Bukefalos 28 år!

Invänjning av BOT

nice and happy

Trådstartare
För en månad sedan använde jag back on track täcke dagligen.
Men pgr att det hade så dålig passform så sålde jag det & övergick till liniment. Men har köprt en ryggvärmare nu som jag sytt i hans regn täcke & skall använda det ute på natten.
Fårgan är då, måste jag böja om med att vänja in han med BOT?
Det är som sagt var en månad sedan han hade BOT!
Väldigt tacksam för svar om vad ni tror...
 
Sv: Invänjning av BOT

Om inte hästen reagerade förut när du använde det skulle jag inte se någon anledning att vänja honom igen. Jag har bara använt mig av vaddstycken av BoT's produkter, och brukar faktiskt inte vänja hästen vid dessa, har inte stött på problem hittills. Ryggvärmare skulle jag nog vara försiktigare med, men som sagt, din är troligen ganska van redan.
 
Sv: Invänjning av BOT

Precis...
Har använt bot i ca 8mån innan jag överigick till liniment så det borde inte vara någon fara att börja som vanligt igen efter en månads uppehåll... Han har aldrig reagerat dåligt på ryggvärmaren. Bara posetiv.
 
Sv: Invänjning av BOT

Enligt återförsäljaren gäller en gång invand alltid invand, men jag som använder deras skydd själv vet att gamla skydd ger sämre effekt än nya (fast det inte ska vara så enligt åf) så jag vänjer in nya skydd på samma sätt som nya.
Däremot om hästen har använt t.ex täcket och sedan behöver paddarna så behöver man inte vänja in paddarna också.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 433
Senast: CFrisk
·
Hästvård Bara intresserad av att se hur andra gör :) Jag har tänkt ett tag på att det skiljer sig väldigt från person till person. Vissa i...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: aleksis
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 689
Senast: Tora
·
Utrustning Mitt sto är nätt över bogar och har rätt tunn hals. Hon är känslig i ryggen och behöver täcke(n), men får också lätt fula bogskav om...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp