IQ-testa Din hund!

Din hund fick 43 poäng av 61 möjliga!Så stod det åt mig och min hund! :love:
Hon är en tik som är 8 1/2 månader..Och är en blandning mellan Akita och nått mer.Antagligen "dobberman"
 
jag har bara hunnit testa på en av mina hundar än så länge, men jag måste göra det på resten oxå. det var ju hur kul som helst.

Border collie blandis, 2 år. 57 p. Trodde inte hon skulle vara så duktig! :eek:

Har kört problem lösning med henne innan, så det var nog till lite hjälp. Återkommer med resultatet på dom andra 4!!!
 
Min 9 åriga Schäfer fick 52 poäng - jättestolt, men han fick inget på "frontal", hihi, han trodde att jag tränade på att han skulle sitta "bättre"!
 
Nu har jag hunnit göra testet på dom resterande 4 hundarna.
Här är resultaten:

Border collie tik, 13 år, 59p
BC-blandis, tik 6 år, 57 p
BC-blandis, hane, 7 mån 22 p, (sov igenom nästan hela testet)
BC-blandis, hane, 3 år, 58p.
Tyckte dom lyckades rätt bra. Men valpen var väl trött efter dagens arbete.
Men kul va testet iaf.
 
"Din hund fick 50 poäng av 61 möjliga:
En fantastisk hund med hög intelligens"

:rofl: vad gör man inte för lite godis tyckte vovven :D
hon är en shetland sheepdog, 9 år, tik.
 
Nu har jag testat hund nummer två och jag vet inte vad jag ska tro om det.
Hon uppförde sig som en normal hund på uppgift ett. Kom som ett skott till dörren och studsade upp och ned (hon är inte lika väluppfostrad som storebror).

Burken i nästa uppgift välte hon, blev rädd då hon fick den på näsan och sprang in i sovrummet. Vad väljer man då för svarsalternativ?

När jag flyttat möblerna tyckte hon det var mysko och skällde ut fåtöljen.
Att kasta handduk på henne var inget smart drag. Hon fick stora skälvan och gömde sig under husses skrivbord.

Vid uppgift fem fick jag henne aldrig att titta på mig, inte ens en sekund. Hon kröp istället in under bordet.
Hitta godbit under tyg borde till och med hon klara av, men hon tog tygbiten och lekte med den istället.

Minne har hon inget. Hon gick in i rummet, sniffade och började jaga sin svans. Båda gångerna :crazy:

Hindret med brädan och böckerna vägrade hon att gå i närheten av. Skälla ut det gick bra däremot.
När jag ropade leverpastej sprang även hon till kylskåpet och stod där och studsade.

Inlärningen var hon bra på i varje fall. Full pott.
Kartonger och pappbitar är kul att bita i, så hon struntade i mattes iq-test och drog iväg med rekvisitan.

Summa summarum 28 poäng. Intelligens under genomsnittet. Det krävs mycket arbete för att lära den något.

Haha, säger jag bara för mer lättlärd hund har jag aldrig haft. Tillräckligt smart för att öppna dörrar, lådor och skåp är hon i varje fall. Kanske är det bara nyttiga saker hon inte kan lära sig :confused:

Evita är en rottweilertik på knappt tre år.
 
Hur va det nu... Sådan matte sådan hund :angel: :angel:

Hade min labbe gjort testet hade hon fått samma som jadzias Tasse, dock av den anledningen att hon saknar hjärna... terriern hade också fått samma resultat som Tasse, pga att hon har för mycket hjärna :rofl:

Ska prova i mon så får vi se om det är förklädda rottisar jag har... har undrat lite ;)

//E
 
det var ju kul!!!
Jag har en border collie, 2 år gammal. Han fick ihopa 54 poäng, riktigt stolt över honom! Vi tävlar lydnad för fullt, han har plockat LP 1+2, o på väg med trean också (ett första pris kvar!)... *stolt* Fast just nu är träning o tävling nerlagd, han bröt sporren i torsdagskväll, så han e halt och det är faktiskt JÄTTEsynd om honom... ;) enligt honom själv då!! ok, lite synd är det väl om honom, det är inte så lätt att hålla en border collie i tävlingskondition i stillhet... han fattar inte riktigt idéen med att vara stilla... men än så länge går det hyfsat bra! :bump:
 
Nu har jag inte testat vår rottis - men just samma reaktion kan jag vänta mig... :D Jag skall testa en dag när de inte sover... nu är det försent...

Lovar att återkomma! :)

Den lille kommer nog att ligga högt, gissar jag... och rottisen är mer av ett osäkert kort.
 
Har har en S:t Bernhard som är för lat för att göra någonting som kräver kroppsansträngning i onödan.
Han kan sitta på gräsmattan och ropar man på honom då så kommer han om han orkar eller annars kommer han om en bra stund för han måste fundera om han verkligen ska eller om han ska strunta i det.
 
3 år pudel
Min hund fick 55 poäng av 61 möjliga:
Hunden är lysande. Mindre än 5 % av alla hundar är så intelligenta.
:D :D
 
gjorde det nu ändå..

Din hund fick 45 poäng av 61 möjliga:
Hunden har en intelligens över genomsnittet, och den kan lära sig allt man kan vänta sig av en normal hund.

men frontal övningen gick ju inte bra..för varje gång jag slog handen på låret så lade hon sig ner å gick inte å resa.. :smirk:

å handuken bara struntade hon i å kolla depå mig å undrade om hon skulle få ngt mer godis! annars brukar hon tro att de e lek å skulle helt säkert ha busat runt med den..

jaja kul test!! :banana:
 
Vilka konstiga frågor...ju mindre hunden var intresserad av en massa dumma tester...dessto LÄGRE poäng :confused:...Jag tycker det tyder på HÖG inteligens att inte ställa upp på en massa fånigheter :D

en fråga tyckte jag var dum, det dära med hur fort hunden reagerade på om man skulle gå ut elleri inte...alltså ju snabbare och ystrare hunden var framme vid dörren...dessto högre poäng :confused:...tycker en hund har lågt IQ om den blir helvild så fort man tar på sig skorna. Min vovve väntar tills jag klätt på mig, därefter tills jag satt på henne kopplet...sen går vi.
 
Rottweiler som är 2½ år
49p av 61p möjliga
En fantastisk hund med hög intelligens. :banana:
:) :) :)
 
Det här ska jag prova på flatisarna imorgon! Nu måste jag gå och lägga mig efter att gapskrattat åt Jadizias rottisar...

Javan
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 628
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 806
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 531
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp