Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Men han är väldigt fin också. Och en del av kontrollerandet gör han av kärlek. Han vill mig väl och vill ha koll på det. Sen att jag bitvis känner mig låst så är det ju.
Nej han gör det inte av kärlek. Lika lite som män t ex slår av kärlek. Även om de inte sällan både hävdar det och lyckas hjärntvätta den de har en relation med att tro på det.

Han gör det inte av sund kärlek. Och din känsla av att känna dig låst är valid och riktig. Och han borde ta hänsyn till det.

Tänkvärda inlägg.
Funderar också på om det verkligen är klokt av mig att berätta för honom om alla tankar på alkohol? Vågar inte riktigt. Vill inte att han ska bli att han känner att han måste ha ännu mer koll på mig.

Tänkvärda inlägg.
Funderar också på om det verkligen är klokt av mig att berätta för honom om alla tankar på alkohol? Vågar inte riktigt. Vill inte att han ska bli att han känner att han måste ha ännu mer koll på mig.

Tycker du ska prata med din sponsor istället, vet att du har svårt för att ta det steget men skillnaden är att din sponsor är en person som VILL höra om detta, hen har aktivt tagit på sig rollen och har erfarenheten av likadana tankar och kommer inte börja prata alkohol med dig istället, jag tror om du gör det så kommer du känna dig mycket starkare och det är ju antagligen det P inte vill

Det är skrämmande att det ändå är så pass vanligt :crazy: Att så pass många män ser kvinnor som objekt och inte en jämställd partner, att det är som en instinkt som inte går att lära bort.

Inte instinkt, kulturellt. Inlärt. Uppfostrat. Och det gör det ännu sjukare!

För mig blev "sparken i ändan" när jag insåg att nu var min dotter var nog gammal för att det skulle börja forma hennes bild av hur det är ok att bli behandlad i relationer, och jag lyckades hitta ett heltidsjobb så att jag hade friheten att göra det valet. Och då var jag hellre singel, än låta henne formas av skiten jag var i. Men det tog 5 år från första insikten om att jag skulle behöva bryta upp till faktiskt uppbrott... 5 år av funderande, bollande med vänner, "han är ju fin ibland"...

Tycker du ska prata med din sponsor istället, vet att du har svårt för att ta det steget men skillnaden är att din sponsor är en person som VILL höra om detta, hen har aktivt tagit på sig rollen och har erfarenheten av likadana tankar och kommer inte börja prata alkohol med dig istället, jag tror om du gör det så kommer du känna dig mycket starkare och det är ju antagligen det P inte vill

Detta tror jag också @karamelldrottningen!

Inte instinkt, kulturellt. Inlärt. Uppfostrat. Och det gör det ännu sjukare!

För mig blev "sparken i ändan" när jag insåg att nu var min dotter var nog gammal för att det skulle börja forma hennes bild av hur det är ok att bli behandlad i relationer, och jag lyckades hitta ett heltidsjobb så att jag hade friheten att göra det valet. Och då var jag hellre singel, än låta henne formas av skiten jag var i. Men det tog 5 år från första insikten om att jag skulle behöva bryta upp till faktiskt uppbrott... 5 år av funderande, bollande med vänner, "han är ju fin ibland"...
Där får vi acceptera att vi tycker olika :D För min del är det inte helt säkert, det kan vara genetiskt betingat. En personlighet som har lönat sig att "få" många honor, så en kombo av arv och miljö.

Senast ändrad:
På tal om evolutionen så funderar jag på varför jag nu blöder. Trodde först något gått sönder. Att det var något fel. Men kom på sen att det måste vara mens.
Men jag ammar ju massor! Hela tiden känns det som.
Plus att jag känner ingenting som magont eller någonting. Och det ska man väl göra?
Inte har jag några bindor hemma heller. Trodde jag hade nånting men inte hittat förutom trosskydd.
Så har nu improviserat med flera sådana och hushållspapper. Känns som väldigt mycket i trosorna får knappt på mig byxorna :crazy:
Eller jo det får jag men bekvämt är det inte.
Ska detta verkligen vara nödvändigt.
Hur tänkte evolutionen här?
Och hur gjorde de förr i tiden innan bindor fanns? Tyg funkar ju inte alls.
Suck vad är det här.

På tal om evolutionen så funderar jag på varför jag nu blöder. Trodde först något gått sönder. Att det var något fel. Men kom på sen att det måste vara mens.
Plus att jag känner ingenting som magont eller någonting. Och det ska man väl göra?
Inte har jag några bindor hemma heller. Trodde jag hade nånting men inte hittat förutom trosskydd.
Så har nu improviserat med flera sådana och hushållspapper. Känns som väldigt mycket i trosorna får knappt på mig byxorna :crazy:
Suck vad är det här.

Det är mens.
Amning förhindrar till viss del ägglossning och mens, men det är inte 100%-igt.

Evolutionen "tänker" inte alls, har liksom inget syfte eller avsikt. Den bara är. De som har egenskaper som gynnar dem kommer att överleva och fortplanta sig i större utsträckning och därmed få fler avkommor. Och gällande fertilitet efter förlossning så lär man ju få fler barn sett över ett helt liv om man snabbt blir fertil och därmed gravid igen, så det kanske rentav är en evolutionär fördel.

Suck vad är det här.

Jag är en av dom som får mens efter typ två månader trots helamming. Det suger!

Fortfarande köper jag förlossningsbindor också, den mindre sorten. De är så fruktansvärt sköna jämfört med vanliga bindor.

Känns så onödigt hålla på med frågeformulär när man inte har druckit någonting och alltså kryssar i inget senaste året.
Jag kommer inte komma med i något program. Jag dricker ju inte och inte gjort på länge. Så tror inte det.
Möjligen formuläret som mer handlade om vardagen att det där framkommer att allt inte är jättebra.
Men tveksamt.
Jag lägger bara ner onödig tid på detta. Så känns det men vi får se.

Känns så onödigt hålla på med frågeformulär när man inte har druckit någonting och alltså kryssar i inget senaste året.
Jag kommer inte komma med i något program. Jag dricker ju inte och inte gjort på länge. Så tror inte det.
Möjligen formuläret som mer handlade om vardagen att det där framkommer att allt inte är jättebra.
Men tveksamt.
Jag lägger bara ner onödig tid på detta. Så känns det men vi får se.
Glöm inte att berätta att du varit gravid och att du innan hade stora problem.

Glöm inte att berätta att du varit gravid och att du innan hade stora problem.
Jo jag ska göra det.
Det märkliga är att nu när jag skickat in formulären så känner jag sug efter whiskey. Inte vin utan whiskey 😂
Borde väl vara tvärtom att jag borde känna avsky och skam?
Jo skam känner jag men också sug. Och innan någon frågar så ja jag har tagit medicinen idag.

Grejen är att ingen har rätt till någon behandling bara för att man känner ett sug efter något. Men ja jag får se.

Jo jag ska göra det.
Det märkliga är att nu när jag skickat in formulären så känner jag sug efter whiskey. Inte vin utan whiskey 😂
Borde väl vara tvärtom att jag borde känna avsky och skam?
Jo skam känner jag men också sug. Och innan någon frågar så ja jag har tagit medicinen idag.

Grejen är att ingen har rätt till någon behandling bara för att man känner ett sug efter något. Men ja jag får se.
Fast alkoholsuget - och längtan efter/tvånget att köpa - tillhör ju i allra högsta grad ditt beroendeproblem så det är märkligt om inte man tar det på allvar?

Lite grann. Inte så farligt.
Fast alkoholsuget - och längtan efter/tvånget att köpa - tillhör ju i allra högsta grad ditt beroendeproblem så det är märkligt om inte man tar det på allvar?
Det kanske de gör. Jag har inte fått återkoppling än. Men av frågorna att döma så känns det tveksamt att de skulle se mig som ”ett allvarligt fall”. Det hade inte jag gjort baserat på svaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund