IQ-testa Din hund!

K

KaZa

Här kommer ett test för Era hundar. test

Vore roligt om Ni skrev, ras, ålder och testpoäng

Här kommer min. Schäfer, 2 år och 55 poäng.
:D

Kan kanske tilläggas att vovven min är väldigt uttråkad, då hon har en muskelinflammation. Hon gör VAD som helst bara jag ägnar henne lite tid just nu. :angel:
 
:rofl: Vad kul det va!!

iaf "Din hund fick 38 poäng av 61 möjliga:
En hund med normal intelligens. Ibland uppträder den klokt och ibland mindre klokt."

Låter precis som min prins :smirk:

Måste träna på det där med genomskinlig burk *pinsamt* :D
 
Ja det var kul. Men jag har även gjort många av övningarna innan. Jag tränar mkt problemlösning med henne så jag tror poängen fick lite hjälp där.
 
Okej då fick ni lite "gratispoäng" då? :D

Jag tränar ju inte med min sååå mkt...blir mest cirkuskonster ;) Men fr.o.m nu ska han iallafall lära sig och pilla bort en burk med en godis under *ser bestämd ut*
Han såg ju godisen...men hans reaktion var att slänga sig med en duns i golvet och ge av JORDENS suck :o Ungefär som "amen matte vad skulle det där vara bra för??"
Inge lat hund va?? :D
 
:D :rofl: :rofl: :rofl:

Kan se det framför mig..... Hur länge fick godisen ligga där? Kom han på det eller fick du visa?
 
Ras: Tibetansk spaniel
Två hanar, 3.5 år resp 7 år.

50 poäng av 61 möjliga fick de :)
"En fantastisk hund med hög intelligens" :love: :bow:
 
Eller, den yngre fick 48 och den äldre fick 50,men det ser jag som lika.
 
Treårig Jack Russel tik
Fick 60 poäng, men jag måste erkänna att vi sysslat mkt med problemlösning tidigare......
Ibland är hon nästan hemskt snabb, har ett otroligt långtidsminne..På gott och ont :crazy: :)
Inte alltid lätt att vara före henne.
 
schäfer/bordecollie hane 4 år...54 poäng... :love:...men då är han född till att lösa problem och vara lyhörd....älskar att vara tillags :D
 
Vilka duktiga hundar vi har :love: Det står att mindre än 5% har poäng över 50. vilken tur att dessa 5% är bukehundar. :D
 
Engelsk setter, 3½ år, Fick 43 poäng

"HIQ 42-47:
Hunden har en intelligens över genomsnittet, och den kan lära sig allt man kan vänta sig av en normal hund."

haha....jag tycker inte att han har en intelligens över genomsnittet!! jag tycker faktist att han är lite trög :o
Men men :D
 
Din hund fick 56 poäng av 61 möjliga:
Hunden är lysande. Mindre än 5 % av alla hundar är så intelligenta

:cool:

Men vadå, man har väl en whippet! :D

Han har visst väldigt hög inlärningsförmåga. Jag klappade och kommenderade en gång utan reaktion, styrde honom rätt andra gången och tredje gången flyttade han sig till rätt position utan att sätta sig innan han satte sig omedelbart, fjärde gången gjorde han helt rätt!! :banana:

Ja just det, jag har en 2½-årig whippethane som gjorde testet medans de andra blev utestängda från nedervåingen. De gnällde i trappen och tittade ledsamt på våra roliga aktiviteter :(
 
Oj då nu blev det lite fel.. alltså tredje gången flyttade han sig rätt men satte sig inte omdedelbart
 
Din hund fick 41 poäng av 61 möjliga:
En hund med normal intelligens. Ibland uppträder den klokt och ibland mindre klokt.
en tio år gammal golden tjej... :) ganska stolt är jag, för hon är ju inte alltid sådär överdrivet smart :rofl:
:banana:
 
Jag har en hund som är intelligentare än mig själv(har testat mig på Mensas hemsida), vilket h***te hunden måste ha, en matte som är störtdum.
Skämt åsido jycken fick 56 p men han är 9 år och tränad sen valpben både i lydnad och problemlösning.
Ras?
Engelsk springer spaniel såklart!! :bump:
 
Haha, jag provade på min äldsta hund först och kan säga att det här testet är inte gjort för rottisar. Det fanns ju inga bra svarsaalternativ för honom.

På uppgift 1 låg han kvar och sov, vilket är fullt normalt för honom. Han vet att det inte är någon ide att stå och trampa vid dörren. Matte blir bara sur då.

På tvåan slog han med tassen en gång så skålen flög all världens väg, men det var ju inte oväntat.

De flyttade möblerna struntade han fullständigt i och jag undrar varför i hela friden han skulle bry sig om sånt?
Ånä, det får nog till större saker för att Tasse ska bry sig. Flyttade möbler är ju varken roligt eller värt att kolla upp.

Handduken var intressant. Jag kastade på den och hunden suckade och gick och la sig. Med tassen flyttade han bort handduken från huvudet, men i övrigt struntade han i den.
Även här är min fråga varför han skulle bry sig om den?
Han är ju tränad att strunta sådant här.

på femman fanns det inget svar som stämde. Tasse viftade på svansen, men resa sig är ju alldeles för jobbigt.

Vid nästa uppgift betedde han sig som en normal hund i varje fall. Lyfter bort tygbiten med munnen och käkar upp godiset.

Uppgifterna som skulle testa minnet slog helt fel. Min hund använde inte minnet alls. Han gick in i rummet, vindade in godiset och gick direkt dit. Nästa gång ska fönstret vara stängt.

Vid uppgift nio visade sig bulldozern. Kex under planka...då går vi rätt på och mejar ned både böcker och planka.

På tian sprang hunden som en tok....till kylskåpet.

Inlärningen gick ju som den skulle i varje fall om man nu kan kalla det inlärning. Tasse kan redan sitta framför.

På tolvan fanns det inget alternativ som stämde igen. Tasse sprang inte runt. Han mosade kartongerna och tog godiset.
Varför gå runt när man kan gå rakt på hindret?

Möjligen mäter detta test sådan intelligens som är önskvärd hos Bordercollies och liknande. Min hund tittade på mig som att jag var urdum när jag pysslade med detta.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 496
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 590
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 612
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp