Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jag hade ju börjat på regelbundna fysiska träffar redan nu. Innan bebisen är här.
Det som kan hända om du tar återfall när du väl har din bebis är ju att det kan sluta i att den faktiskt tas ifrån dig. Det är det inte värt.
Jag vill bara nyansera detta lite, om nu ts skulle få ett återfall så är skyddsnätet enormt mycket större med ett barn i bilden. Man tar inte bebisar från sina föräldrar utan att ha erbjudit mycket stöd innan. Förstår att du i ditt yrke ser de som inte reder ut det, jag i mitt yrke ser de som får/erbjuds stöd som familj oavsett hur familjekonstellationen ser ut, tar det stödet och kommer på banan igen. Även ts sambo kommer bli involverad om det nu skulle hända. Men jag tror på dig @karamelldrottningen. Så sjukt bra jobbat :)

Ja jag är väl en dålig människa som inte släpar mig på AA varje dag.
Men det är verkligen inte så enkelt. Just nu tar allt extra väldigt mycket mer än i vanliga fall. Även roliga saker.
Jag kan jobba lite till viss del men verkligen inte som förut tyvärr.
Men alltså - nej!? Du är verkligen inte "dålig" på något vis för att du inte går på jättemånga AA-träffar. Det som är verkligt viktigt är att du håller dig nykter och det har du lyckats med i ett helt år nu, jag tycker det är fantastiskt! :love:

Jag förstår faktiskt inte riktigt detta ensidiga fokus på just AA (och då fysiska träffar) som många i den här tråden har. Jag förstår ju att det kan vara ett jättebra stöd om man känner att det passar en, men jag har också full förståelse för om upplägget faktiskt inte känns helt hundra. Vet inte hur det är för dig i det avseendet, men det viktiga är ju att du håller dig nykter och kan skaffa dig någon form av stöd/kontaktperson!

Jag vill bara nyansera detta lite, om nu ts skulle få ett återfall så är skyddsnätet enormt mycket större med ett barn i bilden. Man tar inte bebisar från sina föräldrar utan att ha erbjudit mycket stöd innan. Förstår att du i ditt yrke ser de som inte reder ut det, jag i mitt yrke ser de som får/erbjuds stöd som familj oavsett hur familjekonstellationen ser ut, tar det stödet och kommer på banan igen. Även ts sambo kommer bli involverad om det nu skulle hända. Men jag tror på dig @karamelldrottningen. Så sjukt bra jobbat :)

Nej ett återfall gör givetvis inte att man tar en bebis från mamman om det inte behövs. Men en alkoholiserad förälder hoppas jag soc omhändertas barnet ifrån.

Nej ett återfall gör givetvis inte att man tar en bebis från mamman om det inte behövs. Men en alkoholiserad förälder hoppas jag soc omhändertas barnet ifrån.
Håller med :) men jag tänker att det kan vara en trygghet för ts att det faktiskt finns ett mycket större skyddsnät med barn inblandat. Det är svårt att få hjälp om man inte kan betala själv, därför tycker jag det ts gjort har varit otroligt bra :)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 867
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 318
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 152
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår