Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Lite grann. Inte så farligt.

Det kanske de gör. Jag har inte fått återkoppling än. Men av frågorna att döma så känns det tveksamt att de skulle se mig som ”ett allvarligt fall”. Det hade inte jag gjort baserat på svaren.
Om du underspelar dina problem så kommer de naturligtvis inte att se dem som allvarliga.

Om rutinfrågorna inte fångar just din situation måste du väl kunna komplettera med någon text för att få med det som är relevant för bedömningen?

Jag får en känsla av att du fiskar efter bekräftelse på att du inte har några nämnvärda problem med alkoholen och därmed inte något att behöva ta tag i att leva med långsiktigt?

Senast ändrad:
Om du underspelar dina problem så kommer de naturligtvis inte att se dem som allvarliga.
Om rutinfrågorna inte fångar just din situation måste du väl kunna komplettera med någon text för att få med det som är relevant för bedömningen?

Jag får en känsla av att du fiskar efter bekräftelse på att du inte har några nämnvärda problem med alkoholen och därmed inte något att behöva ta tag i att leva med långsiktigt?
Nej jag fiskar varken efter abborrar eller mörtar. Och NEJ någon sådant fanns inte att fylla i.
Sluta anta en massa. Fråga går bra men att bara anta hela tiden får mig att framstå som att jag inte gör tillräckligt.
Jag tänker inte fylla i fel bara för att någon här tycker det i något hypotetiskt -nära fall-
Det är inte sådant de bedömer knappast. Men som sagt jag har svarat och väntar på nästa steg.
Det var min uppfattning av formulären jag beskrev och ingenting annat.

Nej jag fiskar varken efter abborrar eller mörtar. Och NEJ någon sådant fanns inte att fylla i.
Sluta anta en massa. Fråga går bra men att bara anta hela tiden får mig att framstå som att jag inte gör tillräckligt.
Jag tänker inte fylla i fel bara för att någon här tycker det i något hypotetiskt -nära fall-
Det är inte sådant de bedömer knappast. Men som sagt jag har svarat och väntar på nästa steg.
Det var min uppfattning av formulären jag beskrev och ingenting annat.

Du har bagatelliserat din sjukdom tidigare samt att du anser att en bebis inte är relevant i sammanhanget? Nja, det tyder inte på någon större sjukdomsinsikt... eller att du är sanningsenlig i formulären.

Du har bagatelliserat din sjukdom tidigare samt att du anser att en bebis inte är relevant i sammanhanget? Nja, det tyder inte på någon större sjukdomsinsikt... eller att du är sanningsenlig i formulären.
Och du vet vilka frågor som ställdes och vad jag kryssade i? Eller hur kan du avgöra det?
Och skrev jag inte nyligen om hur viktig nykterheten är för mig?
Men nej du med flera missar sånt hela tiden.
Om inte detta funkar så kommer jag klara detta. Med hjälp eller inte.

Och du vet vilka frågor som ställdes och vad jag kryssade i? Eller hur kan du avgöra det?
Och skrev jag inte nyligen om hur viktig nykterheten är för mig?
Men nej du med flera missar sånt hela tiden.
Om inte detta funkar så kommer jag klara detta. Med hjälp eller inte.

Du säger att nykterheten är viktig för dig och ändå har du för inte länge sedan funderat över att göra en bar hemma, för att kunna blanda drinkar åt andra. Det går inte ihop.

…att vilda infall luftas innebär inte att man måste gå igång på dem. Lyft istället det som är bra om det inte är en uppenbar katastrof. Stärk och bygg självkänsla.

Oavsett vad du svarar tror jag nog att de fattar. Bara det att du söker dig dit säger ju massor. Ingen söker sig till missbruksbehandling för att det verkar vara en kul grej mellan keramikkursen på ABF och linedancen. Tvärtom, de förnekar sina problem i det längsta.

De förstår att du inte kontaktat dem om du inte verkligen behövde och ville ha hjälp.

Och förresten så tror jag att 99% av alla som vänder sig till dem säger som du: Mina problem är inte så stora. De är vana vid att se igenom det.

Senast ändrad av en moderator:
Fanns ingen sådan fråga. Dessutom vet jag inte vad det har med saken att göra. Tänker att alla som har bebisar har mycket att stå i. Inte bara jag.
Hm borde göra tycker jag. Såklart du inte är ensam om det! Men det skulle antagligen gå lättare om du mådde ännu bättre själv utan denna "demon" som pockar på din uppmärksamhet eller hur jag ska säga 🤗.

Nära skjuter ingen hare. Jag klarar mig ypperligt :)
Skulle du kunna specificera för dig själv vad det är du tycker går ypperligt - och vad du tycker inte går lika ypperligt. Du kan ju utgå från senaste 2-4 veckorna t ex hur det har varit.

Då blir det inte den bedömning i just den stunden allt känns bra eller i just den stunden du inte kan tänka på annat än alkohol - men du får en rättvis (så länge du är ärlig mot dig själv!) bild över hur det faktiskt är.

Och sen får du vid behov förmedla den
Gärna till sponsorn men då du undvikit alla frågor om det kanske du inte har kontakt med denne längre?

På tal om evolutionen så funderar jag på varför jag nu blöder. Trodde först något gått sönder. Att det var något fel. Men kom på sen att det måste vara mens.
Men jag ammar ju massor! Hela tiden känns det som.
Plus att jag känner ingenting som magont eller någonting. Och det ska man väl göra?
Inte har jag några bindor hemma heller. Trodde jag hade nånting men inte hittat förutom trosskydd.
Så har nu improviserat med flera sådana och hushållspapper. Känns som väldigt mycket i trosorna får knappt på mig byxorna :crazy:
Eller jo det får jag men bekvämt är det inte.
Ska detta verkligen vara nödvändigt.
Hur tänkte evolutionen här?
Och hur gjorde de förr i tiden innan bindor fanns? Tyg funkar ju inte alls.
Suck vad är det här.
Om det nu är så att du fått mens, betyder det att du är fertil. Hur ställer du dig till att bli gravid nu? Är det en förfärande tanke så se till att skydda dig! I all välmening.

Lite grann. Inte så farligt.

Det kanske de gör. Jag har inte fått återkoppling än. Men av frågorna att döma så känns det tveksamt att de skulle se mig som ”ett allvarligt fall”. Det hade inte jag gjort baserat på svaren.
Den stora frågan är ju egentligen: Vill du ha hjälp? Om du verkligen vill så hittar du säkert ett sätt att meddela detta till vårdpersonalen, trots att frågorna inte passar dig.

Skulle du kunna specificera för dig själv vad det är du tycker går ypperligt - och vad du tycker inte går lika ypperligt. Du kan ju utgå från senaste 2-4 veckorna t ex hur det har varit.

Då blir det inte den bedömning i just den stunden allt känns bra eller i just den stunden du inte kan tänka på annat än alkohol - men du får en rättvis (så länge du är ärlig mot dig själv!) bild över hur det faktiskt är.

Och sen får du vid behov förmedla den
Gärna till sponsorn men då du undvikit alla frågor om det kanske du inte har kontakt med denne längre?
Ingenting är ypperligt. Eller ja inget som gäller det. Var nog mer ett sätt att peppa mig själv.
Om det nu är så att du fått mens, betyder det att du är fertil. Hur ställer du dig till att bli gravid nu? Är det en förfärande tanke så se till att skydda dig! I all välmening.
Jo tack. Till och med jag förstår det.
Blir hängslen och livrem plus 100 % avhållsamhet.
Den stora frågan är ju egentligen: Vill du ha hjälp? Om du verkligen vill så hittar du säkert ett sätt att meddela detta till vårdpersonalen, trots att frågorna inte passar dig.
Jag vill skriva ja. Och jo det vill jag men jag vill också inte. Mest är det ett jäkla jobb att jobba med sig själv. Det är det jag bävar för. Vet att jag måste.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund