Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Du, vad sa du att du var?"

"Hård? Haha, nä det tycker jag faktiskt inte"
Hahaha, vafan :D hoppas han hittar någon annan som attraheras av det sedan då :p

Haha jamen eller hur!

Fokuserar nu på en annan andradejt jag ska på på fredag istället, så får vi se hur det går, han kanske har något liknande märkligt beteende för sig :rofl: Eller så är det lika kul och trevligt som våran första dejt. Väljer den inställningen.

Haha, nej, inte överhuvudtaget. Han bara "jag är så hård", "du gör mig så hård", "känn vad hård jag är" osv osv i all evinnerlighet, kommenterade fan allt hela tiden. :yuck:
Jag blev både så himla chockad, samt hade svårt att hålla mig för skratt. Men jag hade redan känt av andra småfel med honom under kvällen så jag kände inte att det var värt att ta upp. Jag avstyrde sexet istället pga uppenbara anledningar.
Men suck :meh:

Mina önskemål är tydligen inte relevanta. Kärlek är inte längd. Kärlek är ärlighet och respekt.
Jag anser dock att jag är ärlig när jag säger till nån att jag söker nån längre. Och att han då inte respekterar mig och mina önskemål när han hävdar att jag har "fel"... Men vad vet jag... :confused:

Lite språkförbistringar i mailen från den killen oxå, så jag orkar inte ge mig in i nån diskussion. Avslutade med "jag är inte intresserad". Hoppas det funkar! ;)

Mina önskemål är tydligen inte relevanta. Kärlek är inte längd. Kärlek är ärlighet och respekt.
Jag anser dock att jag är ärlig när jag säger till nån att jag söker nån längre. Och att han då inte respekterar mig och mina önskemål när han hävdar att jag har "fel"... Men vad vet jag... :confused:

Lite språkförbistringar i mailen från den killen oxå, så jag orkar inte ge mig in i nån diskussion. Avslutade med "jag är inte intresserad". Hoppas det funkar! ;)

Usch. Eller kanske praktiskt att få information om vad du ska attraheras av. Det låter lite som den där typen som inte ger upp utan kräver ett argument som den själv köper. Annars räknas inte dissen. Många tycker uppenbarligen inte att det gör något att partnern inte vill ha dem.

Äsch, en del saker behöver man inte ens diskutera. Gäller det en sån sak som längd så är det ju inget några ord kommer förändra. Det är ju som det är.

Usch. Eller kanske praktiskt att få information om vad du ska attraheras av. Det låter lite som den där typen som inte ger upp utan kräver ett argument som den själv köper. Annars räknas inte dissen. Många tycker uppenbarligen inte att det gör något att partnern inte vill ha dem.

Nä, jag borde väl vara tacksam för han "gillar verkligen mig"! :up:

På söndag ska jag träffa R igen, då kommer han hem till mig. :)
Jag kan få lite panik på mig själv som verkar tro/inbilla mig att jag redan nu måste bestämma mig vad jag vill med R. Och det måste jag ju verkligen inte alls. En träff i taget liksom, känns det bra och kan jag tänka mig att ses igen? Längre än så ska jag inte tänka! Jag stressar bara upp mig själv och känner att jag ryggar tillbaka av det.

Delvis KL...
Först vill jag säga att jag förstås inte har några synpunkter på vem som söker (eller har) vilka kroppsliga egenskaper eller inte. Alls. Men i samma andetag kan jag inte låta bli att tänka att det är skillnad på hur olika kroppsliga egenskaper värderas i ett sådant här sammanhang. Om någon (man eller kvinna) skulle söka en kvinna med stora bröst, exempelvis minst D-kupa, som absolut skallkrav för en dejt så får jag för mig att diskussionen skulle bli litet annorlunda. Eller om någon på samma sätt som med en numerär längdgräns skulle söka dejt med en strikt gräns på t ex max 24 BMI.

Den selekteringen sker ju hela tiden i fysiska möten utan att någon lägger större vikt vid den, men ändå. :)

Delvis KL...

Först vill jag säga att jag förstås inte har några synpunkter på vem som söker (eller har) vilka kroppsliga egenskaper eller inte. Alls. Men i samma andetag kan jag inte låta bli att tänka att det är skillnad på hur olika kroppsliga egenskaper värderas i ett sådant här sammanhang. Om någon (man eller kvinna) skulle söka en kvinna med stora bröst, exempelvis minst D-kupa, som absolut skallkrav för en dejt så får jag för mig att diskussionen skulle bli litet annorlunda. Eller om någon på samma sätt som med en numerär längdgräns skulle söka dejt med en strikt gräns på t ex max 24 BMI.

Den selekteringen sker ju hela tiden i fysiska möten utan att någon lägger större vikt vid den, men ändå. :)

Jag förstår hur du tänker, men å andra sidan är det ju i princip omöjligt att ändra vad man attraheras av. Jag har testat att dejta väldigt olika (sett till längd, kroppstyp osv) och har insett att för mig är det väldigt viktigt att vara fysisk attraherad, och att jag faktiskt har vissa preferenser.

Man måste ju sålla på något sätt när man nätdejtar, det är ju omöjligt att träffa alla från en nätdejtingsite. Jag förstår inte varför det skulle vara så hemskt att lyssna till sina utseendemässiga preferenser som en del i sållandet. Det är ju inte som att man ENDAST ser till utseendet när man väljer partner(som det känns som du fiskade efter i ditt D-kupa-exempel), det finns ju många andra bitar som ska falla på plats.

I min vänkrets har vi vitt skilda smaker när det kommer till utseende, och jag tror inte vi är unika med det. Det finns någon för alla - oavsett längd, bmi och bröststorlek.

Vad man attraheras av är svårt att styra och, framförallt när det kommer till nätdejting, är det mycket yttre attribut som styr.
I det verkliga livet kan man träffa folk som man inte alls attraheras av till en början, men sen lär man känna personen och helt plötsligt en dag är den människan den vackraste och sexigaste man nånsin stött på!

Jag håller med @Snubbelfot om att diskussionerna förmodligen skiljer sig åt beroende på vilket kön som attraheras av vad...

Om någon (man eller kvinna) skulle söka en kvinna med stora bröst, exempelvis minst D-kupa, som absolut skallkrav för en dejt så får jag för mig att diskussionen skulle bli litet annorlunda.
Jag har i alla fall inga problem alls med det. Ens preferenser kan man inte rå för, däremot kan man välja hur man uttrycker dem exempelvis här på forumet. Därför har jag inga som helst problem med att någon bara dejtar till exempel vältränade män, så länge de inte uttrycker det på ett trist sätt liksom.

Och nej, det spelar ingen roll om man är man eller kvinna när man skriver sånt här, jag har också fått kängor när jag uttryckt min preferens (från män endast, som uppenbart tog illa vid sig).

En man vars sida jag var inne på hade i sin text typ "jag ogillar tjocka magar på kvinnor. Ytligt, javisst, men så är det bara"
Tyckte det var bra. Ytligt javisst, men jag tycker själv att stora magar på män är oattraktivt. ...och jag vet också att jag inte är tillräckligt smal om magen för att kunna kontakta den där mannen.

Har en bekant som tycker att en man SKA ha stor mage. Så olika är v:)i...och det är ju bra det

Just när det gäller längd så är jag ganska bestämd. Mitt ex var förvisso kortare än vad jag brukar falla för, men han var så pass stor/kraftig så då tänkte jag inte på det. Korta, smala killar attraherar mig inte alls. Plus att jag känner mig som en flodhäst i närheten av dom... Inte optimalt att känna så när man ska på dejt med nån man aldrig sett innan. :down:

Plus att jag känner mig som en flodhäst i närheten av dom... I
Det här tycker jag är så himla sorgligt; så många tjejer känner sig som "flodhästar" om killen inte är tillräckligt stor och så otroligt många killar känner sig omanliga om tjejen inte är tillräckligt liten.

Man kan inte rå för hur man känner så obs hackar inte på dina preferenser men jag tycker bara att det är så oändligt trist att vi är så hårt drillade i att tjejen ska vara liten och snubben stor.

Det här tycker jag är så himla sorgligt; så många tjejer känner sig som "flodhästar" om killen inte är tillräckligt stor och så otroligt många killar känner sig omanliga om tjejen inte är tillräckligt liten.

Man kan inte rå för hur man känner så obs hackar inte på dina preferenser men jag tycker bara att det är så oändligt trist att vi är så hårt drillade i att tjejen ska vara liten och snubben stor.

Jag förstår vad du menar, och håller med dig. Jag tycker det är jättetråkigt att känna så. Sitter väl mest i mitt huvud, tyvärr... Dåligt självförtroende... :yuck:

Avdramatisera det genom att tänka på det som en fika, vettja!

Jag försöker, men han är så himla "på"... Han vill typ bowla, käka middag, fika och gå på museum... Helst allt på en gång verkar det som! ;) Jag känner att en fika är lagom första gången. Får se hur jag gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 216
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 538
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 826
Senast: Mia_R
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka