. Har inga problem alls fast dom är beroendeframkallande.
Händer också att jag tar en imovane istället för stilnoct ibland men dom är inte alls lika bra på mig.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jodå visst fick jag det! En halv till en hel tablett fyra dagar i rad och sedan uppehåll. Dock sitter jag nu och tvekar då jag är livrädd efter att ha läst alla biverkningar om dem. Så jag vet i fasen om jag ens vågar prova dem :p
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Klart du ska prova!

Ta en halva och lägg dig inom 10 min så kommer du inte få några hallucinationer. Dom uppstår om man håller sig vaken på pillerna, inte om man lägger sig direkt. Kanske att man känner sig lite lustig om det är första gången man tar dom men det är också den känslan som gör en avslappnad så man kan somna. Lägg dig bara och blunda och slappna av.
Jag väntar alltid med att lägga mig tills jag får den känslan, är van nu så vet när det är dags att lägga mig, och då somnar jag nästan på en gång.
 
Senast ändrad:
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Prova. Biverkningar finns på alla mediciner men det är inte alla som får dem.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Haha! Man lär sig tekniker..
Däremot smakar allt Zopiklon för mig dygnet runt om jag tar dem. Blä!
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Prova! Biverkningarna av att inte sova är fan så mycket värre

Jag har aldrig fått hallisar av zopiklon. Av stilnoct dock. Som att drömma fast man kan ha öppna ögon. Skojigt
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Ja fyfan. Smakar som mörk öl och kokain. Som att hångla med en engelsman
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

kl

Har inte läst ordentligt, men skulle inte döma ut atarax helt. Verkar som att alla kan reagera VÄLDIGT olika på den.

I början tog jag en och somnade som en stock OCH blev dåsig dagen efter. Nu har jag haft större behov senaste tiden och tål mycket mer, doser jag kanske inte skulle rekommendera. Men som första steg och att prova tycker jag det kan vara en idé. Funkar det inte så kan man ju gå vidare!
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

OT

Ameh hallå, jag älskar ju att hångla med engelsmän :D
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Kolla med din läkare om du inte kan få terapeutisk behandling för insomni (eller för bearbetning av den dramatiska händelsen). Är ju en mycket mer hållbar lösning än sömntabletter.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jag har tagit Stilnoct i snart 7 år och 7 av 10 nätter sover jag. Tar då också propavan och nozinan samt stesolid och seruquel så kanske inte kan beskriva just bara Stilnoct
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Kl

Har du testat TS och hur gick det isf?
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jag frågade min läkare om jag kunde ta en halv halva, och det val ok dock trodde han inte det skulle ge så mycket effekt. Så jag har prövat en halv halva och jag vet inte om det berodde på den eller om det var att jag var pisstrött efter långa arbetsdagar och ingen sömn men jag somnade inom en timme. Och vaknade nästan som en människa dagen efter! Jag hade även under natten vaknat och pratat med min sambo men det kommer jag inte ihåg men det vet jag inte om det beror på tabletten eller nått annat.

Dock har jag inte tagit dem mer efter jag prövade då jag inte behövde eftersom jag varit ledig ett par dagar nu. Jag har dock fått riktiga grispass fredag-tisdag så då MÅSTE jag sova för att orka. Så då kommer jag att behöva dem.

Jag är remitterad till psykolog dock är det lite väntetid sa läkaren så när den tiden kommer vet jag ej.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Prova! Biverkningarna av att inte sova är fan så mycket värre

Jag har aldrig fått hallisar av zopiklon. Av stilnoct dock. Som att drömma fast man kan ha öppna ögon. Skojigt
I början när jag tog två stycken kunde jag få lite hallucinationer, men inget som jag inte var medveten om och som var läskigt på ngt sätt.

Aslan: Ofta saker som jag inte kommer ihåg när jag tagit tabletten, men som kommer tillbaka till minnet efter en stund om jag blir påmind. Vaknar dock aldrig upp med känslan av total minneslucka som om man druckit för mycket alkohol.
 
Sv: Insomningstablett eller liknande alternativ, erfarenheter?

Jag har en fundering till.

Ikväll är jag superpigg, men ska upp vid halv sex och jobba i morgon. Min plan är att ta en halv zopiklon vid stax innan tio, gå raka vägen i sängen och hoppas på att jag somnar.

Kan man somna på en Insomningstablett även fast man är pigg/orolig/tankarna går i 110?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 815
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp