Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Den här tråden handlar INTE om dig.

Det handlar om en kvinna som behöer stöd, kloka synpunkter och support. Inte spekulationer om relationsstatus.

Vad DU anser är i mina ögon inte det minsta relevant.
Sorry men ditt inlägg gör mig upprörd.
Men vänta lite nu. Eftersom du är så upprörd så måste du missförstå vad det är jag försöker säga. Varför är DU så stensäker på att TS och P inte är sambo? Jag är helt övertygad om att TS har full koll på om de är sambo eller inte, och om han är skriven på hennes gård eller inte. Det enda jag menar är att jag undrar hur DU kan veta så säkert att de inte är sambo utifrån vad TS har skrivit hittills. I början bodde han i en lägenhet, men jag har inte hört något om den alls på väldigt länge. Så utifrån vad som skrivs verkar han ju bo hos TS nu. Men det har TS naturligtvis full koll på. Förstår du nu vad jag menar?

Den här tråden handlar INTE om dig.

Det handlar om en kvinna som behöer stöd, kloka synpunkter och support. Inte spekulationer om relationsstatus.

Vad DU anser är i mina ögon inte det minsta relevant.
Sorry men ditt inlägg gör mig upprörd.
Vill också tillägga jag faktiskt blir LEDSEN av det här inlägget. Du missförstår vad jag menar, och ilskan är verkligen inte något jag förtjänar.

Just nu är vi mer särbos än sambos. Tidigare var det tvärtom. Han har hela tiden haft annan bostad där han står skriven på.

Vi ska snart ut. Jag och bebis och gå en lite längre sväng tänkte jag. Ju guppigare desto bättre vill hon ha :D
Just nu sover hon och jag dricker kaffe.

Måste ta upp med P om olika saker. Som att alkoholen känns jättejobbig just nu till och från. Plus en annan grej.
Något avslut mellan oss skjuter jag på till framtiden. Jag vet att det inte är helt bra men jag klarar inte av det just nu.
Det måste bli mer stabilt först med måendet mm.

Bättre natt med sömnen för oss båda men huvudvärken är gräslig och tryckande.

Vill också tillägga jag faktiskt blir LEDSEN av det här inlägget. Du missförstår vad jag menar, och ilskan är verkligen inte något jag förtjänar.
Vi får enas om att vara oense.
Jag undrar ärligt vad du tycker att ditt inlägg tillförde TS i hens svåra situation.
Vad gjorde ditt inlägg för att göra situationen bättre?
För att ge goda råd i en situation som skulle ge de flesta människor ångest?

Din stöttning tar sig udda uttryck. Så låt oss vara osense.

Så här en lördagkväll funderar jag just nu mest på bajs.
Först inget bajs på var det två dygn tror jag. Sen idag har hon bajsat 3 !! gånger. Och det har varit löst alla gångerna.
Och den natten hon inte sov alls så måste det varit magen som krånglade.
Tycker bara att det är märkligt. Först ingenting och sen massor idag.

Först inget bajs på var det två dygn tror jag. Sen idag har hon bajsat 3 !! gånger. Och det har varit löst alla gångerna.
Om du ammar kan det vara nånting du ätit helt enkelt.

När bebis ammar är det inte mycket "fiber" i bajset. Så det är löst, det är helt normalt. Vänta bara tills hon börjar äta "vanlig mat", då händer det grejer.....

Om du ammar kan det vara nånting du ätit helt enkelt.
Oj! Ja det har jag inte ens tänkt på. Har inte ätit något ovanligt alls. Hoppas ingen påverkan av någon medicin bara? Tänker på den jag börjat med nu.
När bebis ammar är det inte mycket "fiber" i bajset. Så det är löst, det är helt normalt. Vänta bara tills hon börjar äta "vanlig mat", då händer det grejer.....
Jo att det är löst är ok. Men att det först inte kommer något på några dagar för att sen explodera med några timmar emellan?

Oj! Ja det har jag inte ens tänkt på. Har inte ätit något ovanligt alls. Hoppas ingen påverkan av någon medicin bara? Tänker på den jag börjat med nu.

Jo att det är löst är ok. Men att det först inte kommer något på några dagar för att sen explodera med några timmar emellan?
För bebisar som ammas kan det gå riktigt många dagar mellan bajs utan att det räknas som onormalt :) (Äter de ersättning tror jag de bör bajsa varannan eller var tredje dag eller något sånt, minns inte riktigt trots två flaskmatade barn). Brukar kunna komma flera laddningar när det väl kommit en, jag föreställer mig att det är en propp som lossnar helt enkelt 😁

För bebisar som ammas kan det gå riktigt många dagar mellan bajs utan att det räknas som onormalt :) (Äter de ersättning tror jag de bör bajsa varannan eller var tredje dag eller något sånt, minns inte riktigt trots två flaskmatade barn). Brukar kunna komma flera laddningar när det väl kommit en, jag föreställer mig att det är en propp som lossnar helt enkelt 😁
Herregud! :arghh: 😂

Haha, too much information? 😁 Så småbarnsförälder blir man väldigt härdad, men jag inser att vi inte är på barn nu :p 🙈
Alltså jag pallar en hel del, men den visuella bilden det gav! 😂 Blöjor är dessutom min absoluta nemesis! Jag vägrade sitta barnvakt åt brorsbarnen innan de var toaletttränade. :angel:
Å andra sidan är det knappast mig någon ska ta hänsyn till i tråden. :D

Haft diskussionen med mig själv igen. Har det fortfarande.
Tänkte jag skulle handla det där idag. För att kunna ha hemma. Bjuda vid behov. Måste handla NU. Inte imorgon inte senare idag utan nu.
Inget är öppet. Det är söndag.
Musten gick ur mig fullständigt.
Sen lättnad. Jäkla tur det är söndag.
Men vadå tur?? Ska jag förlita mig på tur?
Helt orimligt.
Orimliga tankar. Jag är orimlig. Allt är det.
Tänker inte berätta. Inte för någon. Inte nu.
Men måste kanske. Innan tankarna slukar mig fullständigt. Innan jag blir mina tankar.
Innan allt går sönder.

Tänkte jag skulle handla det där idag. För att kunna ha hemma. Bjuda vid behov. Måste handla NU. Inte imorgon inte senare idag utan nu.
Helt orimligt.
Men måste kanske. Innan tankarna slukar mig fullständigt. Innan jag blir mina tankar.
Innan allt går sönder.
Du är klok som förstår att tankarna är orimliga.
Återfall börjar oftast väldigt, väldigt långt innan man faktiskt dricker alkoholen. Att dricka är liksom sista steget på trappan. Alla tankar och handlingar man haft innan är de andra stegen på återfallstrappan
Med mer vana av mönstret, stöd av professionella och om du gillar sådant - av andra fd missbrukare så lär du dig känna igen just dina varningstecknen och triggers och hur du bryter dem

Nu har jag anmält mig till ett program. 2-3 timmar i veckan ska man avsätta och tydligen behöva ta prov också innan och under eller innan iaf. Vet inte varför. För att se om man druckit? Det är KBT och ska vara psykologer mm. Distans så jag kommer ha svårt att få för mig att jag inte kan närvara. 3 månader håller det på.
Hur ska jag nu klara detta 🙈
Vill ju helst dricka nu också. Kanske för att jag blev stressad nu 😂 :banghead:
Jo försöker skärpa mig. Går sådär. Får börja jobba mer på detta ordentligt. Har ingen lyst eller ork men känner att jag måste. För hennes skull.
När börjar det här?
Ser du @karamelldrottningen att du verkligen behöver gå programmet + ta all annan hjälp du kan få?

...som sagt - du spelar rysk roulette med ditt oskyldiga barn.

Senast ändrad:
Helt orimligt.
Innan allt går sönder.
Ta din medicin om du inte redan har gjort det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund