Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Jo han vet och jo det har hänt. Däremot skulle jag säga nej nu. Tänker inte kasta bort min nykterhet på honom.
Däremot är det annat som oroar mig. Lovade att träffa honom efter efterkontrollen vilket är nästa vecka.
Vet inte vad jag ska göra med bebis. Vill inte ta med henne men kan inte lämna henne heller.

Lovade att träffa honom? Du har väl absolut ingen skyldighet att träffa honom?

Jo han vet och jo det har hänt. Däremot skulle jag säga nej nu. Tänker inte kasta bort min nykterhet på honom.
Däremot är det annat som oroar mig. Lovade att träffa honom efter efterkontrollen vilket är nästa vecka.
Vet inte vad jag ska göra med bebis. Vill inte ta med henne men kan inte lämna henne heller.
Det lät annorlunda när du skrev igår. Då hade du lätt druckit ett glas om någon hällde upp det åt dig.
Jag tänker att du borde reflektera över vad träffa honom kan leda till.

Eftersom du fortfarande har sug efter alkohol så behöver du söka hjälp. Din dotter är inte värd att utsättas för de riskerna.

Varför skulle du inte kunna ta med bebisen? Det är ju troligtvis hans barn?! Vad skulle ni syssla med som är så olämpligt för en liten bebis? Kan det vara så att du önskar en stunds frihet, då du inte är en mamma längre, med ansvar och begränsningar...? Förlåt om jag låter hård, men lite så känns det när jag läser dina inlägg. Att du känner dig låst och instängd med ditt lilla barn. Vilket kan vara förståeligt men inget du kanske ska agera på, på det här viset.

Vill han bara ha sex, måntro? Ville han nåt annat skulle han ta emot dig OCH (sin) bebis med öppna armar.

Går han med på ett faderskapstest? Så du (bland annat) kan få underhåll från honom?

Varför skulle du inte kunna ta med bebisen? Det är ju troligtvis hans barn?! Vad skulle ni syssla med som är så olämpligt för en liten bebis? Kan det vara så att du önskar en stunds frihet, då du inte är en mamma längre, med ansvar och begränsningar...? Förlåt om jag låter hård, men lite så känns det när jag läser dina inlägg. Att du känner dig låst och instängd med ditt lilla barn. Vilket kan vara förståeligt men inget du kanske ska agera på, på det här viset.

Vill han bara ha sex, måntro? Ville han nåt annat skulle han ta emot dig OCH (sin) bebis med öppna armar.

Går han med på ett faderskapstest? Så du (bland annat) kan få underhåll från honom?
Skrev du inte nyss att jag skulle kunna få ha lite egentid?
Men nu helt plötsligt är jag en dålig mamma som inte tar ansvar O_o

Klart du får ha egentid om det fungerar... men att i den situationen direkt vilja umgås med någon som inte är bra för din nykterhet samt inte verkar ta något ansvar för sitt barn (om det nu är hans) är så galet dåligt omdöme att det finns inte.

I samma sekund du blev mamma så fick du en skyldighet att göra det som är bäst för ditt barn, det kommer du aldrig att komma ifrån.

Jag tycker bara det är svårt. Vill självklart hennes bästa. Hon är nr 1 alltid!
Imorgon måste jag lämna prov på sjukhuset. Alternativet VC men måste ske imorgon. Och jag har ingen som kan passa henne. Så hon måste med och det känns ju sådär med tanke på smittor mm. Och vet inte hur lämpligt det är att ha en sån liten med sig men vad göra?

Imorgon måste jag lämna prov på sjukhuset. Alternativet VC men måste ske imorgon. Och jag har ingen som kan passa henne. Så hon måste med och det känns ju sådär med tanke på smittor mm. Och vet inte hur lämpligt det är att ha en sån liten med sig men vad göra?
Barn åker också till vården.

Välj det ställe där det är närmast till ingången. Vårdinrättningar städas noga. Du hittar massor av smittor om du åker till en affär också. Tvål och handsprit är bra grejor
När barnet sen börjar på förskolan så kommer det att finnas oändligt mycket mer av smittor.

Ta med barnet!

Ta du med, jag var själv (pappan gjorde ju viktiga saker) så mina fick åka med på allt.

Jag håller på att tappa det. Är fullständigt blåst. Vad händer :arghh:

Imorgon SKA jag kontakta sponsorn!!
Varit påväg flera gånger att ringa idag.
Sen kontakta spädbarnsverksamhetgrejs för tänkte gå med i en grupp där jag blev tipsad om.
Jag är inget direkt gruppmänniska…
Men MÅSTE hitta mer vettiga saker att göra. Blir bokstavligen dum i huvudet annars.

Har precis gått igenom gamla gömmor. Ingenting nånstans 😞
Vilket jag visste men var tydligen tvungen att dubbelkolla.
Förstår inte alls detta. Har haft det lätt att vara nykter. Det har varit en ickefråga. Så varför detta nu :wtf:

Du ska till sjukvården, vilket är ett måste. Och det är inte högsäsong för RS. Så ta du med henne.

Och att M vill träffas efter din efterkontroll? Jag blir fan mörkrädd. Det är först då han vill ses eller? Så att han kan få ligga lite?

Sen kontakta spädbarnsverksamhetgrejs för tänkte gå med i en grupp där jag blev tipsad om.
Men MÅSTE hitta mer vettiga saker att göra. Blir bokstavligen dum i huvudet annars.

Förstår inte alls detta. Har haft det lätt att vara nykter. Det har varit en ickefråga. Så varför detta nu :wtf:
Läs igenom vad du skrivit. Du letar efter alkohol! Vad hade hänt om något hittats? Ring sponsorn NU!

Nej jag tycker verkligen att du ska ha egentid. Men kanske den tiden kan spenderas på annat sätt? Det här känns mest destruktivt. Såvida det inte är ett rejält och allvarligt samtal kring faderskap etc. Det behöver göras. Men det är knappast heller någon avslappnad egentid för dig.

Du är inte blåst. Du är sjuk. Du behöver stöd.

Ring din sponsor nu! Tror du inte att det är exakt NU hon vill kunna hjälpa dig? När du håller på att tappa det fullständigt, med en pytteliten bebis att ansvara för samtidigt som du letar efter alkohol?

Jag är helt säker på att ställer man upp som sponsor, så vill man få en chans att vara ett stöd INNAN det är för sent.

Det är inget mysterium. Du kommer att få fler sådana episoder.

Men du vet förnuftsmässigt att det är fel.

Kämpa. Ring sponsorn. Du ska inte KÄMPA ENSAM!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund