iPhone laddar ur direkt

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare LLaika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 12 859

LLaika

Trådstartare
Vad har hänt med min iPhone egentligen? För ett par dagar sen blev batteriet plötsligt jättedåligt, det drar ur direkt. På 3-4 timmar går den från nästan full till helt urladdad. Då har jag lyssnat på spotify en timme och sen har den legat i väskan. Nyss lyssnade jag på en podcast, på 90 minuter gick den från 78% till 32% fast jag inte ens rörde den. Har stängt ner alla program så inget går i bakgrunden. Det är en 4s med senaste programvaran.

Någon som har en idé? Den måste verkligen hålla imorgon :( Har försökt googla men hittar inga aktuella tips.

Sv: iPhone laddar ur direkt

Rensar du apphistoriken? (Dubbelklick på hemknappen så får du fram historik)

Har du installerat någon ny app senaste tiden?

Sen finns det ju en del knep för att få ett batteri att hålla längre, tex minska ljusstyrkan, stänga av wifi (om det ej behövs), stänga av platstjänster mm.

Senast ändrad:

Apphistoriken rensar jag hela tiden, skärmbelysningen lägre än hälften, platstjänster avstängt, bluetooth avstängtm wifi avstängt (när den går under 30% sätter jag dessutom telefonen på flygplansläge för att det ska räcka några minuter till). Inga nya appar, inte uppdaterat nyligen. Återställde telefonen i itunes men det blev bara marginellt bättre.

Min 4S får fnatt ibland. Då gör den på liknande sätt. Den blir även supervarm. Jag brukar stänga av och sätta på igen. Då funkar den som vanligt igen sen!

Lycka till!

Miks

Avsluta alla appar och starta om telefonen :) Min gjorde också så för ett tag sedan.

Min iPhone 5 blir likadan när jag tex lyssnar på radio "live" medans spotify och podcasts går bättre. Tycker det är skittrist när man betalar så mycket för en telefon. Laddar min varje morgon och då brukar den hålla till typ kl 18...

Min blir också supervarm, men som sagt har jag redan återställt den och hela köret men det blir ingen skillnad. Den har laddat hela natten och när jag tog ur den ur laddaren sjönk den direkt från 100% till 91%. Får nog ta och lämna in den men det vore inte så roligt om jag inte kan lyssna på musik idag under maran :(

Verkar vara en del som tycker att 6.1.3 har stora problem med att batteriet laddar ut.
Jag har fått ladda mobilen på jobbet senaste tiden för att det ska hålla hela dan och så har det nog faktiskt inte varit tidigare.

Stäng av automatisk mailhämtning också.

Då är det säkert därför, fan vad typiskt att jag har raderat allt innehåll i telefonen helt i onödan isåfall :(

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med... 2
Svar
27
· Visningar
5 040
Senast: lillcrim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?