Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Vill egentligen inte alls klaga men vissa saker blir jag bara trött av.
Som idag när P jobbar från mig.
Jag fattar till 100 % att han inte har tid då för annat än jobb och det är verkligen helt ok.
Men störde mig när jag såg hur han på lunchen tog bilen (jag var ute och jobbade då, bebis bredvid).
Sen ringer han mig och meddelar att han ska äta lunch på ett lunchställe.
Vet inte varför jag reagerar på detta men hade det varit ombytta roller skulle jag gjort något enkelt hemma så båda hade kunnat äta av det.
Lever just nu mycket på fil och flingor, kaffe och smörgåsar för är tyvärr tvungen prioritera bort en del matlagning.
Så jag åt nyss fil och flingor.
Bebis sover fortfarande.
Nästa gång - nu när du är förberedd på att han kan göra så - be honom ta mat med sig hem till dig!

Jag gissar på att P kanske inte primärt behövde mat, utan lite egentid. Att plötligt bo ihop med att litet barn som inte är ens eget är förmodligen en utmaning?
Nej primära var att han var hungrig. Och hurdå utmaning?
Vad är det som är så mycket mer utmanande för honom nu kontra hur det var innan hon kom?
Han har massa ledig tid och dessutom delar vi inte ens sovrum längre då jag har ”jour” när bebis behöver på natten.

Nej primära var att han var hungrig. Och hurdå utmaning?
Vad är det som är så mycket mer utmanande för honom nu kontra hur det var innan hon kom?
Han har massa ledig tid och dessutom delar vi inte ens sovrum längre då jag har ”jour” när bebis behöver på natten.
Jag vet bara att jag försöker avstyra min sambo från att skaffa hund. Tycker det skulle vara jättejobbigt även om det är han som skulle ta alla promenader o s v. Skulle han skaffa barn hade det definitivt varit slut på förhållandet. Men kul att det funkar så bra för er!

Jag vet bara att jag försöker avstyra min sambo från att skaffa hund. Tycker det skulle vara jättejobbigt även om det är han som skulle ta alla promenader o s v. Skulle han skaffa barn hade det definitivt varit slut på förhållandet. Men kul att det funkar så bra för er!
Men det får man väl anta är ett val partner gjort när han åker dit och sätter sig att jobba där?
Det är inte som att det är @karamelldrottningen som ha pådyvlat honom att vara med bebis eller besöka hennes hus?

Ok var iofs just därför jag skrev. Därför att jag inte tycker det funkar helt 100
Men ja vad gäller djur så ser jag hans djur lika viktiga som mina egna.
Behöver tex hans häst något extra. Smörjas, byta täcke, laga täcke (eftersom P aldrig gör sånt och hellre köper nytt), fixa tappsko osv så fixar jag det såklart.
Nej bebis är ingen häst eller hund. Men jag förväntar mig verkligen ingenting att han ska ta hand om henne.
Motion/träning i mån av tid. Där går däremot mina egna före hans

Ok var iofs just därför jag skrev. Därför att jag inte tycker det funkar helt 100
Men ja vad gäller djur så ser jag hans djur lika viktiga som mina egna.
Behöver tex hans häst något extra. Smörjas, byta täcke, laga täcke (eftersom P aldrig gör sånt och hellre köper nytt), fixa tappsko osv så fixar jag det såklart.
Nej bebis är ingen häst eller hund. Men jag förväntar mig verkligen ingenting att han ska ta hand om henne.
Motion/träning i mån av tid. Där går däremot mina egna före hans
Men vet P om han är pappa eller inte? Om inte hur tänker han om det visar att han är det!?

Sjukt konstigt om han blir bästa pappan då. Jag skulle kasta ut en karl som beter sig så. Du gör ju redan allt själv åt dig å lillan + saker åt honom. Vad gör han för dig/er? Du behöver inte svara om du inte vill men fundera lite på vad han tillför erat liv?

Bästa vore väl att ta hand om allt själv. Skickade ett meddelande om status till M och med en ganska ful bild på mig (kaos hår och tröja med fläckar på) och bebis var med (jättesöt som vanligt).
Skrev något om bebis men fick svar att det enda han såg var bröst och läppar.
Hmm ja… han är sig lik 🙄

Varför tar du ens kontakt? Flera av männen i ditt liv har tydligt visat att de är skitstövlar på ett eller annat sätt.

Är det det exempel du vill sätta för din dotter, att det är helt normalt för män att objektifiera en?

Borde inte fokus just nu vara på bebis samt ditt egna mående och nykterhet? Inte att söka kickar i form av män och/eller alkohol.

Men vet P om han är pappa eller inte? Om inte hur tänker han om det visar att han är det!?

Sjukt konstigt om han blir bästa pappan då. Jag skulle kasta ut en karl som beter sig så. Du gör ju redan allt själv åt dig å lillan + saker åt honom. Vad gör han för dig/er? Du behöver inte svara om du inte vill men fundera lite på vad han tillför erat liv?
Han gör en del. Vissa grejer tar han eget initiativ till och andra som jag bett/frågat om.
Men knappt något som innebär skötsel av henne. Hon är inte gjord av porslin. Och hon ogillar inte honom vilket han av någon konstig anledning fått för sig.
Han har sagt att hon är älskad. Kanske behöver hon bara bli lite större först.
Han kan passa henne och det går bra så länge hon är lugn och inte behöver något. Byta blöja eller trösta sånt kan han inte alls. Alternativt vill inte.

Jag tycker ju mycket om honom men ibland blir jag också tokig på att plocka efter honom och allt vad det är.

Senast ändrad:
Han gör en del. Vissa grejer tar han eget initiativ till och andra som jag bett/frågat om.
Men knappt något som innebär skötsel av henne. Hon är inte gjord av porslin. Och hon ogillar inte honom vilket han av någon konstig anledning fått för sig.
Han kan passa henne och det går bra så länge hon är lugn och inte behöver något. Byta blöja eller trösta sånt kan han inte alls. Alternativt vill inte.

Jag tycker ju mycket om honom men ibland blir jag också tokig på att plocka efter honom och allt vad det är.
Men fortsätter det så här med barnet kan ni ju inte vara sambo? Bebisen känner av hur han behandlar henne - dvs inte har förmåga att tillgodose några av hennes behov - och det är ju inte rättvist någonstans mot henne. Hur visar han "att hon är älskad"? För i min mening är det precis det man gör när man sköter om ett barn. Byter, tröstar, matar. Det är så man visar kärlek.

Och det är mannen du anser är en vettig fadersfigur för henne? Som inte ens är beredd att ge henne basala behov?

Har du läst på om anknytning och hur det fungerar? Om inte så rekommenderar jag det. Att säga att någon är älskad betyder ingenting om en inte verkligen visar det.

Men är det verkligen ett rimligt upplägg att ha någon som halv/deltids-bor(?) i hushållet som inte kan ta sig an det mest basala av omhändertagande av barnen som finns där?

Även de flesta tillfälliga besökare brukar ju kunna vagga en skrikande bäbis eller blåsa på ett skrubbat knä tills mamma är klar på toaletten om de hamnar i situationer där de är den enda som finns till hands för stunden.

Och detta är eventuellt hans eget barn som han typ inte kan lyfta upp och trösta? Är tanken att han ska börja göra det från den dag testresultaten är klara om det är han som är pappa?

BM har sagt till mig att det vore bra om p gör mer med bebis. Att jag ska låta han ansvara mer för henne.
Lättare sagt än gjort det.

Är han inte bio-fadern så har han, rent krasst, ingen anledning att göra det. Han har också visat väldigt märkliga beteenden kring dig, som det där med Kivra, så det känns verkligen inte som en stabil och säker person att ha i sitt barns närhet.

Som sagt, läs på om anknytning och fundera på hur du vill att din dotter ska ha det. Sedan tycker jag det är märkligt sagt av BM, han har ju visat tydligt på att han inte är intresserad av att vara far på riktigt. En sådan person lär göra mer skada än nytta i ett barns liv.

Näe det här känns inte hållbart, tycker jag.

P verkar ju mest vara sig själv närmast och man undrar ju vad du ska med honom till?

Känns konstigt att nån som vill vara en del av ett liv är så anti att ta hand om den lilla. Må vara att han inte har en juridisk skyldighet att ta hand om henne, men de flesta som har en relation med en förälder brukar förstå att barnet kommer på köpet.

Och barn har behov som måste komma först. Barn skriker inte för att vara jobbiga, de skriker för att de har behov som behöver fyllas.

P verkar emotionellt otillgänglig och kontrollerande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund