Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Jag fattar inte alls vad du tänker här? Kan du utveckla?
Dold röst på Q=3 på både Elo och Q=risk för Q, inte bara Elo. Qitis kan väl ha fått kronan från lyan, om hon inte själv är i lyan vill säga.

Så lynchen kan ha stoppats pga Q, inte bara Elo.

Dold röst på Q=3 på både Elo och Q=risk för Q, inte bara Elo. Qitis kan väl ha fått kronan från lyan, om hon inte själv är i lyan vill säga.

Ok jag fattar faktiskt vad du menar ändå
det är sant att det är en möjlighet
Det medges
Men menar du alltså att det är troligare att elo är god ? Än att jag skulle vara det ? Eller hur landar dina tankar hängde inte riktigt med där ?
(Sedan är det inte lyan som ger iväg kronan utan LL lottar den vidare bland goda -men tänker att det var så du menade egentligen ?)

Om båda sitter i lyan kan ju lyan stoppa båda lyncherna tror jag. Iallafall om kronan blev snodd. Om den är överlämnad till en viss person är den nog personbunden även i lyan tror jag. @Artline @Myrten

1. Niyama
2. LenaH
3. Fio
4. Mirtai
5. Hedinn
6. Blacksmithfarm
7. Sryoqwe
8. Ceta/Asko
9. Bollen
10. Elo
11. Qitis
12. Emtherlia
13. Madalitso

Nio spelare kvar. Tror det sades att det borde vara 3/4 onda, jag tycker det känns rimligt med fyra totalt. Isåfall tre onda och sex goda kvar. En god åker sannolikt ut inatt, men ulvarna kan göra fel. Om en god åker ut står det 3/5. Eller 2/6, det hade varit bättre men jag tror på tre onda kvar.

Elo är jag mycket skeptisk till efter dagens ickelynch, men det såklart vara helt oskyldigt. Fast hon kan väl inte vetat om att hon skulle åka ut (tolkade det som att hon gick och lade sig?) och isåfall är det någon annan som stoppat lynchningen... jag har för mig att goda lyan inte kan göra sådant? Och då måste det nästan vara lyan, siaren är ju död så ingen annan kan ha varit säker på henne? Det kan visserligen inte lyan heller, om hon är ledarvarg och inte ulv. Eller om de tror att hon är ledarvarg, även om hon är något annat.

Så, vad betyder det här? Jag har dessvärre flera aningar och de går emot varandra, så jag har i praktiken ingen aning.

Om båda sitter i lyan kan ju lyan stoppa båda lyncherna tror jag. Iallafall om kronan blev snodd. Om den är överlämnad till en viss person är den nog personbunden även i lyan tror jag. @Artline @Myrten
Jag tror precis som du. Är den överlämnad av den som skickade den vidare så bör den vara personlig
Skulle den vara snodd så tror jag också den är personbunden? Väl ?
Så har jag också tolkat det hela

Ok jag fattar faktiskt vad du menar ändå
det är sant att det är en möjlighet
Det medges
Men menar du alltså att det är troligare att elo är god ? Än att jag skulle vara det ? Eller hur landar dina tankar hängde inte riktigt med där ?
(Sedan är det inte lyan som ger iväg kronan utan LL lottar den vidare bland goda -men tänker att det var så du menade egentligen ?)
Nej, jag finner det mer sannolikt att det är pga Elo och hon borde då vara ond/lyan tror att hon är ond. Menar bara att det är en möjlighet. Och ja, jag avsåg möjligheten att du fått den lottad av LL från lyan.

Med en dold röst hade Qitis kunnat varit uppe på lottningen. Så kronan hade kunnat användas för att stoppa lynchningen även om man önskade skydda Q, om jag tänker rätt?
Fast röstfifflaren är ju god och jag antar att ditt resonemang bygger på att kronan är i lyan (och @qitis också) och hur skulle då lyan veta att fifflaren lagt en röst på q?

Jag tolkar ovan som att den inte är personbunden.
Och jag tolkar det som att den är det ? Men inte behöver nödvändigtvis användas för att just skydda sig själv. Dvs ägaren kan välja vem den beskyddar? Men det är fortfarande ägaren som väljer (om det blev begripligt )

Fast röstfifflaren är ju god och jag antar att ditt resonemang bygger på att kronan är i lyan (och @qitis också) och hur skulle då lyan veta att fifflaren lagt en röst på q?
Det kan de väl inte veta, men de kan inse att risken finns och vilja ta bort den. Ser det dock som sagt mer sannolikt att lynchen stoppats pga Elo, som då borde antingen vara i lyan eller vara en som lyan tror är ledarvarg.

Och jag tolkar det som att den är det ? Men inte behöver nödvändigtvis användas för att just skydda sig själv. Dvs ägaren kan välja vem den beskyddar? Men det är fortfarande ägaren som väljer (om det blev begripligt )
Ja, det är så jag tolkar den också :)

Jag ser det också som osannolikt att narren skulle råkat skicka kronan till lyan redan första natten så att den sen hade hunnit lottas till en god till idag.
Ja du. Det kan ju ha hänt -men troligen har narren väl avvägt vilken som skulle få den (hoppas det iaf )

Svårt att veta såklart. Men hoppet finns

1. Niyama
2. LenaH
3. Fio
4. Mirtai
5. Hedinn
6. Blacksmithfarm
7. Sryoqwe
8. Ceta/Asko
9. Bollen
10. Elo
11. Qitis
12. Emtherlia
13. Madalitso

Nio spelare kvar. Tror det sades att det borde vara 3/4 onda, jag tycker det känns rimligt med fyra totalt. Isåfall tre onda och sex goda kvar. En god åker sannolikt ut inatt, men ulvarna kan göra fel. Om en god åker ut står det 3/5. Eller 2/6, det hade varit bättre men jag tror på tre onda kvar.

Elo är jag mycket skeptisk till efter dagens ickelynch, men det såklart vara helt oskyldigt. Fast hon kan väl inte vetat om att hon skulle åka ut (tolkade det som att hon gick och lade sig?) och isåfall är det någon annan som stoppat lynchningen... jag har för mig att goda lyan inte kan göra sådant? Och då måste det nästan vara lyan, siaren är ju död så ingen annan kan ha varit säker på henne? Det kan visserligen inte lyan heller, om hon är ledarvarg och inte ulv. Eller om de tror att hon är ledarvarg, även om hon är något annat.

Så, vad betyder det här? Jag har dessvärre flera aningar och de går emot varandra, så jag har i praktiken ingen aning.
Om Elo är i lyan så kan det vara hennes lyakompis som är tjuven och då stoppat lynchen.
Om nu kronan är snodd.

Om Elo är i lyan så kan det vara hennes lyakompis som är tjuven och då stoppat lynchen.
Om nu kronan är snodd.
Så kan det också vara! Men oavsett vilket så tyder det på att elo är ond ? Eller?
Tänker jag galet ?
Jag brukar normalt sova för länge sedan pga mina jobbtider men nu är det helg -men börjar nu känna att ögonen går i kors ordentligt nu och hjärnan med. Så hoppas jag finns kvar imorgon och om inte får ni förhoppningsvis lite mer att bygga vidare på
Jag säger god natt 💤

Senast ändrad:
Om nu kronan är snodd.

Ja, det är väl till och med mer sannolikt iom att Elo verkade gå och lägga sig :)

Hoppar in här. Intr för att jag inte tror på era teorier - för mig känns det, tyvärr, logiskt att kronan kan ha hamnat i lyan.
Men i vissa fall har LL tillåtit att man villkorar sitt val. Typ "om jag har flest röster så stoppar jag lynchen". Nu vet jag inte hur @Artline och @Myrten tänker kring det.

Och jag tror som sagt att ni kan vara lågot på spåren.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat