Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att du resonerar jätterätt. Jag tror att man ofta går i baklås i onödan om man tänker "jag ska minsann inte vara nummer två". Som du säger, vi är alla mänskliga. Saker händer. Han var ju i alla fall schyst som inte höll två potentiella flickvänner igång samtidigt.
Tack :) Jag hoppas jag kan hålla mig på "rätt" sida i resonemanget även om det skiter sig. (Och med rätt sida menar jag personen jag vill vara, inget värderande om hur andra väljer att leva i sina relationer)

Och ja, jag tycker han skötte det väldigt bra, undabtaget en liten händelse. Det han inte skötte lika snyggt tänker jag lyfta om vi fortsätter dejta. Det är i sig inget stort, och jag förstår nog har han resonerade där, men vill ändå ta upp det för att inte låta det ligga och gro. Som sagt, OM det blir mer än en eller ett par dejter alltså ;)
 
Vet inte om du läste till slutet, men vi ska träffas igen.
Kan förstå din syn på frågan, men jag ser inte det som något problem som det känns nu faktiskt. Kanske känns annorlunda när vi ses, men annars tänker jag att vi är alla mänskliga. Han och jag hade träffats kortare tid än han hade träffat den andra, och mer känslor hade hunnit uppstå. Nu funkade det inte mellan dem av någon anledning, kanske uppstår det känslor mellan honom och mig igen, eller så gör det inte det. Men det har nog inte så mycket med henne att göra tänker jag.. Människor (generellt) har ofta förmågan att tycka om flera personer samtidigt, vilket kan ställa till det när det är monogama relationer en är ute efter (vilket både han och jag är..).

Men som sagt, du har så klart rätt till din åsikt med :) Alla får ju göra som en känner är bäst för en själv. Vem vet, jag kanske ångrar mig bittert när allt skjutits i sank ;)
Ja jag såg fortsättningen efter att jag skrivit! Känns det rätt så kör på :up:
 
Sen kan jag ärligt säga att jag är rätt nervös inför att träffas. Inte dejten o sig, den är jag säker på blir trevlig :) Men att han ska ändra sig, att jag ska ändra mig, att det skiter sig fatalt, eller att set blir jättebra ;) Men den rädslan har jag på de flesta dejter där något känts bra på tidigare dejter så :p
 
För min del börjar ju året bra i alla fall. Känslan från i torsdags håller i sig och ikväll ska vi käka middag. Så pass att jag bestämde mig för att stanna lite till här. Men sen är det ju det där med att vi inte bor i samma stad... men jag försöker njuta av stunden och så får resten lösa sig på vägen.
 
Sen kan jag ärligt säga att jag är rätt nervös inför att träffas. Inte dejten o sig, den är jag säker på blir trevlig :) Men att han ska ändra sig, att jag ska ändra mig, att det skiter sig fatalt, eller att set blir jättebra ;) Men den rädslan har jag på de flesta dejter där något känts bra på tidigare dejter så :p
Jag tror det är ganska vanligt. Åtminstone känner jag så när det känns som det kan bli något mer, men jag vet aldrig om jag är mest nervös för att det ska skita sig eller om det är för att det faktiskt kan gå vägen
 
Jag tror det är ganska vanligt. Åtminstone känner jag så när det känns som det kan bli något mer, men jag vet aldrig om jag är mest nervös för att det ska skita sig eller om det är för att det faktiskt kan gå vägen

Haha, precis så! Jag har ju liksom bara haft ett förhållande (och det var bara 8 månader och det var smått dysfunktionellt), så det känns ju rätt läskigt även om det är ett roligare alternativ egentligen ;)
 
Haha, åh, jag ska in till stan ikväll på något dejtliknande med mannen jag träffar ibland. Jag är aldrig på dejt. Jag har inte varit inne i stan annat än för hundpromenader på säkert 5-6 år(!) och nu ska hundarna vara hos morsan, dessutom första gången som unghunden är hos hundvakt längre tid än vad det tar för mig att gå en snabb shoppingrunda i närmsta butikerna.

Bestämde mig för att äta lunch nu trots att vi ska äta i stan, men jag börjar bli så nervös att jag inte får i mig något :rofl: Jag VET ju att jag trivs med den där mannen, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på (han har planerat något, vet inte riktigt vad) och jag börjar oroa mig kring allt från pendeltågsresande till att jag inte vet hur det ska gå till när jag ska sitta på en stol och äta lite.

Herregud. Jag får trösta mig med att om jag är för virrig och knäpp, då har jag åtminstone något att roa andra bukefalister med :p
 
Fått ett par-tre fruktansvärda mail. Om det är sant borde socialen kopplas in omedelbart! Kan jag skicka kopia på meddelandena till HP och be dem anmäla till socialen eller polisen (de har ju tillgång till ipadress och kan identifiera mannen)? Eller vad kan jag göra?

Han pratar alltså om sin sambo, som han skaffat barn med "för att inte vara ett asshole och dumpa henne bara för att hon ville bli mamma"

"Nu har hon iaf fått lite tid på sig att skaffa rutiner med barnet (som hon knappt verkar tycka om heller, hon blir arg, skakar och skriker på barnet när hon inte sover) så man kanske kan börja tvinga henne att kolla på egen lägenhet snart.
Hon har ju bokat in dop med massa folk, får väl klara av det först också..
Så får man väl försöka förklara sen om folk skulle tycka att man är ett asshole. "
 
Fått ett par-tre fruktansvärda mail. Om det är sant borde socialen kopplas in omedelbart! Kan jag skicka kopia på meddelandena till HP och be dem anmäla till socialen eller polisen (de har ju tillgång till ipadress och kan identifiera mannen)? Eller vad kan jag göra?

Han pratar alltså om sin sambo, som han skaffat barn med "för att inte vara ett asshole och dumpa henne bara för att hon ville bli mamma"

"Nu har hon iaf fått lite tid på sig att skaffa rutiner med barnet (som hon knappt verkar tycka om heller, hon blir arg, skakar och skriker på barnet när hon inte sover) så man kanske kan börja tvinga henne att kolla på egen lägenhet snart.
Hon har ju bokat in dop med massa folk, får väl klara av det först också..
Så får man väl försöka förklara sen om folk skulle tycka att man är ett asshole. "
Vet du vem han är, vad han heter och vilken kommun han bor i?

Jag menar, du kan själv kontakta socialen i hans kommun, så sett. Man behöver inte ha särskilt mycket på fötterna för det, om man faktiskt är orolig för ett barn.
 
Vet du vem han är, vad han heter och vilken kommun han bor i?

Jag menar, du kan själv kontakta socialen i hans kommun, så sett. Man behöver inte ha särskilt mycket på fötterna för det, om man faktiskt är orolig för ett barn.
Jag vet bara att han utger sig för att bo i samma kommun som mig, inget namn, ingenting annat. Funderar på om jag ska våga stämma träff med honom för att få reda på mer. Har mailat HP med min fråga.
 
Fått ett par-tre fruktansvärda mail. Om det är sant borde socialen kopplas in omedelbart! Kan jag skicka kopia på meddelandena till HP och be dem anmäla till socialen eller polisen (de har ju tillgång till ipadress och kan identifiera mannen)? Eller vad kan jag göra?

Han pratar alltså om sin sambo, som han skaffat barn med "för att inte vara ett asshole och dumpa henne bara för att hon ville bli mamma"

"Nu har hon iaf fått lite tid på sig att skaffa rutiner med barnet (som hon knappt verkar tycka om heller, hon blir arg, skakar och skriker på barnet när hon inte sover) så man kanske kan börja tvinga henne att kolla på egen lägenhet snart.
Hon har ju bokat in dop med massa folk, får väl klara av det först också..
Så får man väl försöka förklara sen om folk skulle tycka att man är ett asshole. "
HP kan inte identifiera mannen via IP, det kan bara polisen göra.

Jag tror att det är enda vägen att gå. Alltså att du kontaktar HP och sedan får de avgöra hur de ska gå vidare.
 
HP kan inte identifiera mannen via IP, det kan bara polisen göra.

Jag tror att det är enda vägen att gå. Alltså att du kontaktar HP och sedan får de avgöra hur de ska gå vidare.
Tycker ni att jag överreagerar på detta? Jag har mailat HP och citerat hans mail.
 
Jag vet bara att han utger sig för att bo i samma kommun som mig, inget namn, ingenting annat. Funderar på om jag ska våga stämma träff med honom för att få reda på mer. Har mailat HP med min fråga.
Okej, ja, då är det nog begränsat vad du kan göra.

(Jag har en gång gjort en orosanmälan till soc i en svensk kommun på grund av saker jag läste på nätet. Det är ganska många år sedan. Jag vet att man agerade på det, men resten vet jag naturligtvis inte. Men jag hade lite mer att gå på när det gällde personens identitet än vad du har.)
 
Du överreagerar absolut inte!
Hellre en anmälan för mycket och i onödan än ett barn som far illa på det viset som han beskriver.

Vilken jävla otäck människa

Ja, jag blev alldeles kall. Han skriver det till mig för att väcka sympatier för sin situation. Som att det var synd om honom.

Det är tyvärr inte första gången jag stöter på män som uttalar sig helt vidrigt illa om sina avkommor. Misstänker att mitt avståndstagande från barn gör att de tror sig kamma hem poänger genom att tala illa om sina egna?!?
 
Fått ett par-tre fruktansvärda mail. Om det är sant borde socialen kopplas in omedelbart! Kan jag skicka kopia på meddelandena till HP och be dem anmäla till socialen eller polisen (de har ju tillgång till ipadress och kan identifiera mannen)? Eller vad kan jag göra?

Han pratar alltså om sin sambo, som han skaffat barn med "för att inte vara ett asshole och dumpa henne bara för att hon ville bli mamma"

"Nu har hon iaf fått lite tid på sig att skaffa rutiner med barnet (som hon knappt verkar tycka om heller, hon blir arg, skakar och skriker på barnet när hon inte sover) så man kanske kan börja tvinga henne att kolla på egen lägenhet snart.
Hon har ju bokat in dop med massa folk, får väl klara av det först också..
Så får man väl försöka förklara sen om folk skulle tycka att man är ett asshole. "

Tror du får gå via polisanmälan tyvärr. Så får polisen begära ut IP eller försöka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 375
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Vi ska såklart kolla med bolagen, men mitt går inte att nå idag. Både jag och maken har inkomstförsäkring och har därför känt oss ganska...
Svar
13
· Visningar
752
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 246
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
514
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp