Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

En babyvakt funkar så att du lämnar en grej hos henne och har en annan på/med dig, och så hör du ifall hon låter.
Vi hade aldrig någon men andra tycker de är toppen. Min man har kört med två telefoner ibland, ring upp sig själv liksom och lämnat ena telefonen hos barnet.
Spinner vidare lite på det här.
Ett alternativ till att ringa sig själv är att använda en babyvakt-app. Funkar på såväl telefon som padda, bara man har tillgång till internet :up: Jag använde en gammal telefon som inte hade något simkort som barnets enhet. Ringer man sig själv får man tänka på att slå av mikrofonen på den telefon man bär med sig, så man inte väcker barnet med oväntade ljud 😁

I en sadelkammare funkar det ju även att ha en övervakningskamera (dubbel nytta, om det skulle bli inbrott), då kan man även ge någon annan tillgång så den kan kolla till. Hästar är ju inte helt ofarligt och om det skulle hända något när man släpper ut och är ensam så är det ju skönt om nån kan upptäcka det ganska fort och åka dit/tillkalla hjälp. I det här fallet hade jag nog föredragit TS mamma över partner vid en sån lösning, så det inte blir ännu ett sätt att kontrollera

En babyvakt funkar så att du lämnar en grej hos henne och har en annan på/med dig, och så hör du ifall hon låter.
Vi hade aldrig någon men andra tycker de är toppen. Min man har kört med två telefoner ibland, ring upp sig själv liksom och lämnat ena telefonen hos barnet.

Kunde inte heller slappna av och träna häst även om bebisen sov i vagnen vid ridbanan, longerade ibland typ men fanns inte på kartan att hinna rida.

Som tillägg så finns de även med kamera så att man även kan se barnet :)

Är så ledsen. Det är som att verkligheten kommer ikapp.
Skulle göra en grej ute men fick avbryta. Försökte vara snabb och effektiv men det gick inte. Så fort jag inte var med henne och gick med vagnen började hon skrika.
Vi gick in. Fick släppa allt ute.
Nu har vi båda gråtit hysteriskt.
Är en så dålig mamma.
Försöker sansa mig nu men samvetet gnager hål i mig. Så djupt.
Hoppas verkligen det blir bättre snart. Är helt omöjligt planera nånting och jag MÅSTE få färdigt en massa

Skulle göra en grej ute men fick avbryta. Försökte vara snabb och effektiv men det gick inte. Så fort jag inte var med henne och gick med vagnen började hon skrika.
Är en så dålig mamma.
Hoppas verkligen det blir bättre snart. Är helt omöjligt planera nånting och jag MÅSTE få färdigt en massa
Be någon att gå med vagnen ? Tex din mamma

Är en så dålig mamma.
Vad är det du MÅSTE?
Kan du dra ner på allt utom bebis? :heart
Man är ju föräldraledig av en anledning, bebis är ofta ett heltidsjobb +.

Är en så dålig mamma.

Du är INTE en dålig mamma för att ditt barn skriker ibland. Det är liksom en funktion de kommer med, de där små. Och den funktionen är att du ska göra PRECIS det du gjorde - släppa allt annat och ägna dig åt bebisen. Du gör ju HELT RÄTT. Sen förstår jag också att det är vansinnigt frustrerande att aldrig bli klar med något - kanske att du kan få hjälp av inackorderingar, din mamma eller vänner när din partner inte är där?

Min erfarenhet är också att det blir bättre/lättare med tiden. Förälder och barn lär sig varandra, det blir lättare att planera, barnet blir med tiden mindre benäget till panik-skrik-gråt och man lär sig som förälder när det ÄR akut och viktigt att släppa allt annat och när det faktiskt funkar att göra klart trots lite gnäll och gnissel. Barnet blir mer och mer intresserat av sin omgivning, man kan placera vagn och barn på säkert ställe där barnet kan se vad mamma gör osv osv. Det blir bättre men det kan kännas överväldigande medan det pågår!

Vill egentligen inte alls klaga men vissa saker blir jag bara trött av.
Som idag när P jobbar från mig.
Jag fattar till 100 % att han inte har tid då för annat än jobb och det är verkligen helt ok.
Men störde mig när jag såg hur han på lunchen tog bilen (jag var ute och jobbade då, bebis bredvid).
Sen ringer han mig och meddelar att han ska äta lunch på ett lunchställe.
Vet inte varför jag reagerar på detta men hade det varit ombytta roller skulle jag gjort något enkelt hemma så båda hade kunnat äta av det.
Lever just nu mycket på fil och flingor, kaffe och smörgåsar för är tyvärr tvungen prioritera bort en del matlagning.
Så jag åt nyss fil och flingor.
Bebis sover fortfarande.

Vill egentligen inte alls klaga men vissa saker blir jag bara trött av.
Som idag när P jobbar från mig.
Jag fattar till 100 % att han inte har tid då för annat än jobb och det är verkligen helt ok.
Men störde mig när jag såg hur han på lunchen tog bilen (jag var ute och jobbade då, bebis bredvid).
Sen ringer han mig och meddelar att han ska äta lunch på ett lunchställe.
Vet inte varför jag reagerar på detta men hade det varit ombytta roller skulle jag gjort något enkelt hemma så båda hade kunnat äta av det.
Lever just nu mycket på fil och flingor, kaffe och smörgåsar för är tyvärr tvungen prioritera bort en del matlagning.
Så jag åt nyss fil och flingor.
Bebis sover fortfarande.
Ja det var konstigt att inte fråga om du också ville äta?

Jag gissar på att P kanske inte primärt behövde mat, utan lite egentid. Att plötligt bo ihop med att litet barn som inte är ens eget är förmodligen en utmaning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund