inspänningstyglar

I

iina

Ska köpa mej ett par då mina lånade vill tillbaka till ägaren...

Det jag undrade över är vart man kan köpa inspänningstyglar utan gummiring, alltså som inte är elastiska--- (helst skicka efter)?
Eller är jag kanske fel ute som inte vill ha det...? Min tränare tyckte att det inte är alls bra med elastiska o henne litar jag på men det kanske är någon annan som har någon anna åsikt. Jag menar eftersom det bara fanns sådana varianter i hööks och börjeskatalogerna så borde ju folk använda...
 
Sv: inspänningstyglar

DU ska ha ett par rena i läder? DET kan väl ändå inte tränaren mena?

tror du inte hon menar de som är i 'resår', dvs HELT elastiska, och att det är DE du inte ska använda?

Gummiringen är ju styv och ganska 'hård' och ger ändå rätt stumt resultat men inte det jättestumma som bara läder skulle. Och HELT jättestumt (bara läder) vill man ju inte ha (väl?), det blir ju som en extremt hård hand?

Men det finns som sagt de som är helt i elastiskt material, och DE är ingen höjdare, iaf inte de billiga som är sladdriga värre. Sen finns det i läder med en 'snutt' elastiskt, och så de i läder med gummiring (som är rätt stumma).

SÅ, jag håller inte med din tränare om hon menar i enbart läder utan ens gummiring, men är helt ense med henne om hon menar de helt elastiska. Så kolal med henne vad hon egentligen menade?

Kommer du fram till att du vill ha ett par med gummiring har jag ett par hänger som jag kan sälja för billig penning.
 
Sv: inspänningstyglar

kanske va d hon menade... men är inte helt säker för som hon förklarade det så att hästen kan gå och "hänga" i elastiska och att de ju ger sig själva sin egen eftergift när de ger efter så tyglarna behöver inte ge efter eller nåt sånt,,,, jag ska fråga henne till helgen... för som sagt funderade jag lite med tanke på att jag aldrig sett såna i bara läder..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 938
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 756
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp