Bukefalos 28 år!

Inverkansridning

Equilina

Trådstartare
Någon som har bra koll på detta?
Vilka punkter bedöms? Vad är maxpoängen? Hur många domare?
Nyfiken på hur bra poäng ponnyryttarna i SM har, 28p säger mig ingenting :)
 
Någon som har bra koll på detta?
Vilka punkter bedöms? Vad är maxpoängen? Hur många domare?
Nyfiken på hur bra poäng ponnyryttarna i SM har, 28p säger mig ingenting :)
http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_23761/cf_559/Stilhoppningsprotokoll.PDF
För att kvala till nästa år ska ryttarna ha genomfört två stycken stilbedömningar med lägst 21 poäng.
Således torde 28 poäng ligga strax över godkänt. Enligt protokollet är ju maxpoängen 70 poäng så 28 är väl inte så jättelysande?
 
Om det är samma protokoll som används vid SM så är det ju katastrof :crazy: Segraren i kat B fick 28.1p!

Och bland C-ponnyerna fick segraren 28,7. Det kan ju inte vara samma, inte kan de bästa ponnyryttarna rida på en nivå som motsvarar "otillfredsställande"? :crazy:

Och med tanke på att de som red Childrens i Falsterbo fick över 60 flera av dem, och de är ju i ponnyryttarålder (flera av dem rider väl även ponny gissar jag) så det måste vara någon annan bedömning. Vore kul att veta hur den är dock!
 
Senast ändrad:
I Ridsports referat står att de kan få maximalt 30p så de bedöms alltså inte efter protokollet som länkades här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·
Dressyr Ja vad säger ni? Jag tävlade ganska aktivt på upp till Msv B- nivå för 12-15 år sedan och har sedan 2011 bara gjort någon enstaka...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: Amanda_F
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
602
Senast: niardasp
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
654
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp