IQ-testa Din hund!

Håller faktiskt delvis med. Nu har jag inte testat detta på min hund. Det där med hur hunden ska regera när man tar på sig kläder mm håller jag med om. Min hund är lärd att man ska inte bli hysterisk för man ska gå ut. Hon sitter eller står och väntar snällt tills jag tar på kopplet, sen går vi ut i lugn takt.
"Gillar" inte hundar som inte kan stå still eller vara tyst bara för man ska gå ut.
 
Jag tycker att det verkar vara något skumt med dessa tester eftersom nästan alla hundar här har över 50p! Enligt testen ska det inte vara så många som har det! Eller har alla smarta hundars hundägare samlats här? :cool:
Egentligen ska inte jag klaga eftersom min hund också hade över 50p! :angel: Det va bara en liten fundering!
 
Vår 3-åriga bullterrier lyckades få ihop 52 poäng... Det hade jag inte väntat mig direkt... Iofs gjorde han också på "sitt sätt" - varför gå runt när man kan gå igenom, handduken var himla rolig att försöka slita i stycken, varför plocka bort tygbiten över godisen när man kan äta båda två osv. Ommöbleringen reagerade han inte på alls, möjligtvis eftersom han själv möblerar om rätt ofta under sina bullefnatt... Kul var det iaf.
/Mimmi & Atlas
 
Oj oj oj...det där tog en stund! :D

Tervtiken fick 40 poäng. Hade nog inte väntat mig mer... :smirk:
Hon löste alla problem galant som innefattade något ätbart. Annars var hon inte så smart. När vi hade flyttat möblerna så tittade hon inte ens, förutom på soffbordet där det stod en chipsskål kvar...det tyckte jag inte räknades... :D Inlärningsuppgiften var bara att glömma, det tar evigheter att lära in nya saker för henne. Och handduken...den plockade hon bort från ögonen så hon kunde se vad jag gjorde, sen fick den hänga kvar över ryggen, det tyckte hon kvittade fullständigt... ;)
Efter ett par uppgifter var hon så godisfixerad att hon formligen flög runt i rummet bara jag tittade på henne...

Schäfertiken däremot fick 51 poäng. Hon är bara 10 månader och väldigt flamsig, så jag trodde inte att det skulle fungera, men hon skärpte sig nåt enormt! :)
Ibland kan de verkligen förvåna en!
 
Jag räknade visst fel på terven, hon hade bara 39 poäng. :o Nåja, det kallades visst ändå för normalbegåvad... :D
 
Fast egentligen kan det ju innebära att hon inte tyckte det var vidare intressant att möblerna var ändrade.
 
Jo, man vet ju aldrig. Över huvud taget så tittade hon mest på mig hela tiden, för hon kände att det var något på gång och undrade vad. :smirk:
 
an får väl ta det föär vad dt är. in fick 52 poäng 3 årig goldenhane. Han fick det tillsammans med mej. Tillsammans med maken höll vi att skratta ihjäl oss!!!
Se´n :D :rofl: :Dtill Jadzias roliga beskrivning och som Grana skrev. Det där att flamsa upp och tro man skall gå ut bara för att det smäller och klingar i mitt jeansskärp ungefär--det har vi också tränat bort, men för det här testest skull då.. (dumt! men ville ju va bra!)
 
Precis, egentligen skulle man testat på en hund som inte blivit tränad alls, inga skapade beteenden eller någonting.
 
Jag är enormt impad över min hunds intelligens.

Han är en ca 14mån gammal Rhodesian Ridgeback hane, fick 58poäng :eek: :)

Det jag blev mest impad över var hur fort han lärde sig "frontera", tog bara tre gånger sen förstod han precis.
 
Irländsk röd setter, 6år gammal, hanne

Misstänker att min hund håller på att ta över mitt liv :D :D

Han fick nämligen 60p av 61 möjliga. Han klarade inte frontera på sjätte försöket utan på sjunde...jag var så otydlig i början och glömde klappa med händerna....*smart* :o

Men vad STOLT JAG ÄR!! Han visste sitt namn och hade värsta långtidsminnet och allt!! Jag brukar träna mycket med honom och han är en riktig allround hund som passar till allt :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Nu ser jag på honom på ett helt annat sätt.... min intelligenta, helt underbara, älskade hund Sid!! :love: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 679
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 827
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 818
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp