Integrerad kyl/frys

Så skönt! :up: Då behöver vi inte avfärda pga det i alla fall.
IMG_20210226_071851.jpg


Såhär ser det ut hos oss. Kyl, frys och skafferi. Tre "delar" som inte sitter ihop.
 
Jag har integrerad halv kyl/frys och i efterhand är det en av två saker jag ångrar. Blev väldigt mycket mindre med mer isolering för effektivitet och att det är integrerat.
Möjligtvis om man har hel kyl och hel frys.

(Den andra saken är att jag önskar jag haft elkontakt i köksön till mixer osv. Riktig miss.)
 
Jag har integrerad halv kyl/frys och i efterhand är det en av två saker jag ångrar. Blev väldigt mycket mindre med mer isolering för effektivitet och att det är integrerat.
Möjligtvis om man har hel kyl och hel frys.

(Den andra saken är att jag önskar jag haft elkontakt i köksön till mixer osv. Riktig miss.)

Ja, att det blir mindre invändig volym är sant. För oss tror jag det kommer räcka, men det är bra att tänka på. Moderna vitvaror har ju mindre volym redan innan så det är nog bra att jämföra mellan olika varianter innan vi bestämmer oss.
 
Ja, att det blir mindre invändig volym är sant. För oss tror jag det kommer räcka, men det är bra att tänka på. Moderna vitvaror har ju mindre volym redan innan så det är nog bra att jämföra mellan olika varianter innan vi bestämmer oss.
Ja, kolla upp det noga! Jag bor själv, men så fort jag har det minsta bjudning så blir det för litet.
 
Jag har integrerad kyl/frys från ikea. Den som var i köket när jag flyttade in gick sönder pga ålder så var tvungen att byta. Det var fruktansvärt svårt att montera ett nytt och få det rätt med luckan i stommen. Hade satt in ett fristående alla gånger om det hade gått för blev helt vansinnig på hur många gånger jag har fått justera luckan osv för att det inte ska gnissla och för att frysluckan inte ska studsa upp igen när en stänger den.
När diskmaskinen går sönder kommer jag inte sätta in en integrerad om de går att sätta in en vanlig.
 
Jag har integrerad kyl/frys från ikea. Den som var i köket när jag flyttade in gick sönder pga ålder så var tvungen att byta. Det var fruktansvärt svårt att montera ett nytt och få det rätt med luckan i stommen. Hade satt in ett fristående alla gånger om det hade gått för blev helt vansinnig på hur många gånger jag har fått justera luckan osv för att det inte ska gnissla och för att frysluckan inte ska studsa upp igen när en stänger den.
När diskmaskinen går sönder kommer jag inte sätta in en integrerad om de går att sätta in en vanlig.

Vad trist...jag antar att ni valde ett skåp som skulle passa till IKEA:s stomme, men det funkade ändå inte bra alltså?
 
Oj, vårt kök sattes in 2012 av tidigare ägare och jag tycker fortfarande det är "nytt". Vi stör oss på tidigare ägares totala oförmåga att planera kök men att byta inom ett par år skulle verkligen kännas som kapitalförstöring.

Mitt kök är nog insatt för drygt 10 år sen och jag hade bytt direkt om jag köpt huset. Helt fel planerat och helt fel utseende.
Men idag finns det ju så många firmor som inriktar sig på att tillverka luckor till befintliga stommar oavsett märke, så är man nöjd med planlösningen så är det ju enklare att bara byta luckorna numera. Tror renoveringshetsen tagit över för många.
 
Mitt kök är nog insatt för drygt 10 år sen och jag hade bytt direkt om jag köpt huset. Helt fel planerat och helt fel utseende.
Men idag finns det ju så många firmor som inriktar sig på att tillverka luckor till befintliga stommar oavsett märke, så är man nöjd med planlösningen så är det ju enklare att bara byta luckorna numera. Tror renoveringshetsen tagit över för många.

Vi behöver byta rör m.m. denna gång men verkligen ett bra tips! Vid många renoveringar skulle det nog räcka med ett luckbyte, blandare och/eller vitvaror. Bättre för både miljön och plånboken.
 

Liknande trådar

Hemmet Vårt kök är ett Kalmarkök, google säger att de upphörde 1984, så det har några år på nacken. Om kanske fem år kommer vi byta hela köket...
2 3
Svar
55
· Visningar
12 201
Senast: Monkie
·
Hemmet Behöver tips och råd till köket. Har mörkt klinker på golvet i stil med det här ; (Bilden är snodd från Sköna Hem) Mitt klinker är...
Svar
3
· Visningar
2 430
Senast: Lazy Lady
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 113
Senast: Luff
·
Hemmet hallå! Vi har köpt hus, köket behöver renoveras inom några år! Vi funderar på ikea kök, det som heter brodbyn. Har hört att deras färg...
2
Svar
35
· Visningar
4 593
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp