Nej måste undvika skriva om P just nu. Han har fina sidor också. Känns som att de sämre sidorna är mer framträdande nu. Jag vet inte.
Men han är väldigt fin också. Och en del av kontrollerandet gör han av kärlek. Han vill mig väl och vill ha koll på det. Sen att jag bitvis känner mig låst så är det ju.
självklart har han fina sidor med och gör bra saker etc.
Men han gör saker som ABSOLUT INTE är ok.
Jag känner igen en del från en toxisk relation jag var i. Han hade varit kär i mig i många år i hemlighet som en av mina bästa vänner. Jag var väldigt trasig och hade just gått igenom flera trauman. Då gav han mig ultimatumet att vi blev ett par eller så drog han.
Manipulation när han äntligen spg en ingång.
Han uppvaktade med fantastiska upplevelser och ansträngde sig lite som din partner gjort ibland och jag drogs väl lite med av det IOM att jag var så trasig och försökte väl inbilla mig att jag var lika kär jag.
Det var jag väl inte och han kände nog av det. Och det kunde bli mkt sura miner pga svartsjuka etc.
Jag insåg mer och mer att det inte riktigt var bara kärlek från hans sida. Han hade liksom byggt upp en bild av mig som helt perfekt och hade ett läskigt ha-behov av mig. När jag gjorde slut så försökte han tjata, tjata och sen också erbjuda sig köpa en massa saker. Då blev jag tokig och bröt all kontakt.
För vem som säger sig älska någon vill vara med den mot dens vilja. Även att försöka det fysiskt när någon gjort slut och gråter. Det är ju sjukt! Det är inte kärlek. Det är ”posessive” för deras egen skull.
Den här killen var den alla såg som den snällaste, roligaste killen. Han hade en massa fina sidor med.
Men gud vilken lättnad det blev att slippa honom sen! Det är INTE kärlek att tvinga sig på någon. Det är så respektlöst. Och man måste ju respektera någon för att kunna älska den på riktigt.
Det känns lite som med din partner. Han känner av att du inte är så kär i honom. Och han vill inte släppa dig för sin egen skull. På ett orespektfullt sätt. Alltså att han inte respekterar dig fullt ut. Det är inte rimligt att vägra låta någon göra slut eller slänga ut en från sitt stall, att trampa på någon så.