Tapter till torp - inspiration!

Jag har precis satt upp sånt tak i mitt pysselrum. Supersmidigt att sätta upp, går fort som attan. Men, när man står under så ser man skarvarna, men när jag står i dörrhålet syns det inte. Kan försöka ta en bild till om du vill, när jag står direkt under. Annars ser det ut såhär:

IMG_4087-768x1024.jpg

Kan man inte använda typ silikonfog för att dölja skarvarna?
 
Alternativt måla allt efter uppsättning? Det kommer ju ändå gå fortare och enklare än att måla varje enskild bräda + spika enskilda brädor. :p
Jag har också sådana panelskivor och jag handmålade efter uppsättning eftersom dom annars ser för "perfekta" ut. Skarvarna syns inte alls på min panel.
 
Alternativt måla allt efter uppsättning? Det kommer ju ändå gå fortare och enklare än att måla varje enskild bräda + spika enskilda brädor. :p

Vi köpte färdigmålade. Det går säkert att köra lite fog, men det är nog svårt att få det snyggt. Men omålade är kanske bättre, blir ett annat resultat. Jag vet inte om vi kommer använda det till resten av rummen... Men tummen upp för att det var så enkelt att sätta upp:)
 
Vi köpte färdigmålade. Det går säkert att köra lite fog, men det är nog svårt att få det snyggt. Men omålade är kanske bättre, blir ett annat resultat. Jag vet inte om vi kommer använda det till resten av rummen... Men tummen upp för att det var så enkelt att sätta upp:)
Mina var också färdigmålade (fabriksmålade) fast jag strök över dom med vit färg eftersom jag ville ha synliga penseldrag för då ser dom mer realistiska ut. Är ingen fan av sprutmålade snickerier.
 
Tror också att fabriksmålat får ses som grundmålat istället färdigmålat, Det är enkelt att dra ett varv med färg när det är på plats och du får ett bättre resultat. :up:
 
Jag har också sådana panelskivor och jag handmålade efter uppsättning eftersom dom annars ser för "perfekta" ut. Skarvarna syns inte alls på min panel.

Hade samma tanke jag. Du kanske rent av redan skrivit det i tråden innan? Känns iaf sjukt mycket smidigare när det är mycket panel som ska upp!

Längtar verkligen efter att åka hem och greja med torpet. Min käre far är där massor nu och arbetar. Bland annat har alla fönster blivit bytta, utom ett på övervåningen antar jag (cirka tusen möbler i vägen). Snart är isoleringen i trappen/hallen klar också och det är där panelen ska upp! *kli i fingrarna*
 

Liknande trådar

Hemmet Det börjar dra ihop sig för lägenhetsrenovering, vilket varit på tal om sedan inflytt (flyttade in april -12). Jag bor i en etta på 45...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
19 537
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp