Irriterad av chipmärkning??

B

Boomerang

Min kisse blev chippad när han va ca 6 månader, uppe i nackskinnet (där dom väl iofs sätts på alla :smirk:) nu har jag märkt att chippet liksom "halkat" ner mot högra bogen (han är 1år & 9 mån nu) kan det vara farligt på nåt vis?? Det verkar inte "vandra vidare" men kan det bli såhär? Har märkt på senare tid när jag kollat vart det ligger att han verkar rätt så irriterad på mej, vänder en sur blick mot mej och ibland hugger mot handen (vilket han ALDRIG gör annars...utom då han VET att vi leker och då med ett helt annat uttryck) han ser påtagligt besvärad ut när jag gräver i honom men som sagt aldrig annars....varför :confused:? Farligt??
 
Ja, chipet kan flytta lite på sig, det är inget farligt. (Min har sitt ganska långt ner på vänstersidan nu, men det har stannat där de senaste 6 åren, så det lär nog inte flytta sig mer)

Visar han irritation när du klämmer efter det är det inte så konstigt, det har ju blivit inneslutet i lite bindväv, tror inte det är helt bekvämt om man klämmer på det. Om det verkar svullet och varmt, eller om man börjar klia och slicka sig där bör du kolla upp det.
 
okej va bra :) kanske helt enkelt ska sluta klämma min stackars kisse på chippet istället och sluta oroa mej :D
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 010
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 515
Senast: AlmostEasy
·
B
Hästhantering Hej. Har ett väldigt långt inlägg men även om ni tycker det är jobbigt så skulle jag verkligen bli glad om ni tog er tid och läste för...
2
Svar
37
· Visningar
4 189
Senast: Ponnytant
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 802
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp