Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Hoppar in här. Intr för att jag inte tror på era teorier - för mig känns det, tyvärr, logiskt att kronan kan ha hamnat i lyan.
Men i vissa fall har LL tillåtit att man villkorar sitt val. Typ "om jag har flest röster så stoppar jag lynchen". Nu vet jag inte hur @Artline och @Myrten tänker kring det.

Och jag tror som sagt att ni kan vara lågot på spåren.
Ingen av oss TROR nåt annat än att kronan är i lyan men eftersom vi inte VET så måste vi ju täcka alla scenarier.

Edit: om jag hade bättre läsförståelse så hade jag kunnat skita i att svara men jag vill inte radera mitt inlägg! 😂

DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis

19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn

20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:18 Asko ändrar till LenaH
21:24 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 qitis ändrar röst till Elo

21:25 fio röstar på qitis
21:29 fio ändrar röst till Elo

qitis 2
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 3
LenaH 1
Om vi nu antar att Elo är ond så talar Qs röständring ändå till hennes fördel.
Jag reagerade på henne igår och röstade ju därför där i denna lynchen.
Men, men, ponera att Q och Elo sitter i lyan tillsammans och Q vet att lynchen kommer stoppas? Guldläge för alibiröstning.
Med det vill jag säga ..... att jag vet inte vart jag har Q. Rösten kan vara till hennes fördel, men kan också vara alibi.

Sryoqwe är en jag känner att jag vill titta lite närmare på. Kommer inte på rak arm ihåg vad jag reagerade på, så måste backa och läsa om leken.

Asko skulle jag vilja se mer av med. Jag vet att det är svårt att komma in såhär i efterhand, men vi verkar läsa in olika saker i vad folk skriver och det känns lite skavigt.

1. Niyama
2. LenaH
3. Fio
4. Mirtai
5. Hedinn
6. Blacksmithfarm
7. Sryoqwe
8. Ceta/Asko
9. Bollen
10. Elo
11. Qitis
12. Emtherlia
13. Madalitso

Nio spelare kvar. Tror det sades att det borde vara 3/4 onda, jag tycker det känns rimligt med fyra totalt. Isåfall tre onda och sex goda kvar. En god åker sannolikt ut inatt, men ulvarna kan göra fel. Om en god åker ut står det 3/5. Eller 2/6, det hade varit bättre men jag tror på tre onda kvar.

Elo är jag mycket skeptisk till efter dagens ickelynch, men det såklart vara helt oskyldigt. Fast hon kan väl inte vetat om att hon skulle åka ut (tolkade det som att hon gick och lade sig?) och isåfall är det någon annan som stoppat lynchningen... jag har för mig att goda lyan inte kan göra sådant? Och då måste det nästan vara lyan, siaren är ju död så ingen annan kan ha varit säker på henne? Det kan visserligen inte lyan heller, om hon är ledarvarg och inte ulv. Eller om de tror att hon är ledarvarg, även om hon är något annat.

Så, vad betyder det här? Jag har dessvärre flera aningar och de går emot varandra, så jag har i praktiken ingen aning.
Elo kunde ju iofs ha sagt till LL att om hon blev lynchad så skulle hon vilja använda kronan innan hon gick ifrån 🤔

Jag måste vara långsam, men hur kom ni till förståelsen att sannolikheten att Elo är ond är högre än att hon är god som fått kronan? :confused:

Asko skulle jag vilja se mer av med. Jag vet att det är svårt att komma in såhär i efterhand, men vi verkar läsa in olika saker i vad folk skriver och det känns lite skavigt.
Jag måste dock här påpeka att jag kom in i leken igår kväll vid kl 19 tiden och har redan mera inlägg i leken än vad du har 😅

Jag förstår inte hur du skulle kunna vilja se mera av mig med tanke på att jag har skrivit 54 inlägg på nästan 6 timmar. (Jag veeet, jag kan knappt tro det själv 🙈:rofl:)

Men ja, jag försökte varna för detta innan i anmälningstråden. Jag har en tendens till att komma med märkliga teorier och verka väldigt skum, det har jag hört förut :grin: Jag läser nog inte på samma sätt som ni långt mera erfarna lekare.

För att stötta er eller skjuta mig själv i foten (🤪), jag har ju inte svarat på den obligatoriska frågan då jag kom in i efterhand så jag tänkte att jag kunde svara på den :D

Jag har funderat lite på det sen jag kom in i leken och tänkt på vad för grupp ulvar jag skulle vilja sätta ihop. Nu är jag inte lika erfaren som ni andra och känner därför inte till lika väl vem som brukar misstänkas först etc. Men jag känner till vilka som brukar vara med i lekarna och vilka som är erfarna.

Jag skrev väl egentligen det i ett tidigare inlägg men jag tycker att det vore spännande med en erfaren lya. Typ @LenaH och @fio eller @qitis .
Antagligen för att jag fruktar dem mest :cautious:

Det är ju vad jag har funderat lite på. Men här hänger det då på vem som blev ledarvarg och fick välja. Mina val är ju mina. Men om det blev en mera erfaren lekare som blev ledarvarg så känns det betydligt svårare, de kan ju ha valt spelare som vanligen är mera i bakgrunden eller gjort som jag eller lite av varje.

Jag vet inte om man skulle kunna luska ut vem som är ulv även om man hittade ledarvargen.

Jag måste dock här påpeka att jag kom in i leken igår kväll vid kl 19 tiden och har redan mera inlägg i leken än vad du har 😅

Jag förstår inte hur du skulle kunna vilja se mera av mig med tanke på att jag har skrivit 54 inlägg på nästan 6 timmar. (Jag veeet, jag kan knappt tro det själv 🙈:rofl:)

Men ja, jag försökte varna för detta innan i anmälningstråden. Jag har en tendens till att komma med märkliga teorier och verka väldigt skum, det har jag hört förut :grin: Jag läser nog inte på samma sätt som ni långt mera erfarna lekare.
😅😅

Okej, mer är kanske fel ord. Men som du skriver så har du varit aktivt lekande i mindre än ett dygn - oavsett antal inlägg du skrivit på den tiden. Jag kan ju inte fråga dig hur du tänkte ang röster som ceta lagt osv.

😅😅

Okej, mer är kanske fel ord. Men som du skriver så har du varit aktivt lekande i mindre än ett dygn - oavsett antal inlägg du skrivit på den tiden. Jag kan ju inte fråga dig hur du tänkte ang röster som ceta lagt osv.
Jag tolkar dem som genuint goda tankar som jag kan räkna med kom från en till person som jag kan räkna som god i den här leken :D men det förstår jag att du inte kan ;)

Trodde jag skulle vara lynchad när jag vaknade idag. Men .... så var det inte.

Tycker dock att många verkar göra ett väldigt farligt antagande här. Att kronan är i lyan. Jag är inte säker på att det är fallet och det blir väldigt konstigt att BARA teoria utifrån det scenariot. Frågan är om det är lyan som vill framförhålla denna teorin?

Dels för att gå mig att se ond ut (lättare att få mig utrösta) och dels för att ge sig själva albi.

Vad jag tror hänt är att den goda person som har kronan har också fått nån form av spioninfo/är bara så jävla bra på spelet att de vet att jag är god).

Trodde jag skulle vara lynchad när jag vaknade idag. Men .... så var det inte.

Tycker dock att många verkar göra ett väldigt farligt antagande här. Att kronan är i lyan. Jag är inte säker på att det är fallet och det blir väldigt konstigt att BARA teoria utifrån det scenariot. Frågan är om det är lyan som vill framförhålla denna teorin?

Dels för att gå mig att se ond ut (lättare att få mig utrösta) och dels för att ge sig själva albi.

Vad jag tror hänt är att den goda person som har kronan har också fått nån form av spioninfo/är bara så jävla bra på spelet att de vet att jag är god).
Vad skulle den spioninfon innehålla? Siaren är ju död?

Ingen aning. Jag är sjukt dålig på hur spioninfo funkar? Har aldrig fattat hur det fungerar så jag är glad att jag (hittils) aldrig hamnat i en roll där jag behöver veta det.

Men svaren fick ju siat en person(eller egentligen två, men vet inte hur spioninfon ser ut för person två då siaren dog innan svaret). Och vi vet fortfarande inte vem....

Fast det finns ju fortfarande rader om vem som fått kronan och om tjuven tjuvat någon, vem ulvarna käkade och vem röstfifflaren röstar på? Spionrader finns ju att skicka från goda lyan. Iaf 3 ggr om jag kommer ihåg rätt?
Vad jag läst mig till så vet inte goda lyan vad infon innehåller -men kan välja ut vilken rad i infon de vill
skicka till någon

Fast det finns ju fortfarande rader om vem som fått kronan och om tjuven tjuvat någon, vem ulvarna käkade och vem röstfifflaren röstar på? Spionrader finns ju att skicka från goda lyan. Iaf 3 ggr om jag kommer ihåg rätt?
Vad jag läst mig till så vet inte goda lyan vad infon innehåller -men kan välja ut vilken rad i infon de vill
skicka till någon
Var tvungen att kolla igen och jag verkar ha kommit ihåg rätt 😅
Dolt rum i Westminster Abbey (goda lyan): här hamnar alla goda spelare efter sin död. Utöver att kanske förvalta St Edwards krona har finns här möjlighet att påverka leken genom att dela ut paket (brevbärare). Det finns totalt tre paket och alla innehåller spionrader. Goda lyan kan välja vilken spionrad de delar ut men de får inte reda på vad raden innehåller. En spelare kan få mer än en spionrad, men får inte info två gånger efter varandra.

skicka till någon
Jag menar spioninfo som kan godförklara någon eftersom @Elo verkar tro att någon stoppat lynchen för att den personen vet att hon är god.

Jag menar spioninfo som kan godförklara någon eftersom @Elo verkar tro att någon stoppat lynchen för att den personen vet att hon är god.
Den enda spioninfon som kunde godförklara någon är väl från första natten där man eventuellt kunde ha sett att siaren siade Elo och sedan inte röstade där? Men det känns långsökt

Huh. Jag tänker att det enda troliga sättet att som god blivit skyddad av kronan i nuläget är att man fått kronan. Men det försvaret tas inte utan att någon har gett dem skyddet, vilket gör det hela mycket mera misstänksamt.

Huh. Jag tänker att det enda troliga sättet att som god blivit skyddad av kronan i nuläget är att man fått kronan. Men det försvaret tas inte utan att någon har gett dem skyddet, vilket gör det hela mycket mera misstänksamt.
Hur menar du? Jag tycker mest att det som diskuterats är HUR kronan skyddar och att det därmed inte går att anta att Elo är god baserat på den stoppade lynchen

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?