Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Nu har jag anmält mig till ett program. 2-3 timmar i veckan ska man avsätta och tydligen behöva ta prov också innan och under eller innan iaf. Vet inte varför. För att se om man druckit? Det är KBT och ska vara psykologer mm. Distans så jag kommer ha svårt att få för mig att jag inte kan närvara. 3 månader håller det på.
Hur ska jag nu klara detta 🙈
Vill ju helst dricka nu också. Kanske för att jag blev stressad nu 😂 :banghead:
Jo försöker skärpa mig. Går sådär. Får börja jobba mer på detta ordentligt. Har ingen lyst eller ork men känner att jag måste. För hennes skull.
Japp, det måste du för hennes skull och innerst inne förstod du säkert det när du valde att behålla och sätta barnet till världen. Jättebra att du anmält dig, toppen!!! 👏

Tack ❤️

Jag känner mig varken grym eller tillräcklig.
Undrar om det kommer att vara så här hela tiden. Hela livet?
I natt drömde jag att jag drack. Bara en sån sak. Så onödigt. Att jag inte ens kan vara ifred i sömnen.
Jag har kvar mina kort. Gav dem aldrig till P.
Så nånstans finns det ett stopp inom mig att jag hejdar mig själv i det sista utan att någon fysiskt ska stoppa mig eller att möjligen till att köpa alkohol inte finns.
För den möjligheten finns absolut. Inte alls svårt.
Mest är jag ledsen. Det syns inte. Ingen ser det. Tvärtom. Möjligen att jag ser trött ut. Det är allt.
Ingen ser heller suget. Möjligt att hon ser det. Jag vet inte.

Och jag är verkligen inte stark.
Hade jag varit det hade inte behövt alkoholen. Tror inte det.
Det är som min medicin.
Nu vill jag inte skriva mer om att dricka eller alkohol eller något som jag är så less på.
Det får vara PUNKT med det.
Tack för den här tiden men nu kan du dra åt helvete. Hej då 👋
Jag vill inte ha dig mer och behöver inte dig heller.

Det är som min medicin.
Nu vill jag inte skriva mer om att dricka eller alkohol eller något som jag är så less på.

Jag tänker ofta på det här citatet i din tråd, för du verkar så inställd på att en dag vaknar du och har noll tankar på alkohol, citatet kanske verkar lite deppigt i det stadiet du är just nu men jag tror egentligen att det kan vara något viktigt att ha i ryggsäcken och ta fram ibland för att påminna sig själv, för mig är betydelsen att livet är inte den här sjukdomen, du är inte en sjukdom men du kommer bära med dig den hela ditt liv och det är nog lika bra att acceptera.

"My sobriety is simply a grind. It's just this leaky faucet which requires constant maintenance. And in return offers only . . . not to drip."

Senast ändrad:
Jag tänker ofta på det här citatet i din tråd, för du verkar så inställd på att en dag vaknar du och har noll tankar på alkohol, citatet kanske verkar lite deppigt i det stadiet du är just nu men jag tror egentligen att det kan vara något viktigt att ha i ryggsäcken och ta fram ibland för att påminna sig själv, för mig är betydelsen att livet är inte den här sjukdomen, du är inte en sjukdom men du kommer bära med dig den hela ditt liv och det är nog lika bra att acceptera.

"My sobriety is simply a grind. It's just this leaky faucet which requires constant maintenance. And in return offers only . . . not to drip."
Ja jag är trött på att vara en rörmokare.

Det är som min medicin.

Just det faktum att du kan ha det där starka suget och ÄNDÅ inte dricker visar väl ändå rätt tydligt hur stark du är?

Kämpa på, ta din medicin, ta all hjälp du kan få, delta i det där programmet du anmält dig till, gör allt som står i din makt för att skaffa dig och din dotter ert bästa liv! Du är superstark och du fixar detta!

Passat på med administration nu på förmiddagen och städning. Och pratat med ena moster (nästan att det inkluderar i administrationen 😂).
Och hon är upp över öronen förtjust i bebis.
Jag sa att jag ska kolla lite på begagnat nu till vintern. Men hon tyckte att nej nej inget sånt till henne utan det skulle vara från specialbutik och hej och hå :cautious:

Ja ja. Nu råkade jag lova någon sammankomst vilket är tradition. Släkt och vänner kommer för att fira bebis ankomst.
Jag känner mest att ska detta verkligen vara nödvändigt. Dessutom är det höst nu och inte lika roligt väder så kommer behöva vara inomhus. Och risken är att det blir en del folk.

Har förresten tagit medicinen som sig bör. Idag inget ifrågasättande om det utan tog bara som vilken medicin som helst.

Passat på med administration nu på förmiddagen och städning. Och pratat med ena moster (nästan att det inkluderar i administrationen 😂).
Jag sa att jag ska kolla lite på begagnat nu till vintern. Men hon tyckte att nej nej inget sånt till henne utan det skulle vara från specialbutik och hej och hå :cautious:

Ja ja. Nu råkade jag lova någon sammankomst vilket är tradition. Släkt och vänner kommer för att fira bebis ankomst.
Jag känner mest att ska detta verkligen vara nödvändigt. Dessutom är det höst nu och inte lika roligt väder så kommer behöva vara inomhus. Och risken är att det blir en del folk.

Har förresten tagit medicinen som sig bör. Idag inget ifrågasättande om det utan tog bara som vilken medicin som helst.
Va härligt att dom vill fira bebis!!

Du kanske kan be moster komma i förväg och hjälpa dig med förberedelserna. De vill ju bara träffa dig och bebis, så då kan de säkert hjälpa till lite samtidigt. Någon hjälper till att plocka undan lite, någon tar med fika och någon annan passar bebis medan du får ta en dusch och göra dig iordning. Delegera är vägen till framgång.

Bra jobbat med medicinen! Och så kul att det kommer en massa folk och firar, det låter ju som om du behöver fler att umgås med i nyktra sammanhang. Se till att det blir en strikt nykter tillställning bara!

Jo de har med sig allt i matväg. Det är också tradition ink vilken mat som ska vara traditionsenlig. Gör inte alla släkter så 😅?
Jag behöver egentligen ”bara” städa och fixa med typ kaffe. Skulle dock inte förvåna mig om moster har med sig det också.
Alkoholfri bubbel möjligen från ICA/City Gross. Ingen lär ta med sig alkohol men får påminna om det för säkerhetsskull.
Minns inte hur det brukar vara med just den biten och det borde jag komma ihåg. Brukar minnas sånt :angel:
Dock flera år sedan någon fick barn.

Jo de har med sig allt i matväg. Det är också tradition ink vilken mat som ska vara traditionsenlig. Gör inte alla släkter så 😅?
Jag behöver egentligen ”bara” städa och fixa med typ kaffe. Skulle dock inte förvåna mig om moster har med sig det också.
Alkoholfri bubbel möjligen från ICA/City Gross. Ingen lär ta med sig alkohol men får påminna om det för säkerhetsskull.
Minns inte hur det brukar vara med just den biten och det borde jag komma ihåg. Brukar minnas sånt :angel:
Dock flera år sedan någon fick barn.
Bra att påminna!

Det är svårt när man vill olika saker.
Jag är nog inte så enkel att leva med alla gånger.
Är tex inte flyttbar, har skiftande sinnesstämning och kämpar med mitt.
Men jag funderar och tänker. Vill jag leva så här i 5-10 år till? Tillsammans med honom.
Nej.
Älskar jag honom än?
Jag vet inte. Eller jo som en god vän. Det gör jag.
Men när han älskar mig mer och då inte enbart som en vän utan livspartner. Hur går det då ihop?
Är det rimligt att jag ser det mer eller mindre som ett tvång att vara nära honom?
Bara att kyssas kan kännas jobbigt.
Jag har fått tanken om att jag iaf inte har druckit.
Är det ens en rimlig tanke?
Jag har iaf inte druckit
Som att jag på något vis skulle vara duktig då?
Jag vet inte. Eller så är det bara massa andra tankar. Praktiska tankar.
Måste ta ur tvättmaskinen, undrar om det inte fanns köttbullar i frysen?

Men jag funderar och tänker. Vill jag leva så här i 5-10 år till? Tillsammans med honom.
Nej.
Älskar jag honom än?
Men när han älskar mig mer och då inte enbart som en vän utan livspartner. Hur går det då ihop?
Är det rimligt att jag ser det mer eller mindre som ett tvång att vara nära honom?
Jag har iaf inte druckit

Jag hade gjort slut.
Livet är för kort för att slösas bort på personer man inte älskar som en partner (om det nu är en sån man söker)

Nej.
Älskar jag honom än?
Jag har iaf inte druckit
Jag tycker att det låter som om du borde avsluta relationen med P

Hur viktigt är det för dig, @karamelldrottningen , att leva i en relation? Är den här relationen med P (dvs en relation i sig) större och viktigare än att leva "ensam"? Vad skulle du förlora om du släppte honom ur ditt liv och gick vidare, själv? Vad jag förstår så har han häst i ditt stall (?) vilket förstås gör det svårt att inte ses, men det är ju inte avgörande.

Jag hade definitivt släppt honom och gått vidare. Då öppnas så många nya dörrar för dig och du slipper dessa konflikter som bara tar energi. Stanna inte i ett förhållande pga slentrian eller oro inför "ensamhet". Umgås överhuvudtaget inte med män av den anledningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund