Back on track, ylletäcke eller något annat?

Vilken storlek skall jag ta??? 63 eller 67? Måste bestämma mig typ NU :nailbiting:

Har ett annat täcke som är 60 cm. Kanske är det yttepytte för litet. Borde jag chansa på 63 då?

Denna beslutsångest :arghh:

När jag mäter får jag det till 63 ibland och 65 ibland :meh:
 
Bättre lite stort än lite litet.
Ja så tänkte jag också först men så när jag googlade bilder och hur dom är i storleken så blir jag tveksam. Täcket hänger ner lite över baken så risken är att det blir för långt.
 
Såg att det var gratis retur om man behövde byta storlek så jag chansar på 63 och byter till större/mindre om det behövs.

Men vilken beslutsångest alltså :eek:

:D
 
Min hund är nog likvärdigt stor som din. Hon har 60 cm på Hurtta, det sitter ganska precis på henne. BoT har hon 63 och det är på håret till stort. Hade jag tagit 67, hade hon nog drunknat...
 
Min hund är nog likvärdigt stor som din. Hon har 60 cm på Hurtta, det sitter ganska precis på henne. BoT har hon 63 och det är på håret till stort. Hade jag tagit 67, hade hon nog drunknat...
Låter bra. Hoppas den kommer snabbt. Fick mail idag om att dom skickat den :up:
 
Fick täcket redan i onsdags. Gick alltså supersnabbt. Dock är det givetvis för stort :meh:

Så jag måste byta till en storlek (eller två) mindre. Så 59 eller 55.

Tänkte först strunta i att byta det men när jag drog upp det lite på ryggen så var passformen mycket bättre. Tror det hade varit lite för stort att röra sig i ute och att bensnörena hamnade i bättre position i förhållande till benen när jag kortade täcket. Täcket hamnar lite för långt ner på svansen och det drar då hela täcket bakåt. Det är ju lite rundsytt över rumpan och den rundade delen hamnar lite fel. Hade hunden haft en uppåtriktad svans så hade hålet för den hamnat för långt bak.

Såååå typiskt. :arghh:
 
Fick täcket redan i onsdags. Gick alltså supersnabbt. Dock är det givetvis för stort :meh:

Så jag måste byta till en storlek (eller två) mindre. Så 59 eller 55.

Tänkte först strunta i att byta det men när jag drog upp det lite på ryggen så var passformen mycket bättre. Tror det hade varit lite för stort att röra sig i ute och att bensnörena hamnade i bättre position i förhållande till benen när jag kortade täcket. Täcket hamnar lite för långt ner på svansen och det drar då hela täcket bakåt. Det är ju lite rundsytt över rumpan och den rundade delen hamnar lite fel. Hade hunden haft en uppåtriktad svans så hade hålet för den hamnat för långt bak.

Såååå typiskt. :arghh:
Att tänka på om du byter ner dig i storlek så blir 59 cm mycket kortare på "höjden" eller hur man nu ska förklara.. Det blir smalare på borgarna osv. Men det passar bra på längden ändå :)
 
Att tänka på om du byter ner dig i storlek så blir 59 cm mycket kortare på "höjden" eller hur man nu ska förklara.. Det blir smalare på borgarna osv. Men det passar bra på längden ändå :)
Misstänkte att det kunde vara så. Provade att ställa in täcket ordentligt med alla snören och remmar som finns på täcket (ville inte greja för mycket med täcket förut då jag tänkte byta) och vips så satt det mycket bättre så jag har bestämt mig för att behålla 63. :D
 
Misstänkte att det kunde vara så. Provade att ställa in täcket ordentligt med alla snören och remmar som finns på täcket (ville inte greja för mycket med täcket förut då jag tänkte byta) och vips så satt det mycket bättre så jag har bestämt mig för att behålla 63. :D
Ja, det går ju att ställa in rätt mkt, skönt att du fick det att sitta bra! Jag hade 59 på nättäcket till odågan när hon var unghund och det var bra på längden, men satt tight i övrigt.
 
Ja, det går ju att ställa in rätt mkt, skönt att du fick det att sitta bra! Jag hade 59 på nättäcket till odågan när hon var unghund och det var bra på längden, men satt tight i övrigt.
Det sitter väldigt bra på plats. Mycket trevlig passform. Tror att ett kortare täcke blivit för tight när hunden rörde sig. Typ stramar lite här och där. Nu verkar det vara bekvämt även när hunden ligger ner.
 
Misstänkte att det kunde vara så. Provade att ställa in täcket ordentligt med alla snören och remmar som finns på täcket (ville inte greja för mycket med täcket förut då jag tänkte byta) och vips så satt det mycket bättre så jag har bestämt mig för att behålla 63. :D
Hur är det med de där täckena, går det att ställa om mycket där fram? På vissa bilder ser det ut att vara som en "tygplatta" i mitten där fram, mellan de två ställena med snörning och jag funderar på om det går att snöra om så att man tar bort hela den plattan... Jag är lite inne på att köpa ett BoT, men misstänker starkt att det kommer vara en miljard gånger för stort i halsen när det är lagom på längden (det brukar vara så med täcken).
 
Hur är det med de där täckena, går det att ställa om mycket där fram? På vissa bilder ser det ut att vara som en "tygplatta" i mitten där fram, mellan de två ställena med snörning och jag funderar på om det går att snöra om så att man tar bort hela den plattan... Jag är lite inne på att köpa ett BoT, men misstänker starkt att det kommer vara en miljard gånger för stort i halsen när det är lagom på längden (det brukar vara så med täcken).

Det går att dra åt mycket, finns spännen på båda sidorna om halsen.
 
Hur är det med de där täckena, går det att ställa om mycket där fram? På vissa bilder ser det ut att vara som en "tygplatta" i mitten där fram, mellan de två ställena med snörning och jag funderar på om det går att snöra om så att man tar bort hela den plattan... Jag är lite inne på att köpa ett BoT, men misstänker starkt att det kommer vara en miljard gånger för stort i halsen när det är lagom på längden (det brukar vara så med täcken).
Dessutom finns det ett snöre så man kan dra åt den på ovansidan av nacken också. Så två bogsnören och ett nacksnöre.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: MiniLi
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 037
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 407
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Har en 2-årig tik (fralla) som just fått diagnosen lindrigt diskbråck i ländryggen. Nu står hon på smärtstillande och striktvila i 2 v...
Svar
18
· Visningar
2 213
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp