Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Hur viktigt är det för dig, @karamelldrottningen , att leva i en relation? Är den här relationen med P (dvs en relation i sig) större och viktigare än att leva "ensam"? Vad skulle du förlora om du släppte honom ur ditt liv och gick vidare, själv? Vad jag förstår så har han häst i ditt stall (?) vilket förstås gör det svårt att inte ses, men det är ju inte avgörande.

Jag hade definitivt släppt honom och gått vidare. Då öppnas så många nya dörrar för dig och du slipper dessa konflikter som bara tar energi. Stanna inte i ett förhållande pga slentrian eller oro inför "ensamhet". Umgås överhuvudtaget inte med män av den anledningen.
Det finns ju ingen anledning att han ska ha kvar hästen i stallet heller. Stallplatsen går väl att säga upp. Annars tror jag att det blir svårt.

Jag håller med er men det är inte så enkelt. Mycket av rent praktiska skäl. Han har investerat i vissa saker på gården. Hur gör jag med sånt?
Känns så elakt att dumpa honom.

Jag håller med er men det är inte så enkelt. Mycket av rent praktiska skäl. Han har investerat i vissa saker på gården. Hur gör jag med sånt?
Känns så elakt att dumpa honom.
Alltså jag fattar, men han är ju inte heller schysst mot dig.
Försök göra en plan för sakerna/investeringarna? Så du kan "hej, det här funkar inte, jag vill inte träffa dig mera. Du behöver flytta din häst xx datum. Jag tänkte att yy är en rimlig ersättning för det du köpt"

Alltså jag fattar, men han är ju inte heller schysst mot dig.
Försök göra en plan för sakerna/investeringarna? Så du kan "hej, det här funkar inte, jag vill inte träffa dig mera. Du behöver flytta din häst xx datum. Jag tänkte att yy är en rimlig ersättning för det du köpt"
Jag har inte råd. Det är den kassa verkligheten.

Edit: vet inte hur det ska fördelas?

Vi borde ha gjort skriftliga avtal men något sådant finns inte. Så jag vet knappt vad som är hans och vad som är mitt och vad han vill ha eller nånting.

Förutom traktorn. Den står på mig men det är han som betalat den.
Suck vad svårt detta är blir fel hela tiden 😞
Tekniskt sett är det kanske en risk man får ta om man investerar i någon annans fastighet utan att vara gift eller annan säkerhet. Många kvinnor går ju i samma fälla tyvärr. Men nu är det viktigaste väl att få till ett avslut, låt inte praktiska saker stå ivägen.

Tekniskt sett är det kanske en risk man får ta om man investerar i någon annans fastighet utan att vara gift eller annan säkerhet. Många kvinnor går ju i samma fälla tyvärr. Men nu är det viktigaste väl att få till ett avslut, låt inte praktiska saker stå ivägen.
Jag lovade mig själv när jag var barn att aldrig någonsin gifta mig. Nånsin.
Och nej vi är inte gifta men ändå blir det så här fattar inte det.

Förutom traktorn. Den står på mig men det är han som betalat den.
Suck vad svårt detta är blir fel hela tiden 😞

Men känner du själv att en traktor är värt en flerårig relation du inte vill ha? Hur länge ska man vara ihop pga traktorn innan man får göra slut?

Grejer är grejer dom överförs inte automatiskt till känslor, men det är nog lite det P räknar med, att tillräckligt många grejer ger dig tillräckligt med dåligt samvete för att inte göra slut

Men känner du själv att en traktor är värt en flerårig relation du inte vill ha? Hur länge ska man vara ihop pga traktorn innan man får göra slut?

Grejer är grejer dom överförs inte automatiskt till känslor, men det är nog lite det P räknar med, att tillräckligt många grejer ger dig tillräckligt med dåligt samvete för att inte göra slut
Jag har inte råd med en likvärdig traktor. Inte just nu.

Jag har också fått uppfattningen att P agerat precis såhär ganska medvetet, köpt dyra saker åt dig även om du till och med ibland inte alltid velat ha de. Ser du, nu när du tänker att det blir praktiskt jobbigt att gå skilda vägar pga diverse prylar, att han aktivt knyter dig till sig genom att göra såhär?

Jag har ett ex som agerade precis likadant. Gav mig dyra presenter i var som för övrigt var ett oerhört destruktivt förhållande. Allt det där gav mig väldigt dåligt samvete när jag höll på och vela kring hur jag skulle ta mig ur, men jag lovar att jag mår så oerhört mycket bättre utan honom och att det var värt eventuellt krångel med saker.

Jag har också fått uppfattningen att P agerat precis såhär ganska medvetet, köpt dyra saker åt dig även om du till och med ibland inte alltid velat ha de. Ser du, nu när du tänker att det blir praktiskt jobbigt att gå skilda vägar pga diverse prylar, att han aktivt knyter dig till sig genom att göra såhär?

Jag har ett ex som agerade precis likadant. Gav mig dyra presenter i var som för övrigt var ett oerhört destruktivt förhållande. Allt det där gav mig väldigt dåligt samvete när jag höll på och vela kring hur jag skulle ta mig ur, men jag lovar att jag mår så oerhört mycket bättre utan honom och att det var värt eventuellt krångel med saker.

Om jag inte minns helt fel så har detta dessutom pågått sen dejtingstadiet, kanske har jag inbillat mig men som jag minns det fick hon i precis i början en ganska dyr laptop som hon redan då va obekväm med.

Senast ändrad:
Om jag inte minns helt fel så har detta dessutom pågått sen dejtingstadiet, kanske har jag inbillat mig men som jag minns det fick hon i precis i början en ganska ny laptop som hon redan då va obekväm med.

Otäckt likt min situation - jag fick en svindyr kamera två månader efter att vi träffats första gången.

Jag säger inte att din situation är som min @karamelldrottningen , men jag ser (och har lång tid) sett så många likheter och det ger mig ont i magen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund