Sv: iPod nano

Hej allihopa :)
Testade idag igen och gjorde exakt likadant som igår, fast idag var tydligen Ipoden på bättre humör så nu fungerade det helt plötsligt;) :banana:
 
Sv: iPod nano

Fler problem nu. På menyn står det: photos, extras, settings, shuffle songs, now playing. Men vart har "music" tagit vägen?
 
Sv: iPod nano

ah en kollega ;) nästan iaf... *jobbar på humac apple center*


Meelei ipoden laddar bara i usb med sk. hi-power, sen om det är USB 1 eller USB 2 spelar ingen roll... den måste ge ström

däremot kan du alltid föra över låtar!

när den är monterad i datorn (asså syns i tex. iTunes) så laddar den även om det inte ser så ut, om du "ejectar" den men låter den sitta kvar i datorn så kommer du se att den laddar...

sen ett extratips: om den hänger sig, tryck på knappen i mitten samt på meny (alltså mitten å "upp") å håll in tills ett äpple kommer upp, sen släpper du.. det e reset! bra å veta... typ 80% av alla som har "en trasig ipod" löser man på det sättet ;)

lycka till! :)
 
Sv: iPod nano

Messy skrev:
ah en kollega ;) nästan iaf... *jobbar på humac apple center*


Meelei ipoden laddar bara i usb med sk. hi-power, sen om det är USB 1 eller USB 2 spelar ingen roll... den måste ge ström

däremot kan du alltid föra över låtar!

när den är monterad i datorn (asså syns i tex. iTunes) så laddar den även om det inte ser så ut, om du "ejectar" den men låter den sitta kvar i datorn så kommer du se att den laddar...

sen ett extratips: om den hänger sig, tryck på knappen i mitten samt på meny (alltså mitten å "upp") å håll in tills ett äpple kommer upp, sen släpper du.. det e reset! bra å veta... typ 80% av alla som har "en trasig ipod" löser man på det sättet ;)

lycka till! :)

Aha! Så du är den andra tjejen ;)

Jobbar också på ett Apple center nämligen, fick höra av en kille att det tydligen bara finns 2 tjejer i Sverige som jobbar i butik.

Skoj! :)
 
Sv: iPod nano

ah är du norrlänningen ;)

får du oxå dryga kommentarer som: "kan jag ställa en teknisk fråga till dig", sen undrar de typ hur man kopplar in ett tangentbord...
eller att det e 100 dumma, onödiga frågor för att man e tjej å de ska testa en... jag blir så matt.. har börjat bli lite dryg... hehe...

sen hade man ju en egen tråd på 99mac.se hur oserviceminded tjejen i butiken var å otrevlig osv osv osv.. ah jag höll på å döda dem... idioter... jag vet exakt vilka de var dessutom... suck suck suck....
så gnällde en på att jag gav fel batteri till honom, han visste ju fan inte ens vilken dator han hade, så jag sa "testa det här så slipper du komma tillbaka om det visar sig att det är rätt", i hans tråd stod det "hon orkade inte ens titta om hon tog rätt batteri" sen i ett mail "spara tid åt DIG kanske".. eh... jaja...
 
Sv: iPod nano

Messy skrev:
ah är du norrlänningen ;)

får du oxå dryga kommentarer som: "kan jag ställa en teknisk fråga till dig", sen undrar de typ hur man kopplar in ett tangentbord...
eller att det e 100 dumma, onödiga frågor för att man e tjej å de ska testa en... jag blir så matt.. har börjat bli lite dryg... hehe...

sen hade man ju en egen tråd på 99mac.se hur oserviceminded tjejen i butiken var å otrevlig osv osv osv.. ah jag höll på å döda dem... idioter... jag vet exakt vilka de var dessutom... suck suck suck....
så gnällde en på att jag gav fel batteri till honom, han visste ju fan inte ens vilken dator han hade, så jag sa "testa det här så slipper du komma tillbaka om det visar sig att det är rätt", i hans tråd stod det "hon orkade inte ens titta om hon tog rätt batteri" sen i ett mail "spara tid åt DIG kanske".. eh... jaja...

stämmer bra! :D

också grymt trött på sådant. jag frågar om jag kan hjälpa till med något och dom svarar "nej tack, kikar bara" sen går dom 2 meter längre in i butiken och ställer en teknisk fråga till min manliga kollega. *morr*

.. blir dock extra roligt när kollegan sen vänder sig till mig och i sin tur frågar mig frågan ;)

fast det värsta är nog kommentarerna från andra tjejer, typ "jobbar du med datorer? fan vad tufft, och du förstår sånt? jag fattar nada! coolt att du kan sånt"

Man blir lite frustrerad ibland!

Dumma kunder finns det många av. Jag har ännu (peppar peppar) inte fått någon 99mac-tråd ;) men en kund blev jättesur och tyckte det var dålig service när jag en lördag inte kunde ringa till verkstan och fråga efter status på hans ipod. Nog tur att han inte är medlem där.
 
Sv: iPod nano

jävla knäppgökar!!!! :mad:

snacka om att du hade din version och han sin snedvridna :devil:

det är väl inget mysko med tjejer som kan teknik och datorer :confused: bara det att själv är jag kas på sånt :D
 
Sv: iPod nano

""också grymt trött på sådant. jag frågar om jag kan hjälpa till med något och dom svarar "nej tack, kikar bara" sen går dom 2 meter längre in i butiken och ställer en teknisk fråga till min manliga kollega. *morr*

.. blir dock extra roligt när kollegan sen vänder sig till mig och i sin tur frågar mig frågan ;)
""

HAHAHAHAHAHA vad snooopet! hur ser deras min ut? skäms dom då ibland eller?
 
Sv: iPod nano

ja dom e jobbiga :)

jag har mest råkat ut för silikonbröst-bimbo-idioter... asså, inget ont om blonda med sillisar, men våra exemplar e dumma i precis hela huvet...

sen kom det in en som visserligen var söt å så... men lösnaglar på en halvmeter (ok jag överdriver) å massa märkeskläder å D&G-väska å ... asså hon verkade inte så smart... så fråga hon typ om man måste ha någon utbildning å kunna nått innan man börjar jobba här...
eh... nja ingen utbildning, men de flesta är ju självlärda å lär sig efterhand...
man märker att folk tycker att en apple-butik e coolt (vilket det är), men,... vem som helst kan ju inte ställa sig där lixom... nåååån form av datorvana å tekniskt sinne är ju inte fel ;)


jaja... kunderna betalar våra löner! :) så de behövs ibland ;)
 
Sv: iPod nano

nyccs skrev:
Aha! Så du är den andra tjejen ;)

Jobbar också på ett Apple center nämligen, fick höra av en kille att det tydligen bara finns 2 tjejer i Sverige som jobbar i butik.

Skoj! :)

Det stämmer inte, vi är fler!
Vi har en tjej i vår Apple Centerbutik, en tjej-tekniker på vår serviceavdelning och så jag som felsöker ipodar och har hand om beställning av reservdelar mm.
 
Sv: iPod nano

vilket apple center är det?!

kul kul!!!

jag vill oxå syssla mer med skruva muttrar å byta batterier :D
 
Sv: iPod nano

*kl*

Någon som skulle kunna förklara för mig hur man för över bilder till iPoden?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
785
Hemmet Finns det någon här inne som har solceller vars växelriktare klarar att ladda batterier direkt från solen (utan konvertering alltså)...
Svar
6
· Visningar
481
Senast: 95johsv
·
IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp